Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKlaudia Fodorné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Magyar Fesztiválszövetség közgyűlése Százhalombatta, 2010. november 25. Dr. Faragó Hilda
2
Akkor alakult a Fesztiválszövetség Az akkori konferencia volt az első hivatalos találkozás a kultúra és a turizmus között Nagy lelkesedés a résztvevők körében a téma iránt Azóta sincs kulturális turizmust zászlajára tűző hazai szakmai szervezet Nagyok az elvárások: eladhatóság – bevétel
3
Kulturális rendezvények szerepe a turizmusban Dr. Faragó Hilda, a Miniszterelnöki Hivatal Turisztikai államtitkárának kabinetfőnöke I. Fesztivál- és rendezvénymarketing konferencia Taljándörögd, 2002. július 24.
4
A kultúra feladata ma Értékmegőrzés, fenntartás Bemutatás, tapasztalatok átadása Örökséghez való hozzáférés lehetőségének megteremtése ennek eszköze a turizmus
5
A kulturális turizmus elemei Tágabb értelemben (életmód, viselkedés, gasztronómia, tájkép, stb.) Szűkebb értelemben természeti örökség tudományos-technikai örökség épített örökség közgyűjtemények kulturális rendezvények stb. A kulturális turizmus intellektuális jellege miatt különbözik a szabadidő turizmustól, a kettő azonban a turistáknál összekapcsolódik, kiegészítik egymást
6
• gazdasági hatás: fajlagos költés, adóbevételek, szálláshelyek folyamatos töltése, programok eladhatósága • munkahelyteremtés és multiplikátor hatás • hírnév, nemzetközi együttműködés • közérzet, feltöltődés • turisztikai hatás: desztináció ismertsége A kulturális turizmus előnyei
7
A kulturális rendezvény, mint turisztikai termék Kiemelkedő turisztikai vonzerőt jelent Évről-évre megrendezésre kerül, illetve Egyes jeles évfordulóhoz, kiemelkedő esemény(ek)hez kötődik Részben önállóan, részben a kulturális turizmus más elemeivel együtt alkot turisztikai terméket
8
Nemzetközi tendenciák • Idősebb (kultúra érzékeny) korosztály utazásainak növekedése Európában • Élénkülő kereslet az évenkénti többszöri, rövidebb utazások iránt • Az európai kulturális városok, központok szerepének erősödése • Aktivitás és kultúra iránti igény • „Kíváncsiság turizmus”
9
A turizmus szempontjai Egyedi, de komplex termék Rendezett, méltó, (akár szokatlan) helyszín, amit a fesztivál nem tesz tönkre Érthetőség (nyelv, mondanivaló) Megközelíthetőség Elegendő szálláshely Kiszámíthatóság (időpont, program) Ismétlődő megrendezés Teremtsen lehetőséget a racionális költekezésre
10
Ellenőrzés és minősítés Pénzügyi elszámoláson túl: Források megfelelően lettek-e felhasználva? Kitűzött célok megvalósultak-e? Szakmai minősítési rendszer kidolgozása (a művészeti és turisztikai szakmai szervezetek együtt) * önkéntes * minősített rendezvények elsőbbsége a nemzeti marketingben * pályázatok elbírálásához segítség
11
Köszönöm a figyelmet Sok jó fesztivált és kulturális rendezvényt kívánok, mindannyiunk örömére
12
Ötlet Helyszín Húzónév Rendezvénysorozat A turizmust az élmény ígérete élteti. A turistának van elképzelése, miért kel útra.
13
A műfaj szerelmeseinek Helyi lakosoknak A hírverés, vagy mások tapasztalata alapján megszólítottaknak Az ott tartózkodó vendégeknek Az ezért utazóknak
14
Az előadóknak A közreműködőknek (jártasságát megmutató vagy kiskereskedő) A rendezőknek, szervezőknek A helyi közösségnek Az adóhivatalnak A statisztikának
15
Akkor jön, amikor van miért Információt és programot akar Pénzköltési lehetőséget akar Hangoskodik vagy alulöltözött Szemetel Értetlenkedik Más nyelven beszél DE belőle élünk. Tehát ki kell szolgálni.
16
Mindenki azt a részfeladatot végezze, amihez ért A fesztivál sokszereplős esemény rendezői oldalról is Nem csak termék, szolgáltatás Öröm mindenkinek
17
Köszönöm a figyelmet Sok jó fesztivált és kulturális rendezvényt kívánok, mindannyiunk örömére
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.