Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaTivadar Deák Megváltozta több, mint 10 éve
1
Kettős szerepvállalás a Nemzeti Iskolagyümölcs – programban Kiss Eszter szóvivő MATÉSZ – FRUCT Kft.
2
I. Beszállítói tapasztalatok
3
A Nemzeti Iskolagyümölcs – program indulása és eredményessége 2009/2010. tanév I. félévétől indult el hazánkban a program Célja: tevőleges részvétel a felnövekvő generáció egészségtudatos szemléletének, táplálkozási szokásainak kialakításában a zöldség és gyümölcsfogyasztás ösztönzése révén, amely lehetővé teszi a termékek hazai piacának bővítését, segíti a stabil piac kialakulását. A tendenciózusan növekvő részvételi arány is azt bizonyítja, hogy sikeresnek tartják az iskolagyümölcs-programot, hiszen mind a gyermekek zöldség-gyümölcs fogyasztásának növekedéséhez, mind a szociálisan rászoruló gyermekek táplálkozásának optimalizálásához hozzájárul.
4
A visszajelzésekből kiindulva mindenképpen pozitívan értékelhető az iskolagyümölcs-program termékpalettájának bővülése, az almán kívül most már lehetőség van számos egyéb gyümölcs, zöldség, valamint gyümölcslé szállítására is. A 100%-os tartósítószer és cukormentes gyümölcslevek különösen nagy népszerűségnek örvendenek a gyerekek körében. A 2012/2013. évi iskolagyümölcs - program során előírás volt a regionális termékek preferálása - rövidülnek a szállítási útvonalak, alacsonyabbak a szállítási költségek, kisebb mennyiségek szállítása is lehetővé válik. Stabil felvevő piacot biztosít Pozitívumok
5
Hiányos információk (szülők és gyermekek nem ismerik kellően a programot, annak célját) – több ízben tapasztaltuk, hogy nem tudják honnan és miért kapnak gyümölcsöt. Felvetés: - aktív visszacsatolás az iskolák részéről, a rendszeres információ hatékony segítséget nyújtana a problémák feltárásában. Korcsoport további bővítése Felvetés : - a felfelé és lefele irányuló kiterjesztés alternatívája. A visszajelzések értékelése I.
6
A visszajelzések értékelése II. A teljesítési időszak kérdése A II. szállítási időszak december közepén befejeződik és csak február közepén folytatódik. Felvetés: -mind a termelők, mind a gyermekek relációjában pozitív változás volna, ha januárban és február elején is szállíthatnának, mivel akkor még a gyümölcsök minősége lényegesen jobb, mint májusban, júniusban. Továbbá a téli időszakban indokoltabb az aktív vitaminbevitel. A szerződéskötés időtartamának kérdése Felvetés : - az időtartam meghosszabbítása
7
A visszajelzések értékelése III. A „fejkvóta” meghatározásának kérdése Felvetés: Amennyiben minden évben a program kiírásakor felülvizsgálatra kerülne az egy gyermekre jutó keretösszeg, és figyelembe véve a tárgyévben felmerülő negatív gazdasági hatásokat, például az inflációt, korrigálnák az összeget. Kiegyenlítetlen viszonyok a versenyképesség terén Kísérőintézkedésekre fordítható költségek között jelentős differencia
8
II. Kommunikációs tevékenység
9
Kiindulópontok A MATÉSZ-FRUCT Kft. megnyerte a Vidékfejlesztési – Minisztérium által kiírt pályázatot a Nemzeti Iskolagyümölcs –program hivatalos kommunikációjának lebonyolítására, a 2014 január – júliusi időszakra. Megvalósítandó feladat: a Nemzeti Iskolagyümölcs- program ismertségének növelése, az eredmények kommunikációja, mindezeken keresztül a felnövekvő generáció egészségtudatos szemléletének kialakítása, pozitív asszociáció társítása a program missziójával.
10
A pályázatot megelőzően végzett proaktív tevékenység 2013. 09.09. a program indulásának bejelentése sajtó nyilvános esemény. Társadalmi felelősségvállalás -Európai Autómentes Nap -Magyar Vidék napja
11
Advent a Heim Pál Gyermekkórházban Rászoruló gyermekek reggeliztetése
12
Tevőleges részvétel a Nemzeti Iskolagyümölcs - program kommunikációjának felelőseként
13
Integrált kommunikáció: az üzenetek különböző kommunikációs csatornákon, egymás hatását erősítve a lehető legmeggyőzőbb formában jussanak el a befogadókhoz. „Befogadó barát” kommunikáció: az adott célcsoport számára impulzív legyen, aktualitással bírjon, személyre szabottan történjen az üzenet átadása. Specifikus üzenetek definiálása A kommunikációt meghatározó irányelvek
14
Kommunikációs eszköztár Tájékoztató kampányok Tájékoztató találkozók, konferenciák, szemináriumok és események szervezése Tájékoztató és promóciós anyagok
15
Tájékoztató funkció megvalósítása a gyakorlatban Iskolagyümölcs – program arculatának kialakítása (programlogó, weboldal) PR/ TCR kisfilm elkészítése és sugárzása M1, M2 csatornákon ( szélesebb társadalmi rétegek elérése) „Dobozra fel!” országos rajzpályázat elindítása (gyermekek mozgósítása, bevonása)
16
Edukációs anyagok, oktatási segédletek biztosítása a gyermekek, pedagógusok számára Roadshow: Keressük Magyarország kedvenc almafajtáját! Kvantitatív kutatás és eredményeinek kommunikációja Eredménykommunikáció Sajtóközlemények
17
Találkozók, konferenciák, szemináriumok Szakmai nyitókonferencia Workshopok (az ország három régiójában) Szakkonferencia termelőknek Szakmai zárókonferencia
18
Öntapadós matrica minden, az iskolagyümölcs-programban részt vevő tanuló számára (535.000 db) Logózott kerámia bögre (6.000 db) Brandingelt könyvjelző (6.000 db) Brandingelt pamuttáska (500 db) Brandingelt uzsonnás doboz (500 db) Brandingelt tornazsák (500 db) Póló két helyen logózva (500 db) Edényfogó kesztyű egy helyen logózva (500db) Gyümölcsturmix (24 db) Promóciós anyagok
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.