Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kettős szerepvállalás a Nemzeti Iskolagyümölcs – programban Kiss Eszter szóvivő MATÉSZ – FRUCT Kft.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kettős szerepvállalás a Nemzeti Iskolagyümölcs – programban Kiss Eszter szóvivő MATÉSZ – FRUCT Kft."— Előadás másolata:

1 Kettős szerepvállalás a Nemzeti Iskolagyümölcs – programban Kiss Eszter szóvivő MATÉSZ – FRUCT Kft.

2 I. Beszállítói tapasztalatok

3 A Nemzeti Iskolagyümölcs – program indulása és eredményessége  2009/2010. tanév I. félévétől indult el hazánkban a program  Célja: tevőleges részvétel a felnövekvő generáció egészségtudatos szemléletének, táplálkozási szokásainak kialakításában a zöldség és gyümölcsfogyasztás ösztönzése révén, amely lehetővé teszi a termékek hazai piacának bővítését, segíti a stabil piac kialakulását.  A tendenciózusan növekvő részvételi arány is azt bizonyítja, hogy sikeresnek tartják az iskolagyümölcs-programot, hiszen mind a gyermekek zöldség-gyümölcs fogyasztásának növekedéséhez, mind a szociálisan rászoruló gyermekek táplálkozásának optimalizálásához hozzájárul.

4  A visszajelzésekből kiindulva mindenképpen pozitívan értékelhető az iskolagyümölcs-program termékpalettájának bővülése, az almán kívül most már lehetőség van számos egyéb gyümölcs, zöldség, valamint gyümölcslé szállítására is.  A 100%-os tartósítószer és cukormentes gyümölcslevek különösen nagy népszerűségnek örvendenek a gyerekek körében.  A 2012/2013. évi iskolagyümölcs - program során előírás volt a regionális termékek preferálása - rövidülnek a szállítási útvonalak, alacsonyabbak a szállítási költségek, kisebb mennyiségek szállítása is lehetővé válik.  Stabil felvevő piacot biztosít Pozitívumok

5  Hiányos információk (szülők és gyermekek nem ismerik kellően a programot, annak célját) – több ízben tapasztaltuk, hogy nem tudják honnan és miért kapnak gyümölcsöt. Felvetés: - aktív visszacsatolás az iskolák részéről, a rendszeres információ hatékony segítséget nyújtana a problémák feltárásában.  Korcsoport további bővítése Felvetés : - a felfelé és lefele irányuló kiterjesztés alternatívája. A visszajelzések értékelése I.

6 A visszajelzések értékelése II.  A teljesítési időszak kérdése A II. szállítási időszak december közepén befejeződik és csak február közepén folytatódik. Felvetés: -mind a termelők, mind a gyermekek relációjában pozitív változás volna, ha januárban és február elején is szállíthatnának, mivel akkor még a gyümölcsök minősége lényegesen jobb, mint májusban, júniusban. Továbbá a téli időszakban indokoltabb az aktív vitaminbevitel.  A szerződéskötés időtartamának kérdése Felvetés : - az időtartam meghosszabbítása

7 A visszajelzések értékelése III.  A „fejkvóta” meghatározásának kérdése Felvetés: Amennyiben minden évben a program kiírásakor felülvizsgálatra kerülne az egy gyermekre jutó keretösszeg, és figyelembe véve a tárgyévben felmerülő negatív gazdasági hatásokat, például az inflációt, korrigálnák az összeget.  Kiegyenlítetlen viszonyok a versenyképesség terén Kísérőintézkedésekre fordítható költségek között jelentős differencia

8 II. Kommunikációs tevékenység

9 Kiindulópontok A MATÉSZ-FRUCT Kft. megnyerte a Vidékfejlesztési – Minisztérium által kiírt pályázatot a Nemzeti Iskolagyümölcs –program hivatalos kommunikációjának lebonyolítására, a 2014 január – júliusi időszakra. Megvalósítandó feladat: a Nemzeti Iskolagyümölcs- program ismertségének növelése, az eredmények kommunikációja, mindezeken keresztül a felnövekvő generáció egészségtudatos szemléletének kialakítása, pozitív asszociáció társítása a program missziójával.

10 A pályázatot megelőzően végzett proaktív tevékenység  2013. 09.09. a program indulásának bejelentése sajtó nyilvános esemény. Társadalmi felelősségvállalás -Európai Autómentes Nap -Magyar Vidék napja

11  Advent a Heim Pál Gyermekkórházban  Rászoruló gyermekek reggeliztetése

12 Tevőleges részvétel a Nemzeti Iskolagyümölcs - program kommunikációjának felelőseként

13 Integrált kommunikáció: az üzenetek különböző kommunikációs csatornákon, egymás hatását erősítve a lehető legmeggyőzőbb formában jussanak el a befogadókhoz. „Befogadó barát” kommunikáció: az adott célcsoport számára impulzív legyen, aktualitással bírjon, személyre szabottan történjen az üzenet átadása. Specifikus üzenetek definiálása A kommunikációt meghatározó irányelvek

14 Kommunikációs eszköztár  Tájékoztató kampányok  Tájékoztató találkozók, konferenciák, szemináriumok és események szervezése  Tájékoztató és promóciós anyagok

15 Tájékoztató funkció megvalósítása a gyakorlatban  Iskolagyümölcs – program arculatának kialakítása (programlogó, weboldal)  PR/ TCR kisfilm elkészítése és sugárzása M1, M2 csatornákon ( szélesebb társadalmi rétegek elérése)  „Dobozra fel!” országos rajzpályázat elindítása (gyermekek mozgósítása, bevonása)

16  Edukációs anyagok, oktatási segédletek biztosítása a gyermekek, pedagógusok számára  Roadshow: Keressük Magyarország kedvenc almafajtáját!  Kvantitatív kutatás és eredményeinek kommunikációja  Eredménykommunikáció  Sajtóközlemények

17 Találkozók, konferenciák, szemináriumok  Szakmai nyitókonferencia  Workshopok (az ország három régiójában)  Szakkonferencia termelőknek  Szakmai zárókonferencia

18  Öntapadós matrica minden, az iskolagyümölcs-programban részt vevő tanuló számára (535.000 db)  Logózott kerámia bögre (6.000 db)  Brandingelt könyvjelző (6.000 db)  Brandingelt pamuttáska (500 db)  Brandingelt uzsonnás doboz (500 db)  Brandingelt tornazsák (500 db)  Póló két helyen logózva (500 db)  Edényfogó kesztyű egy helyen logózva (500db)  Gyümölcsturmix (24 db) Promóciós anyagok

19


Letölteni ppt "Kettős szerepvállalás a Nemzeti Iskolagyümölcs – programban Kiss Eszter szóvivő MATÉSZ – FRUCT Kft."

Hasonló előadás


Google Hirdetések