Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

DESZTINÁCIÓK A BEUTAZTATÓK SZEMSZÖGÉBŐL

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "DESZTINÁCIÓK A BEUTAZTATÓK SZEMSZÖGÉBŐL"— Előadás másolata:

1 DESZTINÁCIÓK A BEUTAZTATÓK SZEMSZÖGÉBŐL
MUISZ - Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége DESZTINÁCIÓK A BEUTAZTATÓK SZEMSZÖGÉBŐL Erdei Bálint – elnökségi tag, MUISZ, (Budapest és Közép-Magyarország Bizottság) – ügyvezető, Cityrama Utazási Iroda

2 I. Beutaztatás II. Népszerű desztinációk III. A piac átalakulása az utóbbi években IV. MUISZ bemutatása V. További lehetőségek

3 Utazásszervezés (I. Nemzetközi, II. Belföldi) I. A. Kiutaztatás
I. B.Beutaztatás

4 Sarokszámok a beutaztatásban, avagy miből és kikből élünk
Budapest: összes külföldi vendégéjszaka 58%-a Budapest: külföldiektől származó szállásdíj bevétel 70%-a (68,4 Mrd Ft). (forrás: NGM) Budapest: külföldiek átlagos tartózkodási ideje: 2,4 nap (forrás: MTzRT) Budapest: Egy kiadható szobára jutó szobaárbevétel: REVPAR-mutató (Revenue per Available Room) 2013-ban 42,6 EUR (Prága: 49,7 EUR, Bécs: 67,2 EUR) Átlagárak/szoba: Budapest, Bécs, Berlin

5 Zöld turizmus Ki a potenciális vendégem? Konferenciaturizmus FIT: Citybreak SPORT Több napos csoportos programok Országjárások Szállodahajók vendégköre Belföldi utaztatás

6 A legnépszerűbb Budapest környéki desztinációk
Félnapos programok: Szentendre Artist’s village, Museums (egyszerű megközelíthetőség) Gödöllő Royal Palace, Queen Elisabeth, Sissi Etyek Wine Region Tata Castle, Old Lake, Golf

7 A legnépszerűbb Budapest környéki desztinációk
Egész napos programok: Dunakanyar Puszta Balaton

8 Mitől lesz eladható egy program (desztináció)?
Ismertség, népszerűség Elérhetőség (közel Budapesthez) Kiváló szolgáltatások, attrakció(k) Jó marketing (Tripadvisor, Facebook ereje) Gasztronómia Jó elnevezés (Gödöllő, Sissi Palace, Magic Hungary) (osztrák példa: Salzkammergut: szolgáltatók összefogása, közös programok és katalógusok Utazási Irodák ezekből dolgoznak) Ár-érték arány

9 Változások a beutazó turizmusban

10 Az Utazási Irodák szerepe
Alapítás, működés: szigorú jogszabályi feltételek Szakképzett vezetők és referensek Külföldi kapcsolatrendszer, értékesítési csatornák Részvétel kül- és belföldi szakmai- és közönségvásárokon (MZRT) A szervezet, amely összefog: MUISZ

11 Legfontosabb külföldi vásárok WTM London – kizárólag szakmai
2014. évi épített kiállítások Helyszín Kiállítás neve Időpontja Jellege Norvégia Oslo Reiselivsmessen 2014. január szakma/nagyközönség Németország Stuttgart CMT 2014. január nagyközönség Hollandia Utrecht Vakantiebeurs 2014. január Ausztria Bécs Ferien Messe Wien 2014. január Csehország Brno Go/Regiontour Finnország Helsinki Matka Spanyolország Madrid FITUR 2014. január Linz Ferien Messe Linz 2014. január Szlovákia Pozsony ITF Slovakiatour 2014. január 30.-február 2. Hamburg Reisen 2014. február 5-9. Belgium Brüsszel Salon des Vacances 2014. február Olaszország Milánó BIT 2014. február München f.re.e 2014. február Prága Holiday World 2014. február Szerbia Belgrád IFT 2014. február 27-március 2. Berlin ITB 2014. március 5-9. szakmai/nagyközönség Románia Bukarest TTR 2014. március Oroszország Moszkva MITT 2014. március Svédország Göteborg TUR 2014. március 20-23 Frankfurt IMEX 2014. május szakmai LEISURE 2014. szeptember Franciaország Párizs IFTM Top Resa 2014. szeptember Ukrajna Kijev Ukraine-ITM 2014. október 1-3. Egyesült Királyság London WTM 2014. november Barcelona EIBTM 2014. november Legfontosabb külföldi vásárok WTM London – kizárólag szakmai ITB Berlin szakmai és közönség FITUR Madrid szakmai és közönség

12 MUISZ = Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége
40 év tapasztalat 2014: kb utazási iroda, éves összforgalom: milliárd HUF ennek 80-85%-a: MUISZ tagirodák Tevékenység: jogszabályok véleményezése, kezdeményezése Javaslattétel: turizmus törvény, Magyarország turizmus stratégia, Fővárosi Turisztikai Kerekasztal Továbbképzések, előadások Együttműködési megállapodások: MTzRT, NIT Hungary, MSZSZ, MISZ, MÜPA, QBE, Királyi Kastély NGM Turisztikai Államtitkárság Networking: Beutaztatók – Szolgáltatók Study Tour-ok kezdeményezése

13 MUISZ tagság: Rendes tagok: utazási irodák (utazásszervezők, utazásközvetítők) Rendkívüli tagok: bárki, kül- és belföldi szervezetek, szállodák, egyesületek, szolgáltatók, éttermek, biztosítók Előnyök: networking, erősödő lobbitevékenység

14 Javaslat a desztináció és a szolgáltatások jobb megismertetéséhez:
Study Tour-ok, attrakciók bemutatása Program- és csomagajánlatok eljuttatása az utazási irodákhoz

15 Köszönöm a figyelmet! MUISZ elérhetősége: www.muisz.com


Letölteni ppt "DESZTINÁCIÓK A BEUTAZTATÓK SZEMSZÖGÉBŐL"

Hasonló előadás


Google Hirdetések