Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGergely Fodor Megváltozta több, mint 10 éve
1
Egy ludológus széljegyzetei a videojáték erőszak vitájához
Fekete Zsombor 2005, május 13. ELTE Médiaerőszak Konferencia
2
játékok a kiscamrában Children and Media Research Advancement (CAMRA)
közt kutatások médiaerőszak témában Politikai konszenzus a kutatás szükségéről 90 millió dollár forrás
3
a forradalom 1848 – a Magyar Bálint forradalma
„kitörölhetetlen, személyes élmény” „történelemtanítás szempontjából kedvező, ha ez nem csupán egy fikción alapuló, öncélúan erőszakos játék, hanem a magyar nemzet történetének fontos része”
4
elbűvölő játékok „Elbűvölve – Elhagyatva” EJME & NGySz
A videojáték nem egyenlő a gyerekjátékkal! ESRB és PEGI jelzések
5
szakirodalom David Thomas - Critical Game Elements: A Vocabulary of Experience Ajánlott forrás:
6
Releváns dimenziók Audiovizuális élmény Grafika Animáció Zene Hang
Nézőpont Kameraállás
7
Releváns dimenziók Ikonográfiai környezet Narratív kontextus Helyszín
Karakter
8
Releváns dimenziók Játékmechanikai rendszer Tér és Idő kezelés
Algoritmusok Interakciók Kimenetek és jutalmak Szociális környezet
9
Releváns dimenziók Ergonómia Beviteli eszközök Interface
Használhatósági tulajdonságok
10
Releváns dimenziók További szempontok Ex machina Játékcsaládok
Játékpiac
11
Hogyan definiáljuk a játékműfajokat?
Chris Crawford és Mark J. P. Wolf: A hagyományos filmes kultúra szembeállítása a játékokkal Ikonográfia helyett játékmechanika!
12
Mi a játék? Roger Caillois: Les Jeux et les Hommes 1967
Kompetencia játék (agon) Kockajáték (alea) Utánzás (mimicry) Örvényjáték (ilinx)
13
Mi a játék? Funkcionalista videojáték-modell
Minden kornak megvan a releváns kategóriarendszere A játékok generációváltásokon mentek át, melyek során egybeolvadtak, illetve különváltak csoportjaik!
14
I. szakasz 90-es évekig játékmechanika Magas absztrakciós fok
Az ikonográfia marketing eszköz Egyedi ötletek Pl: verekedős, lövöldözős, labirintus, kaland, szerep, gyűjtögetős, sport
15
II. szakasz 90-es évektől ikonográfia, ergonómia
A film és játékkultúra összefonódásai Fejlődés a grafikai megjelenítés terén Új hardverelemek, és szoftvereljárások Pl: sci-fi, horror, kaland, akció Pl: FPS, RTS, TBS
16
III. szakasz 2000-től funkcionalista játékkategóriák
A játék-használat elterjedése Média-konvergencia Internetes technológiák Interaktív történetek, Cybersportok, Casual-gaming, MMORPG, Valóság-szimulációk, Retorikai-, reklám-, és viccjátékok, stb.
17
Példák
21
level up – fix.tv kedd 20:15-21:00
Köszönöm a figyelmet! Fekete Zsombor level up – fix.tv kedd 20:15-21:00
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.