Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Önsegítő Angol Nyelvi Tanulókör
2
A tevékenység (a projekt, a képzési program) neve, címe:
Angyalföldi Önsegítő Angol Nyelvi Tanulókör
3
Angyalföldi Önsegítő Angol Nyelvi Tanulókör
Angyalföldi Angol Nyelvi Önsegítő Társalgási Tanulókör 1135 Budapest, Váci út 50. – Bp.XIII. Önkormányzat Vízöntő Pinceklubja címén. Szigeti Gábor: ;
4
A képzési program célja és konkrétan elérhető eredményei
Általános célja, a nyelvi kultúra terjesztése, a nyelvet gyakorolni kívánók segítése, az idegen nyelvi beszédkészség fejlesztése, az általános műveltség emelése.
5
Szakmai célja: A helyi lakosok aktivizálása (mobilizálása), megszólítása, bevonása egy közös gondolkodásba Aktív állampolgári részvétel az önnevelés, önművelés gazdagításában
6
Elérhető eredmények: Egyéni beszédkészség fejlődik
Kialakul a tanulóköri csoportidentitás Több kisközösség alakul
7
A tevékenység időtartama
Folyamatosan heti egy alkalommal, (kedden) óra között tartja önszervező módon a társalgási-beszélgető kör az összejöveteleket, egész évben, a nyári időszakban is.
8
Célcsoportok Az angol Társalgási Körnek eddig körülbelül 200 tagja volt, de a taglétszám ingadozó, hely és idő-függő Eddigi összejöveteleiken a résztvevők megoszlási arányának 60%-a munkanélküli, egy részük diplomás álláskereső, 30%-a nyugdíjas, 10%-a alkalmi vagy alkalmazotti munkakörben dolgozik, a korhatár 30 és 70 év között van, nagyrészünk angyalföldi lakos.
9
A megvalósításban résztvevő eddigi partnerek
Vízöntő Pinceklub, amely a Bp. XIII. kerület Önkormányzata fenntartásában működik Budapest XIII. kerület Önkormányzata
10
Megvalósítási módszerek
Hogyan indult a klub? Kitől származik az ötlet? Mennyire hatékony ez a nem formális tanulási forma?
11
Pénzügyi és egyéb szükséges támogatás
terembérlet, tiszteletdíjak, szakmai, másolás, digitális adathordozók összköltség:
12
Bevételek Helyi támogatás (kerületi önkormányzat, vállalkozók, pl. kávéház, vendéglő tulajdonos, aki segítheti az asztaltársaság, tanulókör, nyelvklub befogadását) A kör tagjainak éves tagdíja, alkalmi befizetései
13
A képzési program erősségei
A résztvevők kölcsönösen tanulnak egymástól A felnőtt tanulók egyéni igényeit, érdeklődését állítja a tanulási folyamat középpontjába Saját élményen, élettapasztalaton alapuló felnőttkori tanulás Közösségi élmény, találkozás, beszélgetés, gondolkodás Rugalmasság
14
A képzési program erősségei II.
Csoportos munkamódszerek Emberi kapcsolatok jó minősége, baráti a légkör Közösséghez tartozás tudata fontos Könnyen elérhető, közel van az emberekhez Önjáró, életképes, fejlődőképes a csoport
15
A képzési program gyenge oldala
Nem találták még meg az igazi helyüket, a tárgyi feltételek szűkösek Nem találtak támogatókra Nem tudnak reklámozni Jó kompetenciákkal bíró vezető és jó tananyag híján a csoport magára van utalva
16
Eredmények A társalgási klub legnagyobb értéke, hogy létezik és az elkötelezett tagok szívesen járnak ide A tagok a saját kedvükért tanulnak, a tudásvágy ébresztése áll a középpontban A lakossági csoportot a XIII. kerületi Önkormányzat, mint asztaltársaságot jegyezte
17
A képzési program alkalmazhatósága
Nyelviskolák Társadalom perifériájára sodródó csoportok Közművelődés ellátó rendszere Vendéglői, kávéházi asztaltársaság
18
A projekt összehasonlító normái a kitűzött céljai szerint:
Optimális résztvevői létszám: 20 fő/alkalmanként. Maximális időtartam: célszerű a heti legalább egyszer 3 órát megcélozni, folyamatosan, nyári szünet nélkül, amely egyúttal segíti a csoport kohéziót is. Szükséges a nem formális, öntevékeny nyelvi tanulókör népszerűsítése
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.