Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Önsegítő Angol Nyelvi Tanulókör

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Önsegítő Angol Nyelvi Tanulókör"— Előadás másolata:

1 Önsegítő Angol Nyelvi Tanulókör

2 A tevékenység (a projekt, a képzési program) neve, címe:
Angyalföldi Önsegítő Angol Nyelvi Tanulókör

3 Angyalföldi Önsegítő Angol Nyelvi Tanulókör
Angyalföldi Angol Nyelvi Önsegítő Társalgási Tanulókör 1135 Budapest, Váci út 50. – Bp.XIII. Önkormányzat Vízöntő Pinceklubja címén. Szigeti Gábor: ;

4 A képzési program célja és konkrétan elérhető eredményei
Általános célja, a nyelvi kultúra terjesztése, a nyelvet gyakorolni kívánók segítése, az idegen nyelvi beszédkészség fejlesztése, az általános műveltség emelése.

5 Szakmai célja: A helyi lakosok aktivizálása (mobilizálása), megszólítása, bevonása egy közös gondolkodásba Aktív állampolgári részvétel az önnevelés, önművelés gazdagításában

6 Elérhető eredmények: Egyéni beszédkészség fejlődik
Kialakul a tanulóköri csoportidentitás Több kisközösség alakul

7 A tevékenység időtartama
Folyamatosan heti egy alkalommal, (kedden) óra között tartja önszervező módon a társalgási-beszélgető kör az összejöveteleket, egész évben, a nyári időszakban is.

8 Célcsoportok Az angol Társalgási Körnek eddig körülbelül 200 tagja volt, de a taglétszám ingadozó, hely és idő-függő Eddigi összejöveteleiken a résztvevők megoszlási arányának 60%-a munkanélküli, egy részük diplomás álláskereső, 30%-a nyugdíjas, 10%-a alkalmi vagy alkalmazotti munkakörben dolgozik, a korhatár 30 és 70 év között van, nagyrészünk angyalföldi lakos.

9 A megvalósításban résztvevő eddigi partnerek
Vízöntő Pinceklub, amely a Bp. XIII. kerület Önkormányzata fenntartásában működik Budapest XIII. kerület Önkormányzata

10 Megvalósítási módszerek
Hogyan indult a klub? Kitől származik az ötlet? Mennyire hatékony ez a nem formális tanulási forma?

11 Pénzügyi és egyéb szükséges támogatás
terembérlet, tiszteletdíjak, szakmai, másolás, digitális adathordozók összköltség:

12 Bevételek Helyi támogatás (kerületi önkormányzat, vállalkozók, pl. kávéház, vendéglő tulajdonos, aki segítheti az asztaltársaság, tanulókör, nyelvklub befogadását) A kör tagjainak éves tagdíja, alkalmi befizetései

13 A képzési program erősségei
A résztvevők kölcsönösen tanulnak egymástól A felnőtt tanulók egyéni igényeit, érdeklődését állítja a tanulási folyamat középpontjába Saját élményen, élettapasztalaton alapuló felnőttkori tanulás Közösségi élmény, találkozás, beszélgetés, gondolkodás Rugalmasság

14 A képzési program erősségei II.
Csoportos munkamódszerek Emberi kapcsolatok jó minősége, baráti a légkör Közösséghez tartozás tudata fontos Könnyen elérhető, közel van az emberekhez Önjáró, életképes, fejlődőképes a csoport

15 A képzési program gyenge oldala
Nem találták még meg az igazi helyüket, a tárgyi feltételek szűkösek Nem találtak támogatókra Nem tudnak reklámozni Jó kompetenciákkal bíró vezető és jó tananyag híján a csoport magára van utalva

16 Eredmények A társalgási klub legnagyobb értéke, hogy létezik és az elkötelezett tagok szívesen járnak ide A tagok a saját kedvükért tanulnak, a tudásvágy ébresztése áll a középpontban A lakossági csoportot a XIII. kerületi Önkormányzat, mint asztaltársaságot jegyezte

17 A képzési program alkalmazhatósága
Nyelviskolák Társadalom perifériájára sodródó csoportok Közművelődés ellátó rendszere Vendéglői, kávéházi asztaltársaság

18 A projekt összehasonlító normái a kitűzött céljai szerint:
Optimális résztvevői létszám: 20 fő/alkalmanként. Maximális időtartam: célszerű a heti legalább egyszer 3 órát megcélozni, folyamatosan, nyári szünet nélkül, amely egyúttal segíti a csoport kohéziót is. Szükséges a nem formális, öntevékeny nyelvi tanulókör népszerűsítése

19


Letölteni ppt "Önsegítő Angol Nyelvi Tanulókör"

Hasonló előadás


Google Hirdetések