Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hasznos haszontalanság

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hasznos haszontalanság"— Előadás másolata:

1 Hasznos haszontalanság
Fekete Zsombor Az információs írástudás oktatásának új lehetőségei, eszközei Szakmai konferencia, november 12.

2 Előítéletek „Manhunt” Rockstar games
"Alienation Nightmare" © 1996 by Sabu

3 Játékból tanulni

4 Mi a játék? Johann Huizinga : Homo Ludens (1938)
A játék szabad cselekvés vagy foglalkozás amely bizonyos önkéntesen, előre meghatározott időben és térben, szabadon választott, de föltétlen kötelező szabályok szerint folyik le: célja önmagában van, bizonyos feszültség és öröm érzése, továbbá a közönséges élettől való különbözőség tudata kíséri.

5 A játék biztosan alkalmas…

6 Education + Entertainment
„Az a baj, hogy a tanárnak Entertainment, a diáknak pedig Education” - Mérő László, 2006

7 Félreértések 1. Attól, hogy komoly dolgokról szól, még nem fog oktatni! Attól, hogy komolytalan, bugyuta még nem lesz játékos!

8 Félreértések 2. Attól, hogy veszünk egy jó játékot, és telepakoljuk oktatási tartalommal még szintén nem lesz jó Edutainment!

9 … valahogy mégis működik!
… de nem attól hogy digitális…

10 a titok Egyszer volt, hol nem volt, élt egyszer egy királyságban egy tudós. Ez a tudós arról volt híres, hogy töviről hegyire ismerte országát. Térkép nélkül eligazodott bármely hegyes, völgyes vidéken, megmondta a fák, virágok, s még az állatok nevét is. Tudása azonban véget ért az ország határában, és mindarról, ami azon túl történt csupán hírek, utazók beszámolói álltak rendelkezésére. Egyszer betért hozzá egy utazó, aki egy távoli kontinensről mesélt neki, amelyet Afrikának hívnak, és egy ott élő állatról, amelynek hatalmas fülei, és hosszú ormánya van. A tudóst nagyon érdekelni kezdte ez az állat, és elindult előbb – ahogyan akkoriban szokás volt – megkeresni a többi utazót, akiktől további értékes információkat remélt az „afrikai állatról”. Azok mind-mind meséltek neki élményeikről, s a tudós ezt szépen mind lejegyzetelte. Végül, mikor elég felkészültnek érezte magát, összefoglalta tudományát egy kódexben. Ezután – mivel ő maga már túl öreg volt az utazáshoz – megbízta a segédjét, hogy látogassa meg a rejtélyes kontinenst, és rajzolja le maga az állatot. A segéd – aki sajnos jóval kevesebbet értett a világ dolgaihoz, mint mestere – felkerekedett, hogy megismerje a tudós által leírt csodálatos szerzetet. Hajóra szállt, és meg sem állt Afrikáig, ahol is a tudós leírása alapján elindult, hogy beazonosítsa az afrikai állatot. Keresgélt, keresgélt, de csak nem találta a fura szerzetet. Bár a könyvében említve volt, hogy az állatnak hosszú ormánya volt, és nagy füle, a hosszú nyak – amelyet a tudós egy másik forrásból hallott, és szintén leírta, mint az afrikai állat egyik meghatározó jellemzőjét – csak nem stimmelt. Később az útjába került egy hosszúnyakú, azonban annak meg a nagy fülei, meg az ormánya hiányzott, sőt, még bozontos sörénye sem volt. Mikor pedig a sörényes egyedet látta meg egy fa tövében hűsölni, végképp kétségbeesett, mert az előzőeken legalább foltok, vagy ráncok látszottak, de ezen még egy körömnyi elszíneződés sem volt, nemhogy fekete csíkok. Így aztán a nagy tudós segédje üres kézzel tért haza.

11 Élményuniverzumok Flow Tárgyalás technika Játék design

12 Játékok, amelyek közvetlenül oktatnak

13 Fizika - Incredible Machines
A Sierra által kiadott Incredible Machines az oktatásban felhasználható játékok közül a kedvencünk: gyakorlatilag a gimnáziumi fizika bizonyos fejezeteit tesztelhetjük általa igen élvezetes formában! Minden fizikatanár számára melegen ajánlott!

14 Politológia - Political Machine
A Political Machine a Stardock Entertainment által fejlesztett stratégiai játék, amely a játékosokat az amerikai elnökválasztási kampány világába kalauzolja el. Kiválóan alkalmas politológiai tanulmányok kiegészítéséhez, esetleg színesítéséhez.

15 Katonai képzés - America’s Army
Az America’s Army az USA hadserege által fejlesztett FPS játék, amely realisztikusan kívánja bemutatni az amerikai hadsereg „munkáját”. Nos FPS-eket régóta alkalmaznak a katonai kiképzések során, de ez az első szabadon felhasználható változat, amelyet mi is bármikor kipróbálhatunk.

16 Oktató játékok – Nintendo módra

17 Játékok, melyekből tanulni lehet

18 Urban studies - Sim City
Az első Sim City fejlesztését 1985-ben kezdte meg Will Wright, aki azóta egyben megteremtette a szimulációs játékok műfaját. A Sim-sorozat különféle rendszerek működését mutatja be hihetetlen precizitással, a hitelességre messzemenőkig törekedve, mégis a játszhatóság élményét fenntartva. A Sim-sorozatot már viszontláthatjuk olykor az iskolai oktatási gyakorlatban is!

19 Földrajz - MS Flight Simulator
A Microsoft Flight Simulator című sorozata sem egyedi produktumként áll előttünk, hanem a repülőgép szimulátorok népes táborát gazdagítja. Mi – a repülőgép-irányítási ismereteken túl – elsősorban földrajz-oktatáshoz ajánljuk, mivel az egyes küldetések során rengeteg egyre realisztikusabb földrajzi hellyel ismerkedhetünk meg e játékműfaj segítségével.

20 Angol - Final Fantasy A Final Fantasy sorozat a japán Square kiadó jóvoltából járta be a világot. Részeinek száma meghaladja a tízet, és töretlen népszerűségnek örvend. A Final Fantasy oktatási funkcióját tekintve nem teljesen egyedi játék, mivel elsősorban nyelveket tanultunk belőle, más szerepjátékokkal és kalandjátékokkal együtt nyelvi szókincs-bővítéshez ajánljuk!

21 Mitológia - Heroes of Might and Magic
A 3DO Heroes of Might and Magic sorozata egy körökre osztott stratégia, amely műfaj leginkább kibővített sakk-játszmákhoz hasonlítható. Ezt a szoftvert a benne előforduló mitológiai alakok mennyisége teszi igazán különlegessé. Első-osztályú szórakozás mindazoknak, akik gimnáziumi irodalomórák előtt állnak.

22 Közgazdaságtan - Sim Theme Park
A Theme Park a zseniális játék-designer Peter Molyneux munkája, aki több műfajteremtő alkotást is létrehozott. A „Sim” jelzőt a játék későbbi változatához az Electronic Arts tette hozzá, jelezvén, hogy az alkotás nagyszerűen illeszkedik a Will Wright neve által fémjelzet sorozathoz. A Theme Park különlegessége, hogy az egyetemi közgazdaságtan órákon is előszeretettel alkalmazzák – a benne bemutatott speciális gazdálkodási logikák miatt!

23 Oktatási környezet?

24 MMO világok

25 Kvízjátékok

26 Kaland és szerepjátékok

27 Az elektronikus tanulásról
Záró gondolatok Az elektronikus tanulásról

28 az eLearningek fogalma
Distance Learning (távtanulás) Flexible Learning (rugalmas tanulás) web-based learning virtual classroom computer-based training computer-illustrated learning eLearning (elektronikus tanulás)

29 collaborative learning computer-illustrated
az eLearning típusok Distance Learning (távtanulás) Flexible Learning (rugalmas tanulás) collaborative learning web-based learning edutainment virtual classroom computer-based training mobile learning virtual environments computer-illustrated learning elearning 2.0 eLearning (elektronikus tanulás)

30 eLearning trendek

31 Köszönöm a figyelmet! Fekete Zsombor


Letölteni ppt "Hasznos haszontalanság"

Hasonló előadás


Google Hirdetések