Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A TDM rendszerrel kapcsolatos gyakorlati tapasztalatok

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A TDM rendszerrel kapcsolatos gyakorlati tapasztalatok"— Előadás másolata:

1 A TDM rendszerrel kapcsolatos gyakorlati tapasztalatok
Katona Ilona marketing igazgató Magyar Turizmus Zrt. Észak-alföldi Regionális Marketing Igazgatóság Szolnok,

2 TDM szerepe, jelentősége
Alapelv: ott beszélhetünk TDM - ről, szervezetről, rendszerről, ahol van turizmus, ahol már a turisztikai termékfejlesztés folyik, létezik eladható TERMÉK Feltétel:EGYÜTTMŰKÖDÉSI HAJLANDÓSÁG

3

4 Tisza-tó + Észak-Alföld

5 Regisztráció 2008. szeptember 25-ig lehetett az előszelekciós adatlapokat benyújtani Támogató vagy átdolgozás mellett támogató döntés jogosultság a részletes pályázati dokumentáció benyújtására Összesen 17 db pályázat érkezett be a régióból.

6 TDM REGISZTRÁCIÓ SAJÁTOSSÁGAI
Kizárólag helyi TDM szervezet alakítására lehetett pályázatot benyújtani. A helyi TDM szervezetet alkotó településeken a vendégéjszakák (kereskedelmi és magán összesen) éves száma meg kellett haladja az évi 20 ezer vendégéjszakát. A desztináció önálló turisztikai információs (pl. Tourinform) irodával kell rendelkezzen. 1 települési önkormányzat csak 1 helyi TDM szervezetnek lehet a tagja. A többi régiótól eltérően a kiírásnál nem volt IFA bevételre vonatkozó előírás. A tervezett támogatási intenzitás: 70-85% 2=3 vagy 3=4 lehet egész éves folyamatos, vagy időszakos. 2=3, vagy 3=4 csomagajánlat bármilyen kulturális szolgáltatással kiegészítve  (koncertjegy, múzeumi belépő stb.), részvétel ingyenes. Legyenek Önök is proaktívak, vegyék fel a kapcsolatot a szálláshelyekkel!!

7 TÁMOGATÁS MÉRTÉKE, ÖSSZEGE Támogatás mértéke: 85% Támogatás összege:
150 e v.éj felett millió Ft e v.éj között millió Ft 50 e v.éj alatt millió Ft Az önerő rendelkezésre állását a támogatási szerződés megkötésekor igazolni kell! Kedvezményezetteknek 40% előleg jár! A kampányév során ötvözzük a kulturális szolgáltatások imázsának javításául, a vendégéjszaka szám növelésével, ezzel is elősegítve főként a belföldi vendégforgalom további élénkülését. széles kör mozgatható meg szezonalitás csökkenthető ötvözzük a szállodai kedvezményekkel elérhető vendégéjszaka szám növekedést a kulturális kínálat bemutatásával

8 TÁMOGATHATÓ TEVÉKENYSÉGEK TDM szervezet- és hálózatfejlesztés
Támogatható tevékenységek Támogatható tevékenységek TÁMOGATHATÓ TEVÉKENYSÉGEK TDM szervezet- és hálózatfejlesztés TDM szakmai, szolgáltatás- és kínálatfejlesztési projektek megvalósítása Infrastruktúra fejlesztése, eszközbeszerzés Desztinációs szintű marketing, PR, értékesítés-ösztönzési és kommunikációs fejlesztések Kötelező: Akadálymentesítés (projektarányos) Tájékoztatási és nyilvánossági kötelezettségek A MAGYAR LAKOSSÁG KULTURÁLIS TURIZMUSSAL KAPCSOLATOS ATTITŰDJEI ÉS UTAZÁSI SZOKÁSAI A Magyar Turizmus Zrt. megbízásából készítette a M.Á.S.T. Piac- és Közvéleménykutató Társaság 11,8% azok aránya, akik kulturális fő célú utazást nem terveznek, de olyan utazást igen, amelynek során fognak kulturális tevékenységet végezni. A megkérdezettek 36,2%-a egyáltalán nem tervez többnapos kulturális utazást. Ezek az arányok jóval kedvezőbbek, mint a felmérést megelőző egy év során ténylegesen megvalósult utazások esetében. Akkor ugyanis kulturális fő céllal, legalább egy éjszakára a megkérdezettek 33,7%-a utazott el belföldön. Olyan többnapos belföldi utazást, amelynek során valamilyen kulturális tevékenységet végeztek, de nem ez volt a fő cél, a megkérdezettek 13,4%-a tett. Forrás: MT.Zrt./M.Á.S.T.

9 Pályázatot benyújthatja:
PÁLYÁZAT BEADÁSA Kizárólag a regisztrációs pályázat bírálata során támogató nyilatkozatot kapott szervezetek nyújthatnak be pályázatot! Kötelező jogi forma: Non-profit kft. Egyesület Pályázatot benyújthatja: Már a fenti formában működő szervezet Vezető partner, igazolva, hogy a bírósági/cégbírósági bejegyzés folyamatban van Eseménynaptár Magyar, angol, német, orosz, japán nyelven készül az idei évhez hasonló falinaptár, amely az év legfontosabb eseményeit tartalmazza. Más nyomtatott eseménynaptár nem készül, a kampányév hivatalos weboldalán jelennek meg folyamatosan frissítve az események, illetve a 2 havonta megjelenő kiadványban is megtalálhatóak lesznek a rendezvények. Az angol mutáció elkészül a WTM-re, a német a lipcsei vásárra. Ajánlati kiadvány (a kiadvány első részében a szállodák regionális bontásban találhatóak, város szerint, a hátsó oldalakon pedig egyéb bontásokban is megtalálhatóak felsorolás szinten, így pl. milyen ajánlatot adott, milyen fő kulturális termékkel lehet összekapcsolni a szállodát, stb.). Mindenképpen helyet biztosítunk az utazási irodák számára is. A kiadvány 2009 jan-febr-ra készül el. 2 havonta megjelenő ingyenes kiadvány (Pesti Est, Budapest Funzine, Exit), amely bontása az 5 fő kulturális termékcsoport alapján lenne meghatározva, ezen kívül tartalmazná az aktuális események listáját. Az első szám várhatóan márciusben jelenik meg A5 méretű összefoglaló kiadvány a kampányévről (max. 4 oldal), exkluzív kivitel.

10 Benyújtási határidő: 2009. július 31.
PÁLYÁZAT BEADÁSA Benyújtási határidő: július 31. Kizárólag postai úton nyújtható be a pályázat! Bírálat valamennyi pályázat esetében egyszerre történik!

11 Néhány példa az együttműködésre és turisztikai termékfejlesztésre:
Szatmár-Beregi Szilvaút - Szatmár és Bereg Tiszavirágzás - Tiszazug A kampányév a partnerség jegyében több szervezet és minisztérium összefogásával valósul meg. A Magyar Turizmus Zrt. együttműködési megállapodást köt az Önkormányzati Minisztérium Turisztikai Szakállamtitkárságával és az Oktatási és Kulturális Minisztériummal, amelyben a Felek megállapodnak abban, hogy együttműködnek a 2009-es Kulturális Turizmus Év megszervezésében és lebonyolításában. A kulturális imázs építés mellett a kampányév fő célja a belföldi vendégéjszaka szám növelése, illetve a kulturális turisztikai kínálat bemutatása és növekvő kereslet generálása. A programok fókuszában kiemelt figyelmet szentelnek a Haydn évforduló, valamint Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programsorozattal kapcsolatos megjelenéseknek.

12 A Szatmár-Beregi Szilvaút
Olyan komplex turisztikai termék mely sajátos egyedi kínálatokkal rendelkezik, szervezett egységben működik. Piacra jutását a közösségi marketing segíti. Szolgáltatásai minősítettek és garantáltan megfelelnek a nemzetközi turisztikai elvárásoknak. Azokat a szolgáltatásokat foglalja egységes keretbe, amelyek a kisrégió turisztikai vonzerejét jelentik külön-külön.

13 SZILVAÚT Kis Szilvaút Penyigétől-Panyoláig:
- rövid 1-2 napos tartózkodás - A szatmári tájegység településeit mutatja be - Tervezett útvonal: Penyige-Túristvándi-Szatmárcseke-Tiszacsécse-Milota-Sonkád-Kölcse-(Penyige)-Panyola Nagy Szilvaút Naménytól-Naményig: - hosszabb 3-4 napos tartózkodás - Mind a 16 település kínálatát bemutatja - Tervezett útvonal: Vásárosnamény-Tákos-Csaroda-Beregdaróc- Beregsurány-Márokpapi-Tarpa-Tivadar-Penyige-Túristvándi- Szatmárcseke-Tiszacsécse-Milota-Sonkád-Kölcse-(Penyige)- Panyola-(Olcsvaapáti-Olcsva,kompátkelés)-Vásárosnamény

14

15 Ízelítő a Szatmár-Beregi Szilvaút kínálatából
Tarpa Bereg Kincsei ajándékbolt

16 Tivadar Tiszai szabadstrand Vásárosnamény Atlantika vizividámpark

17 Penyige Lekvárium

18 A Szilvaút „büszkeségei”

19 Új kínálati elem a Szatmár-Beregi Szilvaúton:

20

21 TISZAVIRÁGZÁS A TISZÁN
Tiszazugi Turizmus Egyesület + Tiszakürti arborétum + szolgáltatók ( formálódó )TERMÉK: természeti jelenség megfigyelése, ismeretterjesztés, gyalogtúra,vizitúra, közös szalonnasütés, tábortűz + szállás

22

23

24

25

26

27

28 Köszönöm a figyelmet, további sok sikert kívánok!


Letölteni ppt "A TDM rendszerrel kapcsolatos gyakorlati tapasztalatok"

Hasonló előadás


Google Hirdetések