Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Results fleet data collection – wagon types UIP – approx

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Results fleet data collection – wagon types UIP – approx"— Előadás másolata:

1 Results fleet data collection – wagon types UIP – approx
Results fleet data collection – wagon types UIP – approx. 205’000 freight wagons out of 210’000 Vagonflotta adatgyűjtés – vagontípusonként – kb. 205 ezer vagon a 210 ezerből 2018

2 Results fleet data collection – wagon types Comparison 2017 – 2018
Vagontípus összehasonlítás Type of Wagons 2018 2017 RID but not class 2 Z 48,851 24% 53,127 26% RID class 2 16,888 8% 16,872 Non-RID  Z 8,713 4% 5,426 3% Intermodal L, S 26,367 13% 27,444 Flat K, L, R, S 16,618 16,601 Covered G, H, L, R 14,659 7% 14,364 Car-carrier H, L 11,630 6% 11,195 Open hopper F 10,977 5% 10,241 Covered hopper T, U 11,323 9,787 Powder hopper U 7,690 7,396 Open box (incl. high-sided) E 6,233 6,133 Coil S 3,125 2% 4,302 Others 19,703 10% 20,738 TOTAL 202,777 203,626 GGü 2017: RID but not class 2 -4,276 coil -1,177intermodal -1,077 other -1,035 RID class 2 16 flat 17 covered 295 car-carrier 435 open hopper 736 covered hopper 1,536 powder hopper 294 open high-sided & open box 100 non-RID 3,287

3 UIP – Informiert bleiben Az UIP tájékoztat
Twitter Linkedin

4 New European Parliament & new European Commission
Policy agenda for 2019 New European Parliament & new European Commission Új Európai Parlament és Európai Bizottság Key dates 2019 26.05: EP elections Európai Parlament választás 18.07: EC President election Európai Bizottság választás 31.10: new BREXIT deadline Új BREXIT határidő 01.11: New EC takes office Új Európai Bizottság beiktatása

5 Your input is needed – Visszejelzést kérnek
Policy agenda for 2019 Financial programme: CEF Pénzügyi terv Conecting Europe Facility Informal agreement between EP and CNL in March Informális megállapodás a Bizottság és a CNL között Council has reached partial agreem. on the techn. aspects Bizottság részben elfogadta a műszaki tartalmat Budget (initially proposed €30,6 bn) not yet adopted - MFF has to be decided first (not before November new EP) Költségvetés 30 md EU még nincs elfogadva CEF II Two CEF "reflow" calls will be organised on Q and 2020 Két CEF adatgyűjtés lesz ban DG MOVE and INEA should have a more precise overview before the summer break EU Közlekedési Főigazgatóság és Innovációs és Hálózati Ügynökség méri fel a helyzetet UIP to discuss scope bilaterally in June (digitalisation!) UIP kétoldalú egyeztetés a digitalizációról jún. By December 2020 the COM multiannual work programmes have to lay down topic and budget of all calls in first 3 years of CEF II 2020 dec. a CEF II első 3 év témája és költségvetése kész kell legyen Your input is needed – Visszejelzést kérnek Recent CPR vote in EP limits the transfer from cohesion to CEF to 4 billion (from 11bn); Közös Költségvetési Szabályozás elfogadva max. 4 md EU CEF kohézióra (11 md-ről) Unclear process - impact of new Parliament (Eurosceptic..), Commission and Brexit on current (positive) view on CEF Bizonytalanság – új Parlament + Brexit 2Q 2019: Meetings with Commission, EP BUDG and MOVE, as well as Finnish CNL presidency Megbeszélések második felében narrative that CEF transport-cohesion is better than Cohesion regional spending A CEF kohéziós támogatás jobb mint a regionális kohéziós - CEF Coalition Co financing rate: - Works: Max. 30% of eligible costs - 50% for actions supporting telematic applications, railway interoperability or supporting new technologies and innovation. - For studies its 50% Budget split 85% for actions relating to efficient, interconnected multimodal networks 15% for smart mobility

6 Market: Rail Freight Corridors, Combined Transport
Policy agenda for 2019 Market: Rail Freight Corridors, Combined Transport Piac: Teherszállítási korridorok, kombinált fuvarozás RFC roadmap published on 4 March – faster, greener, safer and more efficient? Korridor ütemterv közzétéve (gyors, bizt., haték.?) responses on roadmap from all corridors (not coordinated) - visszajelzések 23 April: RFC SSG meeting – common position ? – közös álláspont? 3-4 July: SERAC WG September 2019: targeted consultation 1Q 2020: external survey – külső felmérés Issue Log: real time train communication task force (T. Heydenreich) – Valós idejű vonatkomm. 25 June: next meeting September 2019: Technical Infrastructure and System shall be ready Műsz. infrastr. és rendszer készen kell álljon November 2019: Pilot shall be carried out Tesztüzem elvégzése Rail Freight Corridors – Teherszállítási korridorok Political standstill in CNL – MS diverging interests on length of road leg and Art 4 on the application of cabotage provisions (RO stopped work on proposal) Politikai patthelyzet – eltérő tagállami érdek a közúti rész hossza és a kabitázs szabályokról 4 April 2019: EP closes first reading by adopting EP TRAN report from July 2018 2018-as TRAN jelentés első vitája az EU parlamentben End 2019: text will be negotiated in trialogue after the European elections (Idea to be bundled with road package) A szöveget a közúti direktívával együtt fogják trialógus formájában tárgyalni 2019 végéig Combined Transport Dir. – Kombinált száll. direktíva

7 Improve liberalisation framework Liberalizációs keretek fejlesztése
Policy agenda for 2019 4th Railway Package 4. Vasúti csomag Improve liberalisation framework Liberalizációs keretek fejlesztése RECAST 1st Package 4th Package REG EU 2016/2337: Normalisation of the accounts of RUs DIR 2012/34/EC:  (1) strengthening the power of national regulators (2) improving the framework for investment in rail (3) ensuring fair access to rail infrastructure and rail related services MARKET Piac Infrastructure REG EU 2016/2338: Award of public service contracts for domestic passenger transport services by rail ('PSO Regulation') TEN-T regulation Connecting Europe Facility Rail Freight corridors + LICENSES Engedélyek + DIR 2016/2370: Opening market for domestic passenger services by rail Governance of the rail infrastructure + INFRASTRUCTURE Infrastruktúra REG EU 2016/796: ERA regulation Intermodal level playing field Egységes Intermodális szabályok SAFETY Biztonság And other legal texts like Train Drivers Directive may also provide boost for more interoperability! Technical pillar Műszaki pillér DIR 2016/797: Harmonisation of interoperability requirements (RECAST) Combined Transport Directive ? Kombinált szállítási direktíva ? DIR 2016/798: Definition of safety rules at European level (RECAST) INTEROPERABILITY Interoperabilitás 2012

8 4th Railway Package – technical pillar Transposition dates
4. Vasúti csomag – műszaki pillér – hatályba lépési határidő Vehicle Authorisations: F°(Area of use) Járműengedélyezés: használat helye Different transposition dates in MS Eltérő hatályba lépés tagállamonként Some Applicants for Vehicle Authorisation need to follow 2 different regimes in parallel Egyes engedélyeseknek kétféle rendszert kell párhuzamosan üzemeltetni 16/06/2019 16/06/2020

9 4th Railway Package – technical pillar UIP dedicated workshops
4. Vasúti csomag - műszaki pillér - Dedikált UIP Workshopok Hamburg, 15/11/18 Paris, 29/11/18 Vienna, 4/12/18 Gilze, 6/03/19

10 4th Railway Package – technical pillar
UIP communication since January and next steps UIP kommunikáció január óta és következő lépések Open Points raised during workshops and ERA answers – nyitott kérdések és ERA válaszok 1. Ha a járművön végzett módosítás miatt új engedélyezés szükséges, akkor az eljárás ugyanúgy 4 hónap vagy kell-e előzetes egyeztetés az ERA-val? Minden eljárás határideje hónap (1 hónap teljességi vizsgálat + 4 hónap elbírálás), de ez kevesebb is lehet (az anyag minőségének függvényében). Az előzetes egyeztetés nem kötelező csak ajánlott (főleg komplex projekteknél). 2. RID-es tartály módosításához, ha az nem jár a vagon alap karakterisztikájának megváltoztatásával kell új engedély? Az átalakítást végzőnek kell elbírálnia a 2018/545 EU rendelet alapján: A TSI-ben rögzített alap karakterisztika változik? Van-e eltérés az egyes alrendszerek EC bizonylataitól (mivel azok minden szabványnak megfelelnek)? Interoperabilitási direktíva pontja alapján? 3. Régebbi vagonok (TSI előttiek), melyeknek nincs EC bizonylata hogyan engedélyeztethetőek? Ezen vasúti vagonok átalakításakor, amennyiben az a TSI Vagon alapján szükséges az ERA új engedélyt ad ki a használati terület országaira. Vasúti gépek működés közben a TSI hatályán kívül esnek.

11 2019 UIP Updates 4th Railway Package – UIP tájékoztatások
4th Railway Package – technical pillar UIP communication since January and next steps UIP kommunikáció január óta és következő lépések 2019 UIP Updates 4th Railway Package – UIP tájékoztatások Date Subject / tárgy 10.01 Transposition planning 4th Railway Package 4. Vasúti csomag bevezetése 15.01 ERA List of vehicle authorisation projects between June 2019 and June 2020 ERA járműengedélyezési eljárások listája 22.01 ERA OSS Training sessions – ERA OSS tréningek 04.02 1st Report ERA Learning Case Tank Wagon – 1. ERA minta eljárás 15.02 Final texts of TSI WAG and TSI NOISE - Vagon TSI és Zaj végleges szövege 01.04 Use of OSS & training sessions – OSS használata és tréning 12.04 Final text of ECM regulation – ECM szabályozás végleges szövege 16.05 EC adoption of legal texts and publication OJEU EU Bizottsági ratifikáció és publikálás 24.05 2nd Report ERA Learning Case Tank Wagon – 2. ERA minta eljárás UIP follow-up workshops after 16th of June 2020 and full transposition by all Member States UIP követő workshop-ok 2020 június 16-a az összes tagállam átállása után

12 4th Railway Package: last mile – utolsó mérföld
Policy agenda for 2019 4th Railway Package: last mile – utolsó mérföld Last UIP Workshop on 6 March in Gilze (NL) Follow-up workshops after June 2020 on lessons learned during transition period Utolsó workshop Márc. 6 2020-tól követő workshopok az átállásról 4th RP Workshops Final text adopted at RISC85, most UIP comments integrated végleges szöveg elfogadva UIP javaslatokkal Art 2 – definition of SCC “for which a single failure has a credible potential to lead directly to a serious accident” (from LOC&PAS TSI) 2. cikk Biztonság-kritikus elem: melynek egyszeri meghibásodása súlyos balesethez vezethet Art 3 §4 – freight RUs functioning as ECM for own wagons can choose between ECM certification Demonstrate compliance with Annex 2 trough process of safety certification 3. cikk 4§ - ECM-ként működő vasútvállalatok vagy ECM tanúsítványt szereznek vagy a biztonsági tanúsítványukban bizonyítják a 2. mellékletnek való megfelelést Art 4 – new obligations for ECMs and manufacturers for managing SCCs and mandatory use of SAIT for safety relevant findings including exceptional maintenance findings 4. cikk – új kötelezettség az ECM-ek és gyártók felé a kritikus alkatrészek kezelésére és a SAIT használatára No transitional provisions for freight wagons ECMs (20 days after publication in OJ EU) Nincs átmeneti időszak a teherkocsi ECM-ek számára New ECM Regulation – Új ECM szabláyozás Revised OPE TSI – OPE TSI revízió Final text adopted at RISC85 on 9‐10th of April 2019 - Text not yet published Végleges szöveg RISC által elfogadva, de még nincs publikálva NAs to inform about national efforts to notify national rules in the area of train pre-departure checks in order to establish acceptable means of compliance (AMOC) Indulás előtti tesztekre vonatkozó nemzeti szabályok egységesítése

13 Tank Wagon VA – Learning Case - Esettanulmény
Policy agenda for th Railway Package: last mile Early May: next Meeting in Valenciennes Experience with OSS – tapasztalatok az OSS-el RID issues – RID ügyek UIP letter sent to EC/ERA UIP level az ERA-nak EU-wide validity of national tank type approvals EU szerte érv. nemzeti tartálytípus engedélyek No limitation of wagon registration or use Korlátlan vagon regisztráció vagy használat Objective: Harmonised process for the approval, maintenance and inspection of tanks and its implementation in RID Cél: Harmonizált eljárás a RID-es tartályok engedélyezésére, karbantartására és ellenőrz. on agenda of OTIF Joint Coordination Group Experts RID/ATMF (9-11th of September) Az OTIF szakértői csoport a napirendre tűzte Tank Wagon VA – Learning Case - Esettanulmény Gone live on 16 February – éles üzem 7 freight wagon manufacturers have already contacted ERA to coordinate planning of activities 7 gyártó már egyeztet az ERA-val Until 16 June – possibility to ask for ERA assistance (charged under Art. 43 ERA regulation) and grant access to application Június 16-ig lehet az ERA segítségét kérni, illetve hozzáférést az eljáráshoz OSS training sessions in Valenciennes in EN until September 2019 OSS képzések 2019 szeptemberig UIP contact ERA on need to finalise conformity to type authorisations within 2 working days – confirmation of being able to deal with potentially large number of applications in transition phase UIP megkereste az ERA-t, hogy a típusengedélyeknek való megfelelést 2 munkanap alatt bírálják el, hogy a nagyszámú engedélykérést kezelni tudják az átmeneti időszakban. Tank Wagon VA Learning Case: Experience with the OSS-Project (IT does it work, papers all clear and understood, timeline and further OSS process) RID (and may be PED) problems of cross or mutual acceptance – have Commission and Emmanuel Ruffin/ERA involved in that meeting, as ERA is not able to decide on acceptance of RID for all member states. Problem expressed in UIP letter to Keir Fitch/Joseph Doppelbauer: National tank type approvals acc. to OTIF (classes 3-9) – tank wagon to be used freely in all OTIF contracting states Problem: while the AoU is never limited, some MS still request tank approval by national authority for the registration in their NVR 1. Agency not to consider registration as criterion to limit the AoU for wagons holding a single tank type approval acc. to RID 2. not to limit the registration to the MS which delivered the tank type approval

14 4th Railway Package – technical pillar
NSA to organise workshops at national level Közlekedési Hatóságok nemzeti szintű workshopok szervezése Events type Hosting organization Date Place NSA HU 04 – 05/06/2019 Budapest, Hungary NSA PL 18 – 19/06/2019 Warsaw, Poland NSA IT 04 – 05/09/2019 Florence/Rome, Italy NSA HR 24 – 25/09/2019 Zagreb, Croatia NSA PT 23 – 24/10/2019 Lisbon, Portugal NSA DE 29 – 30/10/2019 Bonn, Germany NSA SE 04 – 05/12/2019 Stockholm/Örebo, Sweden

15 Environmental policy: noise – Környezeti politika - Zaj
Policy agenda for 2019 Environmental policy: noise – Környezeti politika - Zaj National endeavors – Nemzeti szabályok DE and CH infringement procedure against DE possible based on the revised text of the TSI Noise Kötelezettségszegési eljárás a TSI Zaj alapján No legal basis for this in CH but EC to address it as part of bilateral agreement Ez nem jogalap Svájc esetén, de az EU kétoldalúan megt. IT retrofitting law in Italy to implement NDTAC átszerelési törvény a zajfüggő pályahasználat bevezetése AT VPI in discussion with RCG on contract for passing on of bonuses – VPI tárgyal a bónusz átadásáról SE June 2020: ERA to publish report on use of CBB in “heavy winter conditions” – kemény téli körülmények jelentés general derogation on territory until December 2032 általános derogáció 2032-ig REDUCTION OF NOISE EMISSIONS - Zajcsökkentés NDTAC From recast 1st RP(Art. 35) CEF From MFF & TSI Voted at RISC84 NATIONAL ENDEAVORS – nemzeti szabályok Evaluation and potential revision of NDTAC scheme Zajfüggő pályahasználati rendszer értékelése/revíziója UIP position paper sent to EC on 7 March as part of ongoing evaluation, recommended to: UIP ajánlások significantly increase the level of bonuses paid under NDTAC schemes to truly incentivise retrofitting jelentősen meg kell növelni a kifizetett bónuszt, hogy ösztönözze az átszerelést establish a functioning and mandatory mechanism allowing for the passing on of bonuses to wagon keepers működő és kötelező rendszer kell, ami lehetővé teszi a bónusz átadását az vagon üzembentartónak continue to compensate beyond után is folytatni kell a támogatást the one‐off costs of retrofitting - egyszeri átszerelési támogatást the higher maintenance costs due to additional wear and tear – magasabb karbantartási költségeket through NDTAC as incentive scheme complementing the direct funding, such as CEF and national programmes – közvetlen finanszírozás CEF vagy nemzeti szinten 3 May – Deadline to complete survey on existing NDTAC schemes – határidő a meglévő kompenzációs sémák átvilágítására Difficulties: topics correlated, number of groups and meetings (lack of ressources), lack of knowledge on processes, lack of vision on the files

16 Technical policy at EU level New TSI NOISE – Új TSI zaj
Technical specification for interoperability relating to the subsystem ‘rolling stock — noise’ (NOI TSI) as voted by RISC84 - A RISC megszavazta a Zaj TSI-t From , freight wagons not covered by point of Annex to NOI TSI shall not be operated on quieter routes. tól a Zaj TSI pontjában nem szereplő vagonok a „csendes útvonalakon” nem használhatóak ‘Quieter route’ is a part of the network of a minimum length of 20 km in the geographical scope of this TSI, on which the annual average daily operated freight trains in 2015, 2016, 2017 during night time is higher than 12, obligation to update maps every 5 years  further details in Annex, Appendix D Csendes út a hálózat olyan min. 20 km hosszú eleme, ahol években az évi átlagos éjszakai vonatszám meghaladja a 12 vonatot. További részletekért ld. D melléklet The overview of “quieter routes” will be made available by means of a standardized template (for each MS) on the ERA website A „csendes utak” áttekintése elérhető lesz standart formátumban az ERA oldalán. Exemptions for wagons equipped with “historical brake blocks” for national and international use  further details in NOI TSI Annex, Appendix E Múzeális fékekkel felszerelt vagonok nemzetközi és belföldi használatára vonatkozó szabályok az E mellékletben Assessment of acoustic performance of a brake block as open point in Appendix F A fék akusztikus teljesítményének felmérése (F melléklet) még nyitott kérdés.

17 Technical policy at EU level New TSI NOISE – TSI Zaj
Exemptions at EU-level – Kivételek EU szinten Following exemptions exist for the use of “non-silent” wagons on “quieter routes” throughout EU according to of Annex to NOI TSI: A TSI Zaj pontja alapján az alábbi kivételek alapján „nem csendes” vagonok is mehetnek „csendes úton” “Degraded operation”: rolling stock failures, extreme weather conditions, infrastructure failures or wagon / infrastructure maintenance works which were scheduled Csökkent üzem: vagonhibák, extrém időjárás, infrastruktúra hibák, tervezett infrastruktúra karbantartás Wagons operated in lines with a slopes > 40‰ - 40‰-et meghaladó lejtésű pályán használt vagonok Wagons running at a speed > 120 km/h – 120 km/h-nál gyorsabb vagonok Wagons with an axle load higher than 22.5 t – 22,5 to/tengely terhelésű vagonok Wagons subject to a derogation against a TSI Noise – TSI Zaj alapján derogáció alá eső vagonok Wagons, for which the application of this Regulation is not mandatory (e.g. ‘Schnabel’ wagons, on-track machines, wagons operated on the mm track gauge system, wagons used purely for historical / touristic use) Vagonok melyekre nem kötelező ez a szabályozás (vasúti munkagépek, széles nyomtáv, tisztán nosztalgia vagonok) Wagons which are exclusively operated for infrastructure maintenance and construction works. Vagonok melyeket kizárólag infrastruktúra karbantartásra és építésre használnak. Higher than 22.5to = if infrastructure able to handle it!! -> authorisation

18 Technical policy at EU level New TSI NOISE – Új TSI Zaj
Specific cases  Exemptions valid in individual MS only - kivételek országonként + General exemption for Finland and Sweden until – általános kivétel FIN/SWE Exemption / kivétel BE CZ FR IT PL SK No one-to-one-solution for replacement of brake blocks Nincs 1-1 alapú féktuskó csere 2031 Wagons fitted with tyred wheels - Abroncsos kerekek 2027 2037 Need of kink-valve – könyök-szeleppel szerelt vagonok 2035 Need to use wheels compliant with EN – EN szabvány szerinti kerék 2030 1Bg or 1Bgu brake configuration 1Bg és 1Bgu fék konfiguráció Wagons designed for “S” traffic equipped with “SS” brake „S” forgalmú kocsik „SS” fékkel felszerelve Wagons with 59V bearings 59V csapággyal szerelt vagonok Wagons with small wheels (diameter under 920mm) Kis kerekű vagonok (920 mm alatti) Wagons with bogies of type and cast iron blocks P10 forgóvázú kocsik és P10 öntöttvas féktuskós kocsik By 30 June 2020, the Commission shall issue a report regarding operations with wagons equipped with composite brake blocks in Nordic winter conditions, based on evidence gathered by the European Union Agency for Railways (‘the Agency’), national safety authorities and rail companies

19 Review main activities Topical Committees non-exhaustive lists
Adatcsere bizottság TC Data Exchange: next meeting: not defined yet What / téma With whom / kivel Subject / tárgy RSRD2 Sector companies Other RBs 188’000 wagons from 74 Keepers, Gefco interested to join 188 ezer vagon 74 üzembentartótól, Gefco is csatlakozni kíván 250k -300k data inquiries per month (RUs, wagon inspectors) – e adatkérés Change of hosting provider caused delay in implementation of Change Requests 2019, expected End 2019 – szerverhost csere 2019 végére Data quality still an issue but improving – adatminőségi hibák, de javulás Need to look at RSRD2 data strategy in relation to GCU broker and needs of shippers, terminals, etc. (which data? for whom?) – RSRD adatstratégia, GCU broker ERA Registers + TAF TSI implementation ERA regiszterek és TAF TSI bevezetés ERA, NSAs, NCPs, other RBs On-going revision of TAF TSI, proposal to add new codes list to RSRDs to deal with „quieter route approach“ of TSI Noise – TAF TSI revízió – új kódok a csendes utakhoz EVR guidelines and IT under development at level of ERA – EVR irányelvek Concerns on impact for wagon keepers from both TAF and EVR - hatásvizsgálatok Keepers‘ inputs and expectations to be discussed at next meeting - visszajelzések Digitalisation & data exchange «within the sector» Digitalizáció és adatcsere EC, ERA, NCPs Other RBs, Consultants Putting ITSS1, ITSS2 in CEN standards (not TAF) – ITSS1-2 szabv. CEN szabványba Status development of GCU communication platform – GCU komm. platform Future development of GCU broker V2 (exchange of instructions, exchange of interventions coding Appendix 10, Annex 6) – GCU broker V2 fejlesztés Exchange GPS position data and sensors related data GPS adatok cseréje RUs, shippers and related associations (UIC, CEFIC, …) UIP ad-hoc WG -> no central platform currently necessary – ad-hoc munkacsoport Future developments dependent shippers’ requirements, implementation of DAC (digital automatic couplers) -> accept role of emerging data platforms/data processors like to Casasi, RailWatch, Ovinto – fuvaroztatói fejlesztési igények, automata csatlakozók, adatkezelési központok Necessity to get clarity on intra-train communication from Rus Vonaton belüli kommunikáció – vasúttársasági szempontok alapján ERA works on ICT strategy and on-going works in ESG TF for use of registers and databases to support operations Change Requests RSRD2: Technology Upgrade, Wagon Authorisation Process, Wagon Blocking, Connectivity with GCU Message Broker, Simplification data validations, Simplification language packs, Update SWDB interface, Harmonisation Response (Failure) Messages, Additional small adaptions

20 Review main activities Topical Committees non-exhaustive lists UIP Bizottságok tevékenysége – Inteoperabilitás és biztonsági bizottság TC Interoperability & Safety: next meeting What / téma With whom / kivel Subject / tárgy ECM revision and cooperation of Certification Bodies ECM revízió és együttműködés a tanúsító szervekkel ERA, Certification Bodies, other RBs Discuss best way to deal with new obligations on Safety Critical Components Biztonságilag kritikus elemekre vonatkozó előírások Decide way forward and information sharing További lépések és információk megosztása JNS Normal procedure «broken wheels» & «wagon braking» JNS Urgent procedure «great belt accident» Normál elj. - törött kerék, fékezés Sürg. elj. – dániai baleset ERA, NSAs Other RBs Letter to ERA to address confidentiality araising from discussions at Task F. meet. Levél az ERA-nak az adatok bizalmasan kezeléséről Discuss preliminary results and way forward Előzetes eredmények elemzése, következő lépések Decide on information to be shared broadly within UIP Széles körben megosztandó információk meghatározása UNECE OTIF RID WGs NSAs, MS, UN, other RBs «Big container issue”: way forward & UIP position Konténer ügy: további lépések, UIP állásfoglalás Use of TDG guides (risk acceptance criteria): prepare info to be shared with Nas TDG irányelvek – nemzeti szervezetekkel megosztandó információk New TSI WAG ERA, NSAs, other RBs Define inputs for drafting application guide Alkalmazási kézikönyv előkészítése Proposal for conformity assessment on extending area of use for vehicles authorised without EC certificate of verification EC típusengedély nélküli járművek használati területének kiterjesztése VA under 4th Railway Package EC, ERA, NSAs, other RBs Discuss status learning case, open points from German LK Esettanulmány, nyitott kérdések Feedback from EC/ERA – visszajelzés az EU Bizottságtól, ERA-tól RASCOP & Standardisation EC, CEN, UIC, Sector companies Coordinate works and activities under CEN TC 256 & koordináció Strategic Future of the Harmonised Standards and S2R standardization rolling plan – harmonizált szabványok és szabványosítás

21 Review main activities Topical Committees non-exhaustive lists UIP Bizottságok tevékenysége – GCU bizottság TC GCU: next Expert Group meeting: , Joint Committee: What / téma Next steps / következő lépések Steering Committee on Appendix 15 and Appendix 16 (new) 15 és 16. melléklet igazgatósági ülés Development of GCU communication platform with IT provider, trustee and project management team GCU kommunikációs platform kifejlesztése Ensure project budget and timelines are respected Projekt költségvetés és határidők betartatása Ensure communication towards signatories and JC Joint Committee és a tagság tájékoztatása Amendment proposals from associations, appendix 9, 10 and 11 working groups Módosító javaslatok 9, 10 és 11. mell. for on-going editorial corrections Szerkesztői korrekciók Discuss Appendix 10 Annex 3 (EVIC) at next JC meeting EVIC melléklet tárgyalása Excel version of Appendix 9 Annex 1 9. Melléklet 1. excel változat Agree on a single excel list to be published on GCU website in order to facilitate integration of damage codes in legacy systems Egységes excel lista a hibakódok egységes átültetésére TC Economic Evaluation: no next meeting planned yet What / téma With whom / kivel Subject / tárgy Fleet data collection Vagonflotta adatgyűjtés NAs, GCU - UIC and ERFA Provide comprehensive data to support policy-makers in shaping the future of transport policies Összehasonlító adatok biztosítása a döntéshozók számára Increase credibility and awareness about independent Wagon Keepers' businesses Független vagon üzembentartók ismertségének növelése

22 Thank you for your attention!
Austria Belgium Czech Republic France Germany UK Hungary NVPG Italy Netherlands Poland Slovak Republic Spain Sweden Switzerland GILLES PETERHANS Generalsekretär

23 Instruments for a fully interoperable EU railway system:
Digitalisation and automation activities Digitalizációs és automatizálási rendszerek Improve productivity Termelékenység növelése Optimize maintenance Karbantartás optimalizáció Increase customer benefits Felhasználói előnyök növelése Real time fleet management Valós idejű flottamenedzsment Real time shock detection Valós idejű ütközés figyelés Reduce turnover time Fordulóidő csökkentés Reduce manual work Kézi munka csökkentés Better forecast of fleet utilization Jobb flottakihasználás tervezés Develop new services based on Real time tracking and tracing Event messages tailored for the customer’s needs Új szolgáltatások Valós idejű vagonkövetés alapján Esemény jelentések az ügyfélnek Monitor goods in real time Specific thresholds / Triggered actions Valós idejű árukövetés Határértékek vagy események alapján Develop preventive maintenance scheme Megelőző karbantartási rendszer Higher reliability - megbízhatóság Better understanding and early recognition of damages - Hibák megértése, előrejelzése Reduction of damages - Hibák csökkentése Improve processes at workshops Műhelyi folyamatok javítása Reduce maintenance costs Karbantartási költség csökkentése Aspects under consideration / Célrendszerek Innovative Bogies and Brake Systems Innovatív forgóvár és fék Wagon Intelligence Intelligens Vagon Automated Operational Processes* Automata működési folyamatok Wagon Design Vagon tervezés LCC-Models Components and Wagons LCC modellek Ausschreibung BMVI: Erstellung eines Konzeptes für die EU-weite Migration eines Digitalen Automatischen Kupplungssystems (DAK) für den Schienengüterverkehr -> hwh/TIS *Automated operational processes, e.g. automated break tests, automated support in technical wagon inspection, support in train integrity, train composition,…

24 Instruments for a fully interoperable EU railway system:
Digitalisation and automation activities Digitalizációs és automatizálási rendszerek Mögliche Umsetzung in EN Standards in Diskussion, Ergebnisse von Shift2Rail Projekte könnten auch in neue/aktualisierte EN Standards münden

25 1st design & development
Digitalisation activities: TAF TSI/EVR/GCU broker Digitalizációs tevékenység: TAF TSI/EVR/GCU broker Some key information / kulcsinformációk: TAF TSI revision ongoing and EVR guidelines in drafting (ERA Task Force) - > June 2019 TAF TSI revízió folyamatban, Európai Járműregiszter készül (ERA) - > 2019 június Strategy for registers and databases under discussion (ERA Task Force) -> June 2019 Regiszterek és adatbázisok stratégia egyeztetés alatt (ERA) június GCU Broker Scope / Tartalom The message broker as the only one IT interface between the RU and keeper A message broker az egyetlen IT interface vasút és az üzembentartó között Signatories exchange mileage events (App. 15) futásteljesítmény adatok cseréje Signatories exchange wagon damage reports (WDR) (App. 4) hibajegyzőkönyvek cseréje Signatories exchange technical information of the wagon on request (App. 16) műszaki adatok cseréje / lekérdezése Signatories exchange actual operational restrictions of the wagon on request forgalmi / használati korlátozások lekérdezése Signatories exchange the codes of intervention (Appendix 10, Annex 6) GCU 10. melléklet kódok cseréje To be defined (e.g. bills, technical instructions, completion of repairs (article 19.4)) – később mehatározandó (számlák, műszaki leírások, javítási jkv.) TAF requirements are considered - TAF előírások figyelembe vétele 1st design & development

26 Scope Current Project / Projekt tartalom
Digitalisation activities: TAF TSI/EVR/GCU broker Digitalizációs tevékenység: TAF TSI/EVR/GCU broker 4-steps approach 4 lépéses megközelítés Scope Current Project / Projekt tartalom Function / funkció 1st Phase 2nd Phase 3rd Phase 4th Phase GCU Homepage GCU honlap Wagen List of Keeper (KWL) Vagonüzembentartói vagonlista Wagon Damage Report (WDR) Vagon hibajelentés Wagon Performance Message (WPM) Vagonteljesítmény jelentés Technical Wagon Data (RSDs) Vagon műszaki adatok New CRs (billing, etc.) Új vasúti rendszerek (számlázás) Go-Live / Bevezetés

27 GCU Broker: from easy-to-use Email/upload up to full-fledged system interfaces
GCU Broker: egyszerű feltöltésről a teljes rendszer interface-ekig Overview Communication Channels Kommunikációs csatornák áttekintése

28 Message Broker routes the messages and RSRD² stores and authorises the data for the correct receiver - A Message Broker irányítja az adatokat, míg az RSRD tárolja és hozzáférhetővé teszi azoka a felhasználóknak Data Flows via Message Broker and RSRD² Adatfolyam a Message Broker és az RSRD között RU GCU MB RSRD² WK KWL KWL WPM Routing WPM WPM RSRD RSRD RSRD WDR WDR


Letölteni ppt "Results fleet data collection – wagon types UIP – approx"

Hasonló előadás


Google Hirdetések