Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Bajza Utcai Általános Iskola

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Bajza Utcai Általános Iskola"— Előadás másolata:

1 Bajza Utcai Általános Iskola

2 Iskolaérett? Szinte észrevétlenül megnyúlt a testhossza.
Minden cipője kicsi. Meglazult az alsó első foga. Már szeret társasjátékozni. Egyre ügyesebben mozog. VÁRJA AZ ISKOLÁT! Egyre határozottabb, de finomabb vonalvezetés jellemzi munkáját. Szeret szójátékokat játszani, érdeklődik a betűk, számok iránt. Amikor csak teheti a gyermektársaságot keresi és szívesen barátkozik. Szívesen jár oviba.

3 Mely pszichikus funkciók szükségesek a tanuláshoz?
vizuális és auditív észlelés, összerendezett, koordinált mozgás, a finommotorika fejlettsége a keresztcsatornák együttműködése, rövid idejű vizuális-verbális memória, szándékos figyelem Normális fejlődés esetén hatéves korig alakul ki az említett funkciók egyensúlya, működésük összerendezettsége, integrációja. (totális érzékelő apparátus)

4 Önkontroll funkciói Hatékonyan kommunikál
Érzelmeit, viselkedését kontrollálni tudja Figyelme fejlett Feladattudata, feladattartása kialakult Szabálytudattal rendelkezik Tud „késleltetni”

5 Óvodai szakvélemény Az óvodai szakvélemény az óvodának a gyermek iskolaérettségére vonatko zó  állásfoglalására szolgáló három példányból álló nyomtatvány. A tankötelezettség megállapításához szükséges óvodai szakvélemény egy példánya az óvodában marad, egy példányát át kell adni a szülőnek. – ezt kell leadni a beiratkozáskor!

6 A Bajza iskola várja a leendő elsősöket

7 BAJZA Akkreditált Kiváló Tehetségpont Ökoiskola
Gyakorlóhely ( fogadjuk Az ELTE és az Apor tanító- és tanárjelöltjeit) Microsoft innovatív iskolája

8 A Bajza utcai iskola kínálata
Gyerekközpontú iskola, ahol: diák, tanár, tanító jól érzi magát érték a tudás, a segítőkészség, egymás tisztelete jól meghatározott elvárásokat fogalmazunk meg a gyermekek képességeinek kibontakoztatása, fejlesztése érdekében mindezt a szülőkkel való szoros együttműködésben

9 Módszertani kitekintés
Kooperatív technikák (személyre szabott, differenciált,csoportmunka) Tevékenységre építő, cselekedtető tanítási módszer ( hangoztató, elemző, szótagoló olvasás tanítás; játékos, tevékenykedtető matematikaoktatás) Magas színvonalú nyelvoktatás (OKÉV mérések) Új típusú gyakorlóhely (ELTE, Apor) Interaktív táblák ( projektorok, internet lefedettség, tabletek) Modern természettudományos szaktanterem Felújított udvar

10 A Bajza utcai iskola kínálata
Képzési profiljaink: - Két tanítási nyelvű angoloktatás - Német nemzetiségi oktatás (nincs körzet) Emeltszintű matematikaoktatás Igény szerint „normál „ tantervű oktatás Minden alsós osztályban van: Úszásoktatás Néptánc Napközis foglalkozás(nem egész napos iskola) Logopédiai, fejlesztő foglakozás Szakköri lehetőségek (tehetséggondozás, sport, sakk)

11 Tervezett osztályok 1.a osztály: Képzési profil: angol két tanítási nyelvű oktatás Tanítók: Somogyvári Rita, Pánti Zsuzsa angol műveltségterülettel rendelkező tanító 1.b osztály: Képzési profil: emelt matematikaoktatás, informatika és sakk Tanítók: Gaálné Nagy Dóra, Szauer István 1.c osztály: Képzési profil: német nemzetiségi oktatás Tanítók: Zavadovics Ildikó, Frisala Anita (nemzetiségi tanító)

12 EREDMÉNYEINK Kompetenciamérés Nyelvi mérés
Nyelvvizsga (aki kellő erőfeszítéssel tanul) Versenyeredmények: Bolyai, Zrínyi, német versmondó, kerületi sikerek, sporteredmények

13 Iskolakóstoló – Bajza programok
Kedden bemutatóórák – beszélgetési lehetőség Utolsó iskolakóstolgató: :00 Egész évben úszásoktatás, sport, korcsolya Tóth Aladár Zeneiskola Bajzások Jövője Alapítvány támogatása

14 Általános tudnivalók a beiskolázásról

15 BEIRATKOZÁS A szülő joga: a szabad iskolaválasztás
és kötelessége: az iskola rendjének elfogadása, betartása (Házirend) Tankötelezettség: Legkorábban abban a naptári évben, amelyben a hatodik, legkésőbb amelyben a nyolcadik életévét betölti, tankötelessé válik. Tankötelezett a gyermek abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a hatodik életévét betölti, legkésőbb az azt követő évben tankötelessé válik.

16 BEIRATKOZÁS A szülő (vagy gondviselő) köteles a meghirdetett időpontban ( idén –12-én ) tanköteles gyermekét beíratni a lakóhelye szerint illetékes, vagy a választott iskola első évfolyamára. A beiratkozáskor be kell mutatni a gyermek személyazonosítására alkalmas, a gyermek nevére kiállított személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolványt, továbbá az iskolába lépéshez szükséges fejlettség elérését tanúsító igazolást. E-ügyintézés:

17 BEIRATKOZÁS Kerületen belül, annak aki nem a körzetes iskolába akar beiratkozni, nem kell elmenni beiratkoznia a körzetes iskolába. ( szabad mozgás kerületen belül) Amennyiben a szabadon választott iskola igazgatója a gyermek felvételét elutasító döntést hoz, a szülő a gyermekét a döntés jogerőre emelkedését követő öt napon belül köteles beíratni a kötelező felvételt biztosító iskola első évfolyamára. [20/2012. EMMI rendelet. 22. § (2)] Az a szülő vagy törvényes képviselő, aki a szülői felügyelete vagy gyámsága alatt álló gyermeket kellő időben az iskolába nem íratja be, szabálysértést követ el.

18 Különleges helyzet beiskolázáskor
Minden körzetes gyereket kötelező felvenni. Különleges helyzetnek minősül: akinek testvére az iskola tanulója aki kerületi óvodába járt akinek lakóhelye az iskola 1 km-es körzetében van munkáltatói igazolás alapján szülőjének munkahelye az iskola körzetében található, A kötelező felvétel biztosítása az eddigi gyakorlattól eltérően azokra a gyermekekre vonatkoznak, akik az adott iskola felvételi körzetében életvitelszerűen laknak. Az osztályba sorolás az igazgató jogköre!

19 Elérhetőségeink: tel. : +36/1/473-0181
Elérhetőségeink: tel.: +36/1/ igazgató: Bódi Csilla igazgatóhelyettes: Fónainé Fischer Judit


Letölteni ppt "Bajza Utcai Általános Iskola"

Hasonló előadás


Google Hirdetések