Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
EU-s források ökoiskolák számára
Magyarországi Ökoiskola Címkiosztó EU-s források ökoiskolák számára Könczey Réka Budapest, június 5. OecoSystem tanácsadó
2
ÚMFT forrásai Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA)
beruházási jellegű fejlesztések (termelő beruházás, infrastruktúra fejlesztés, környezetvédelem) Európai Szociális Alap (ESZA) humán erőforrás fejlesztés (képzések, HH…) Kohéziós Alap Közlekedési (50 millió ) és környezetvédelmi (25 millió ) nagyprojektek támogatása
3
Ökoiskola fejlesztési igények
Épület, építmény, kert Felszerelés Képzés és továbbképzés Tananyagfejlesztés Minősítés-tanúsítás
4
Ökoiskola fejlesztési igények (folyt)
Ökoiskoláztatás: programok, kampányok, táborok, csereutazás stb. Ökoiskola külső kapcsolatai Rendszerfejlesztés
5
Fejlesztési igények finanszírozása
Fenntartó saját forrásai és pályázatai Iskola saját és szülői forrásai, pályázatai - ÚMFT-ben kifejezetten ökoiskola építési, fejlesztési, tartalmi fejlesztési, képzési pályázat NINCS, + DE semmi nem tiltja az ökoiskola-típusú fejlesztéseket. Támogatható és elszámolható, + HA a tervek megfelelőek és a pályázat nyer.
6
Ökoiskola: támogatható, elszámolható
? + Támogatható tevékenység: amennyiben a fejlesztés, kiépítés, bevezetés megnevezett célja (feladata) lehet a konstrukciónak + Elszámolható költség: amennyiben nem kifejezetten ez a konstrukció célja, de a (másféle) tevékenységhez tartozóan engedi/nem tiltja elszámolni az ökoiskola fejlesztés költségeit -/+ Általában nem elszámolható, ha horizontális (FF) célul választják az ökoiskola minősítés megszerzését, kivéve ÁROP és EKOP projektekben
7
Iskolafejlesztés példa (NYDOP, ÉAOP, KMOP, DDOP, DAOP, ÉMOP, KDOP)
Projekt megnevezése: Infrastrukturális fejlesztéssel a nyitott, többfunkciós iskoláért Pályázat neve: NYDOP-5.3.1/2/2F-2f Közoktatási infrastruktúra és szolgáltatások fejlesztése Megítélt összeg: Ft, 80% Projekt rövid összefoglalása: A pályázat célja a Gyenesdiási Általános és Alapfokú Művészeti Iskola infrastruktúra fejlesztése, a mai, modern 8 évfolyamot ellátni képes intézetért. Továbbá az iskola művészeti-, és a térségben egyedülálló ökotevékenység folytatásához szükséges helyiségek, feltételek biztosítása, mely révén a gyermekek számára egy egészséges, modern, méltányos oktatási környezet alakul ki, mely egyben a pedagógusi munka minőségének javulását, az egészségre nevelés folytonosságát biztosítja.
8
Zöld közbeszerzés Az ajánlatkérő környezeti szempontokat alkalmaz a beszerzésében, azaz minél több, egyértelműen azonosítható környezeti vagy környezetvédelmi szempontot megjelenít. Példa: Tervező beszerzése (Dokumentáció, Szerződés tárgya; illetve Szerződés Feladatok között): Ajánlattevő tudomásul veszi, hogy a fenntartható fejlődés megelőzési alapelvének érvényesítése, és az anyagforgalmak körfolyamatba irányítása érdekében törekedni kell elsődleges természeti erőforrások helyett másodlagos alapanyagok hasznosítására; illetve a hulladék keletkezésének megelőzésére például a helyszíni anyagok felhasználásával, továbbhasználásával. Nyertes Ajánlattevő a kivitelezés alatti másodnyersanyag hasznosítás maximalizálására köteles (műszaki és piaci lehetőségek szerint). Nyertes Ajánlattevő a környezetbarát megújuló energiaforrások maximális alkalmazása és a passzívház kritérium minél jobb megközelítése érdekében részletes egyeztetésre kötelezett a Megbízóval.
9
FÉF mintaprojekt példa (KEOP)
Pályázó neve: Móra Ferenc Általános Művelődési Központ Projekt megnevezése: Kerékpártároló létesítése a mórahalmi Móra Ferenc Általános Művelődési Központban OP név: KEOP Pályázat neve: 6.2.0/A Fenntarthatóbb életmódot és fogyasztási lehetőségeket népszerűsítő, terjedésüket elősegítő mintaprojektek Beruházás helye (helység): Mórahalom Megítélt összeg: Ft Támogatás aránya: 90 %
10
Kampány példa (KEOP) Pályázó neve: Deák Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Projekt megnevezése: Egészséges környezetben - egészséges ember. (Hatékony tudatformálás a környezetvédelmben. A tanulókon keresztül a szülők, a falu környezeti szemléletváltoztatása.) Pályázat neve: 6.1.0/A A fenntartható életmódot és az ehhez kapcsolódó viselkedésmintákat ösztönző kampányok (szemléletformálás, informálás, képzés) Beruházás helye (helység): Kóny Megítélt összeg: Ft Támogatás aránya: 90 %
11
Kampány példa (KEOP) Algyői Általános Iskola bemutató órák,
Pályázó neve: Algyői Általános Iskola Projekt megnevezése: Első lépés a fenntartható háztartások felé - regionális képzés és kampány Pályázat neve: 6.1.0/B A fenntartható életmódot és az ehhez kapcsolódó viselkedésmintákat ösztönző kampányok Megítélt összeg: Ft Támogatás aránya: 95 % Projekt rövid összefoglalása: bemutató órák, pedagógus továbbképzés, előadás-sorozat és ismeretterjesztő kiadványok készítése a lakosság számára, rendezvény Algyőn (falunap) energetikával foglalkozó cégbemutatókkal, lakossági tanácsadó szolgálat működtetése Algyőn, tájbejárás-sorozat
12
Képzések, tananyag és tantervfejlesztések, szervezetfejlesztés
TÁMOP ÁROP (polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése) ROP-ok önszerveződési és szervezetfejlesztési pályázatai, komplex pályázatai
15
Köszönöm figyelmüket, és várom kérdéseiket
most, vagy a szekcióban, melynek témája: óvodai, iskolai pályázatok készítésük, megvalósításuk vagy bármikor a következő tanévben:
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.