Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kommunikáció gyerekekkel az igazságszolgáltatásban

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kommunikáció gyerekekkel az igazságszolgáltatásban"— Előadás másolata:

1 Kommunikáció gyerekekkel az igazságszolgáltatásban
Gyurkó Szilvia Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány

2 A gyerek meghallgatása
Értő figyelem Jogi hitelesség Empátia Semlegesség 1. Mire van szüksége a gyereknek? 2. Mire van szüksége az igazságszolgáltatásban dolgozó szakembernek?

3 Gyermekbarát vs. Gyermekközpontú megközelítés
A gyerek pillanatnyi állapotából indul ki Alkalmazkodás a gyerek szükségleteihez Feltételezi a gyerek pszichés, érzelmi, kognitív állapotának ismeretét Kiindulási pont: felkészített szakember / az “idő” szerepének ismerete / a véleménynyilvánítás jogának biztosítása ( nem = a gyerek meghallgatásával!)

4 Képviselet vs. Támogatás vs. Segítség
Multidiszciplináris Együttműködés és támogatás Szükség van a tiszta szerepfelfogásra + közös “nyelv” kialakítására

5 Dogmatikai rendszer UNCRC EU direktívák ( Pp., Ákr., Be. (új!)

6 Gyermekközpontú kommunikációs szabályok
“ahogy szeretnéd, hogy a te gyerekeddel bánjanak” Komfort biztosítása Érthető nyelvhasználat (mondatok, szavak, szószerkezetek) Türelem Elvárások kordában tartása “legyél biztos benne, hogy tényleg érti mit mondasz” (visszakérdezés, visszajelzés, összegzés, keretezés)

7 Kommunikációs tedd/ne tedd
Idő kell a bizalmi kapcsolathoz Mutass érdeklődést. Higgadtság. Minősítések elkerülése. Ítélkezésmentes légkör / kioktatások kerülése Saját szavak használatának elfogadása Ne félj a csöndtől. Düh/frusztráció/szorongás/félelem esetén a legfontosabb anyugalom megőrzése. Ne legyél támadó, ne menj bele a gyerekkel vitába. Ne hasonlítsd a gyereket más gyerekhez vagy más gyerek ügyéhez.

8 Amit biztosan ne mondj gyermek meghallgatás során:
Tudom hogy érzed most magadat Megértem amin most keresztülmész Miért nem ezt tetted…. Ez az ügy arra emlékeztet engem, amikor… Megígérem neked, hogy… Ha a te helyedben lennék…. Lehetne rosszabb is….

9 Gyermekközpontú kommunikációs technikák (célja, hogyan érhető el, példa)
Megerősítés Újrakeretezés Reflektálás Összegzés

10 Köszönöm a figyelmet! Co-funded by the Rights, Equality and Citizenship (REC) Programme of the European Union


Letölteni ppt "Kommunikáció gyerekekkel az igazságszolgáltatásban"

Hasonló előadás


Google Hirdetések