Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Három az egyben – instant megoldás a hazai turizmusnak

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Három az egyben – instant megoldás a hazai turizmusnak"— Előadás másolata:

1 Három az egyben – instant megoldás a hazai turizmusnak
- Informatikai támogatással bevezetendő kártyarendszer és a fogyasztói magatartás kutatásának kapcsolata - Tóth Eszter Lilla Budapesti Corvinus Egyetem

2 A kártya útja A szolgáltatótól a turistán át a szolgáltatóig. kell

3 Tartalom Miről fog szólni a prezentációm?
Turisztikai informatikai rendszerek Fogyasztói magatartás Kártya-rendszerek Magyar-országon Eredményes kártyarendszer bevezetése Magyarországon

4 Jelenlegi turisztikai informatikai rendszerek
Szerepük meghatározó a turizmus-stratégia számára OTIR: Turisztikai objektumok teljes nyilvántartása. Az adatokat a Tourinform irodák töltötték fél a névhasználati szerződésben megadott módon. ONTIR: Az OTIR online formája. NETA: Jelenlegi országos turisztikai adatbázis. Már nem csak a szakmát, hanem a turistát is szolgálja.

5 A jelenlegi rendszerek problematikája
A folyamatos fejlesztések ellenére sem teljeskörűek a rendszerek. Nem működik a visszacsatolás: nem használják fel a kinyert információkat. Nem valósult meg a foglalási rendszerek integrálása. Nem megfelelő az érdekeltségi rendszer. Nem rugalmas.

6 TDM informatika A fogalmak tisztázása Informatikai háttér: interaktivitást, kommunikációt és folyamatos, up to date információkat tesz lehetővé a turista számára. A szolgáltató pedig könnyen nyerhet adatokat, készíthet ajánlatokat és statisztikákat segítségével.

7 Jelenlegi TDM IT rendszerek
Néhány ország kivételével a kifinomult rendszerek még csak kialakulóban vannak. Ezeknek az elvárásonak csupán néhány rendszer képes megfelelni: 1. Citybreak (Stockholm, Svédország, Magyarország) 2. Destour/IdealNet (Magyarország) 3. Feratel (Ausztria) 5. New Mind (Liverpool, Nagy-Britannia) 6. New Vision Group (Baldock, Nagy-Britannia) 7. Liveguide 8. Tiscover/EC3 Network (Innsbruck, Ausztria) Marketingspecifikus feladatok ellátása (4P és piackutatás) Turizmusspecifikus feladatok (szegmensek megfelelő kezelése) Információtechnológiai feladatok (kompatibilitás és folyamatosság)

8 Turisztikai informatikai rendszerek Fogyasztói magatartás
Kártya-rendszerek Magyar-országon Eredményes kártyarendszer bevezetése Magyarországon

9 Fogyasztói magatartás kutatás
Elengedhetetlen a sikeres stratégiaalkotáshoz. A turizmusban a fogyasztói magatartás kutatása: annak tanulmányozása, hogy az egyének miért választanak adott turisztikai célállomást és mi befolyásolja őket ebben a döntésben. (Horner, Swarbrook, 2007) Eredménye a szegmentálás: Szegmentálás: a piacnak a fogyasztók különböző tulajdonságú csoportjai szerinti felosztása. (Chikán, 2008) Eredménye a pozícionálás: egy termék tulajdonságainak a versengő termékekkel való összehasonlítására épülő meghatározása és kommunikálása. (Chikán, 2008)

10 Fogyasztói magatartás kutatás problematikája Magyarországon
Szétdarabolt és nem komplex. Magyar Turizmus Zrt. E-marketing Iroda és Piac- és Termékmenedzsment Iroda KSH Gfk Hungária Különböző adatok vizsgálata különböző Fekete és szürke gazdaság Párhuzamosságok Nem épül döntés a mérésekre Nem releváns mérések

11 Turisztikai informatikai rendszerek Fogyasztói magatartás
Kártya-rendszerek Magyar-országon Eredményes kártyarendszer bevezetése Magyarországon

12 Kártyarendszerek Magyarországon
A turisztikai kártya nem új találmány. Megfelelő megvalósításra mégsem került még sor. Más ágazatokban: például Supershop, Tesco A turizmusban: Magyar Turizmus Kártya, Debrecen Turisztikai Kártya, Balaton Card, Liget Kártya, Budapest Kártya, Üdülési Csekk nem implementálják a kinyerhető adatokat; nem erős a promóciójuk; nem teljeskörűek a kínált szolgáltatások; nem kapcsolódnak össze; kizárólag részleges kedvezményekre jogosító kártyák; a szolgáltatónak kevés hozzáadott értéket jelentenek a sales-en kívül.

13 Turisztikai informatikai rendszerek Fogyasztói magatartás
Kártya-rendszerek Magyar-országon Eredményes kártyarendszer bevezetése Magyarországon

14 Best practice: Neusiedler See Card
Praktikus, komplex és fogyasztóorientált . 750 tag All - inclusive kártya A szálláshely szolgáltatók 50%-a tag 94%-ban elégedett fogyasztók Komplex marketing: STP Tömeges személyre szabás CRM Kapcsolatmarketing E-marketing Kommunikációs mix 14

15 Szükség van egy olyan kártyarendszerre, mely integráltan kezeli a
fogyasztói magatartás kutatását és a modern informatikai rendszer előnyeit. Az informatikai rendszer problémái miatt szükséges egy komplex, ámde felhasználóbarát és praktikus informatikai háttér megvalósítása. A turisztikai fogyasztói magatartás vizsgálata Magyarországon nem kielégítő, ezért szükség van olyan módszerre és ezt támogató adatbázisra, amely ezt lehetővé teszi. A kártyarendszerek koordinálatlan működése és kizárólagos kedvezmény-jellege miatt szükséges egy valós igényeket kielégítő, összetett kártyarendszer kialakítása.

16 Feltételezések A hazai turisztikai szolgáltatók és intézmények szükségesnek tartják, hogy egy informatikai rendszer támogassa munkájukat, melyek eredményesen szolgálják ki mind a turistát, mind a szolgáltatót és az intézményrendszert is. Egy megfelelően működő kártyarendszer feltételezi a megfelelő informatikai háttértámogatást, annak hiányában a kártyarendszer csaknem kizárólag egy kedvezményre jogosító rendszer. Egy ideálisan működő kártyarendszer segíti a fogyasztói magatartás vizsgálatát és ezáltal alapul szolgál a marketingstratégiákhoz.

17 Az ilyen IT vállalatoknak számos kritériumnak kell megfelelniük.
Olyan rendszert működtetnek, amely a résztvevők közötti együttműködést erősíti? • Minimalizálja-e a tranzakciós költségeket és optimalizálja-e az eredményeket? • Egyértelműen és a kezdetektől üzleti modell szerint működik-e? • Minden résztvevő számára nyújt-e információt a rendszerről magáról (mint például adatokat, eredménymutatókat)? • Hosszú távú együttműködési szerződéseken alapul-e? • Biztonságos-e? Kielégíti-e a turisták legfőbb igényeit? (Csomagajánlat és foglalási rendszer, program és turisztikai ajánló, térkép a honlapon, infrastrukturális elemek a fizikai térben) Van-e monitor és elemző modulja?

18 A kialakítási alternatívák
A szoftverek számát és a desztinációs felosztást tekintve is eltérő lehet. Beszerzés Kártyarendszerek Kutatás alapja Kompatibilitás 1. Központi Egy Az országos kártyarendszer Egyértelmű 2. Több Az egyes kártyarendszerek Nehéz 3. Desztinációs Desztinációnként egy vagy több Még desztináción belül is nehéz

19 megvan benne, hanem hozzáadni mindig.
A világhoz nem alkalmazkodni kell, hanem csinálni, nem újrarendezgetni azt, ami már megvan benne, hanem hozzáadni mindig. ( Ottlik Géza ) kell


Letölteni ppt "Három az egyben – instant megoldás a hazai turizmusnak"

Hasonló előadás


Google Hirdetések