Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta
2
„Termék mindaz, ami a piacon figyelemfelkeltés, megszerzés, felhasználás, vagy fogyasztás céljából felkínálható, és amely valamilyen szükségletet vagy igényt elégíthet ki.” (Kotler, 1993) Kószó Kriszta
3
Anyagi jellegű termékek Szolgáltatások Kiegészítő termékek
Kószó Kriszta
4
Termékek (a vevők szempontjából) Ki vásárolja? Milyen célra használja?
Fontos, lényegtelen, vagy közömbös? Milyen a vásárlás gyakorisága? Mennyi időt igényel a vásárláshoz kapcsolódó kutatás? Kószó Kriszta
5
Felhasználási terület szerint: Fogyasztási cikkek Beruházási javak
Kószó Kriszta
6
A termékek szintjei: absztrakt termék tárgyiasult termék
kiegészült termék Kószó Kriszta
7
A termék - életgörbe Kószó Kriszta
8
Az ideális életgörbe Kószó Kriszta
9
A divat Kószó Kriszta
10
A szeszély Kószó Kriszta
11
ÁRPOLITIKA Kószó Kriszta
12
Az árakat meghatározó tényezők:
A fogyasztók A költségek A kormányzat Az értékesítési csatornák A verseny Kószó Kriszta
13
Az árkialakítás alapvető módszerei:
Állandó haszonkulccsal kialakított ár Ár=termelési ktg+ haszonkulcs×termelési ktg Változó haszonkulccsal kialakított ár Kínálat és kereslet – orientált ár Követő ár Kószó Kriszta
14
Kapcsolt vagy csomagár Lefölöző ár Árvonal Egyensúlyi ár
Behatoló ár Dömping ár Csúszóár Bevezető és beetető ár Lélektani ár Presztizs ár 9-es ár Kapcsolt vagy csomagár Lefölöző ár Árvonal Egyensúlyi ár Kószó Kriszta
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.