Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vasas Lívia, PhD vasas.livia@semmelweis-univ.hu 2018 Témaközpontú irodalmazás, publikációs stratégia, tudományos közösségi hálók Kiadói honlapok, folyóiratok,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vasas Lívia, PhD vasas.livia@semmelweis-univ.hu 2018 Témaközpontú irodalmazás, publikációs stratégia, tudományos közösségi hálók Kiadói honlapok, folyóiratok,"— Előadás másolata:

1 Vasas Lívia, PhD vasas.livia@semmelweis-univ.hu 2018
Témaközpontú irodalmazás, publikációs stratégia, tudományos közösségi hálók Kiadói honlapok, folyóiratok, s a folyóiratok tartalma Mozilla Firefox vagy Google Chrome böngésző Vasas Lívia, PhD 2018

2 Papír kiadású folyóiratok
Az „Orvosi Hetilap” címoldala 1857 Vol. 1

3 Az OH digitalizálva 1857 – https://adtplus. arcanum

4

5

6

7

8 Explanation of terms and methodology News, blogs and Google+ posts The number of times an article has been cited by individual mainstream news sources, blog post, or member of Google+ along with a link to the original article or post. News articles, blog posts and Google+ posts do not always link to articles in a way that can be picked up by aggregators used by Altmetric, so the listed links are not necessarily a reflection of the entire scope of media, blog or Google+ interest. Further, the list of blogs and news sources covered is manually curated by Altmetric and thus is subject to their discretion for inclusion as a scientific blog or media source. The news, blog, and Google+ posts are provided by Altmetric and are updated hourly. Altmetric score Altmetric calculates a score based on the online attention an article receives. Each coloured thread in the circle represents a different type of online attention and the number in the centre is the Altmetric score. The score is calculated based on two main sources of online attention: social media and mainstream news media. Altmetric also tracks usage in online reference managers such as Mendeley and CiteULike, but these do not contribute to the score. Older articles will typically score higher because they have had more time to get noticed. To account for this, Altmetric has included the context data for articles of a "similar age" (published within 6 weeks of either side of the publication date of this article).

9 https://help. altmetric
The score is derived from an automated algorithm, and represents a weighted count of the amount of attention we've picked up for a research output. Why is it weighted? To reflect the relative reach of each type of source. It's easy to imagine that the average newspaper story is more likely to bring attention to the research output than the average tweet. This is reflected in the default weightings:

10 Elsevier kiadó

11 https://www. elsevier. com/search-results

12 Elsevier folyóiratok

13 https://www. sciencedirect

14

15 PlumX Metrics

16 Elsevier https://plu. mx/plum/a/. doi=10. 1016%2Fj. kint. 2017. 04

17 PlumX Metrics PlumX Metrics provide insights into the ways people interact with individual pieces of research output (articles, conference proceedings, book chapters, and many more) in the online environment. Examples include, when research is mentioned in the news or is tweeted about. Collectively known as PlumX Metrics, these metrics are divided into five categories to help make sense of the huge amounts of data involved and to enable analysis by comparing like with like. PlumX gathers and brings together appropriate research metrics for all types of scholarly research output. We categorize metrics into 5 separate categories: Usage, Captures, Mentions, Social Media, and Citations.

18 https://plumanalytics.com/learn/about-metrics

19 EBSCO

20

21

22 Springer kiadó https://www. springer. com/gp/search

23 Springer folyóiratok

24 https://link.springer.com/article/10.1007/s40279-017-0764-5

25 Crossref, crossmark értelmezése
Crossref makes research outputs easy to find, cite, link, and assess. We’re a not-for-profit membership organization that exists to make scholarly communications better Crossmark gives readers quick and easy access to the current status of a piece of content. With one click, you can see if content has been updated, corrected or retracted and access valuable additional metadata provided by the publisher.

26 Crossmark CrossMark icon will inform the reader of the current status of a document and may also provide additional publication record information about the document.

27

28

29 Sage kiadó https://journals.sagepub.com/action/showPublications

30 https://journals. sagepub. com/home/spha https://journals. sagepub

31 Röviden a folyóiratok kiadásáról…
Nyomtatott- előfizetett Journal des sçavans Nyomtatott + elektronikus (azonos tartalmú) előfizetett Nyomtatott + elektronikus/online ed (electronic ed. Suppl. information) előfizetett Online ed. - előfizetett (videó folyóirat) Online, nyílt hozzáférésű kiadás- free – fully gold MIXED – előfizetett folyóirat, vannak nyílt hozzáférésű cikkek is hybrid gold - „double dipping”

32 A kézirat útja ma: http://www. assumptionjournal. au. edu/index
A kézirat útja ma: Open Journal Systems – OJS

33 A benyújtott kézirat . . Visszautasíthatja a kéziratot;
Elfogadja - kisebb változtatásokkal - nagyobb változtatásokkal, kiegészítésekkel - változtatás nélkül A szerzők - lemondanak a szerzői jogról a kiadó javára, vagy - a szerzőknél marad

34 bírálja a kéziratot (ritka esetben)
A kéziratot a hitelesség, hiba-mentesség és az etikai előírások betartása miatt az „Editorial Board Member” döntése alapján bírálja a kéziratot (ritka esetben) Kijelöl legalább 3 releváns bírálót Felkéri az „Associate Managing Editor”-t bírálók felkérésére

35 Minden folyóirat – ISSN (kötet – füzet – tartalomjegyzék különböző közlemény típusok)

36 Kérdés doi: 10.1038/ncb3306 https://www.nature.com/articles/ncb3306
Ki a szerző? Smith Andreas Andreas Matouschek Hány ábra található?

37 https://doi.org/10.1016/S0140-6736(17)33095-7
Hány táblázat van? A 4. táblázat a „supplementary appendix”-ben hányadik oldalon található? Ezt a cikket a „social media”-ban hányan jegyezték? A „references” lista hány tételt tartalmaz?

38 doi: 10.1038/nature20595 https://www.nature.com/articles/nature20595
Hány hivatkozása van a WoS ban? 20 vagy több Mennyi a „tweet” szám? vagy több Mennyi az Altmetrics értéke? vagy több Hány oldalas a supplementary informatio? 90 Hány tételből áll a cikk references listája? 61 Melyik a helyes licence? CC-BY 4.0

39 A közlemény megjelent a Nature vagy a Science folyóiratban
DOI: /science.aap9023 A közlemény megjelent a Nature vagy a Science folyóiratban A nyomtatott folyóirat ISSN száma: Hány kép van a közleményben?

40

41 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Vasas Lívia, PhD vasas.livia@semmelweis-univ.hu 2018 Témaközpontú irodalmazás, publikációs stratégia, tudományos közösségi hálók Kiadói honlapok, folyóiratok,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések