Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Tedd fel magadnak a kérdést:
SZOCÁLPEDAGÓGIA Tedd fel magadnak a kérdést: „Jó helyen vagyok?” Mi megadjuk a választ: IGEN!
2
Bemutatkozunk: Mudri Kitti Katalin vagyok harmad éves szociálpedagógia szakos hallgató, azért esett a választásom erre a szakra, mert édesanyám is szociális szférában helyezkedett el, valamint a családomon keresztül érintett vagyok a témában, mivel két fogyatékkal élő unokatestvérem is van. Talán ennek köszönhetem liberális nézeteim. Másrészről pedig világéletemben készségesen álltam embertársaim szolgálatában. Harcos temperamentumom pedig, inkább előny lehet a segítő szakmában, mivel a mottómon: nem sajnáld őket, csak fogadd el a másságuk!
3
Nagy Bernadett vagyok szintén harmad éves szociálpedagógia szakos hallgató. A szüleim rám is nagy hatással voltak hiszen, ők is ezen a területen dolgoznak. Így, mondhatni, ebben cseperedtem fel. Minden nyáron fogyatékosok táboroztatásában veszem részt, így akarva akaratlan a szívügyemmé vált a velük való törődés, valamint édesanyám hatására, érzékenyebb és liberálisabb nézeteket vallok a romákkal való előítéletekkel szemben is!
4
MIÉRT PONT ITT? Aki ezt a szakot választja, az valószínűleg olyan indíttatást érez magában ami arra utal, hogy képes és akar másoknak segíteni! - A szakma itt nem csak munka, de hivatássá válik. Előny a szociálpedagógia szakon, hogy a szociális segítés a pedagógia tudományával kiegészül. - Ez a szak ahhoz kell, hogy a segítést szakemberként tudja végezni.
5
1. ELMÉLET Előadások / Szemináriumok Az előadás anyagát általában a szeminárium keretei között beszéljük át, vitatjuk meg, tehát itt lehetőség nyílik véleményünk, érveink prezentálására is. Tréningek önismeretet és együttműködési képesség fejlesztés, játékosan! Az órarendünket magunk állítjuk össze, a neptunban feltüntetett időpontok közül válogatva.nagyobb az önállóság! Sok érdekes (kötelező) óránk van pl.: pszichológia, közjog, média pedagógia, szociológia …stb. Ezek mind olyan tantárgyakból tevődnek össze, amelyekkel az elméleti tudásunkat bővíthetjük. TIPP: Készítsetek egy közös Facebook csoportot és egy címet, ahol tudjátok cserélgetni az órai jegyzeteket egymás között.
6
2. GYAKORLATOK A félévek során egynapos és órás gyakorlatokon vehetünk részt. Illetve a hetedik félévet egy az egyben egy gyakorlati helyen tölthetjük. Néhány gyakorlati tantárgyunk: Szociális professzió Egyéni esetkezelés Közösségi szociálismunka Romológia Iskolai szociálismunka Integrált nevelés
7
Tanár- Diák kapcsolat Az elmúlt félévek során megtapasztalhattuk, hogy a számonkérések alkalmával tanáraink igen kemények. Mindezek mellett elmondhatjuk, hogy bármilyen téren segítőkészek, megértőek ( családias atmoszféra). Illetve más helyekkel ellentétben, itt név szerint ismernek minket, és nemcsak neptun-kódok vagyunk a számukra.
8
Iskolai szociálismunka (gyakorlat) Apáczai Csere János Gyakorló Általános Iskola
9
Differenciáló pedagógia Magdaléneum Fogyatékos Református Ápoló-gondozó Otthona
10
CSOPORTUNK (egy része) Tréning és csoportos terepnapló készítése során készültek a képek
11
Honnan- hová? Kitti A jövőt, vagy a büntetés végrehajtásban képzelem el, mint pártfogó, vagy felügyelőtiszt esetleg börtön nevelő, vagy pedig valamilyen addigtológiai intézményben. Az idén került sor a Közjog óra keretein belül börtön látogatásra, és a BTK tanulmányozására, megtetszett ez a világ. Más oldalról megközelítve pedig a társadalomba való visszaintegrálás foglalkoztat igazán.
12
Honnan- hová? Berni: „Nagyon sok helyen kipróbáltam magam, de ami igazán közel áll hozzám, az a fogyatékkal élő gyerekek/emberek segítése. Emellett még szeretnék foglalkozni olyan gyermekekkel, akik szülők vagy otthon nélkül nőnek fel. Egyre nagyobb számban lesznek ezekből a gyerekből „csellengők”. Úgy érzem, visszakell szorítani ezt a jelenséget.”
13
NEM ADOM FEL! ( A kép a Damján táborban készül )
14
Köszönjük a figyelmet!
Mudri Kitti Nagy Bernadett
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.