Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Budapest XX. Kerületi Nagy László Általános Iskola és Gimnázium

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Budapest XX. Kerületi Nagy László Általános Iskola és Gimnázium"— Előadás másolata:

1 Budapest XX. Kerületi Nagy László Általános Iskola és Gimnázium
Digitális feladatok Gergelyi Katalin Budapest XX. Kerületi Nagy László Általános Iskola és Gimnázium

2 Blogolás (blogoltatás) – Miért?
Fejlődik az íráskészség Fejlődik a digitális írástudás Személyessé tehető küllem Személyes tér: átélhető műfaj Kapcsolat a diák világa és az irodalomóra között – a diák felől közelítünk Visszajelzések: meglepően jók

3 Blogoltatás – hogyan csináljuk?
WordPress, Blogger - kb. 20 perc alatt kész, egyszer kellene bejutni gépterembe, utána anélkül is megoldható (időnként kivetítünk ezt-azt) (Rengeteg oktató videó tanít blogot készíteni) A diákok küldjék el a linket, hogy követni tudjuk Tegyük kötelezővé! (Kb. havi 1 bejegyzés) Igazítsuk a témát a műfajhoz, legyen személyesebb, közelítsen a saját érdeklődése felől Legyenek választható témák Elmélkedős feladat egy mű kapcsán Kreatív feladat: parafrázis, modernizálás, képregény, bármi Beszámoló, ajánló, bármi Kritériumok, elvárások tisztázása, ne legyen sok! pl. tagolt legyen min. 1 bekezdés szóljon az adott műről adjunk meg terjedelmet Nem tudunk belejavítani   Jelezzük ben, hogy mit kellene javítani, de ne sokat!, max. 2 dolgot Pl. egy helyesírási hibatípus; egy jobban kifejtendő gondolat Értékeljük pozitívan, engedékenyen – minél személyesebb, annál inkább (érzékeny műfaj)

4 Mi várható ettől az eszköztől?
Messzemenően nem teljes siker, de ahol van, ott fontos Kb. 20%-uk használta legalább egyszer akkor is a blogot, amikor nem volt kiadott feladat 1-2 diák nem csinál effektíve semmit Legalább 50%-nál érzékelhető fejlődés a fogalmazásmódban (fél év, átlagosan 5-6 bejegyzés) Megtudjuk, mi érdekli a gyerekeket, egy kicsit a magukról alkotott képüket is megismerjük ( az első bejegyzés címe lehet: „Miért ilyen a blogom?”)

5 Mi várható? Az iskolai terepen nem sikeres gyerekek is bizonyíthatnak
Tehetséget is felfedezhetünk Komolyabb személyes eredmények, párbeszéd megindulása Kiderülhet egy gyengébb diák erőssége valamilyen más területen  ebből indulhatunk ki a fejlesztésnél (pl. foci, sportújságírás) Változhat a saját szemléletünk! Máshogy láthatjuk a diákot, kitörhet a skatulyából. Mi várható?

6 Quizizz, Kahoot, Socrative – mobileszközzel játszható kvízek
(Nem csak) kvízek Quizizz, Kahoot, Socrative – mobileszközzel játszható kvízek

7 Mire jók? Versenyeztetnek, ezzel motiválnak
Mivel nálunk nincs mindenkinek internetje, működő mobileszköze, biztosan csapatjáték lesz  Többféleképpen használhatók: Visszakérdezés: tudásellenőrzés, gyakorlás (adatok, meghatározások, rövid mondattal vagy képpel megválaszolható kérdések) Kikövetkeztethető válaszok: új anyag tanítása Tippelés: Érdeklődés felkeltése egy téma iránt Érzékenyítés Vita generálása

8 Quizizz és Kahoot – a legfontosabb eltérések
Quizizz (a Socrative majdnem ugyanilyen, csak a Quizizz élvezetesebb, színesebb, viccesebb) Nem kell kivetítő A diákok saját ritmusban haladnak Több jó válasz esetén mindet tudni kell Mémekkel jelez vissza A diákok utána átnézhetik a kérdéseket és a helyes válaszokat Házi feladat is lehet Kahoot Kell hozzá kivetítő A ritmust a tanár szabályozza, beszélgethetünk két kérdés közt Videót is bele lehet tenni (beállítva) Több jó válasz esetén mindent elfogad Nem kell pontokat adnunk Otthon is végezhető, saját maguk ellen is küzdhetnek

9 Egy példa: a Quizizz A diákok a telefonjukba beírják a „join url”-t, majd a „game code”-ot, és már bent is vannak a játékban.

10 Adnak maguknak nevet (csoportnevet), majd kezdődik a kvíz.

11 A készülékeiken kapják a kérdéseket, ki kell választaniuk a helyes választ. A végén átnézhetik a kérdéseket, és hogy mit rontottak el. Érdemes ilyenkor még egyszer játszani.

12 A jó és a rossz válaszokra a program mémekkel reagál, ez nagyon népszerű (de kikapcsolhatjuk, ha nem, tetszik)

13 Áttekinthetjük az eredményeket
Vagy akár a kérdésekre adott helyes/helytelen válaszokat egyenként

14 Az eszköz elemzi a játékot:
összegezi a találatokat kiemeli a legnehezebb kérdést kiemeli a leghosszabb gondolkodási időt igénylő kérdést rámutathat egy-két érdekességre

15 Köszönöm a figyelmet! k.gergelyi@gmail.com
Szívesen segítek 


Letölteni ppt "Budapest XX. Kerületi Nagy László Általános Iskola és Gimnázium"

Hasonló előadás


Google Hirdetések