Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaIgnác János Horváth Megváltozta több, mint 5 éve
1
Felnőttképzési követelmények a GINOP-6. prioritású pályázatok kapcsán
„Munkahelyi képzések támogatása mikro-, kis- és középvállalatok és nagyvállalatok munkavállalói számára indított képzések szakmai támogató programja” Felnőttképzési követelmények a GINOP-6. prioritású pályázatok kapcsán
2
„Munkahelyi képzések pályázati támogatással – információs nap”
Előadó: Sulyok Tamás szakmai vezető Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal GINOP cím: Telefonszám: „Munkahelyi képzések pályázati támogatással – információs nap” – Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Kereskedelmi és Iparkamara 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
3
felnőttképzés – alapfogalmak
Általános meghatározások felnőttképzés – alapfogalmak
4
Felnőttképzés – alapfogalmak
A felnőttképzés a célja szerint lehet munkaerőpiaci-képzés (munkahely megszerzésére, megtartására irányuló, általában szakképesítést biztosító szakmai képzések); általános és nyelvi képzés (alapvetően készség- és kompetenciafejlesztő képzések); szabadidős, hobbi célú képzések (pl. sport, zene, varrás…).
5
Felnőttképzés – alapfogalmak
Felnőttképzési tevékenység szakmai megfogalmazás a felnőttek céltudatos és tervszerű fejlesztésére irányuló tevékenységek egysége, melynek célja meghatározott kompetenciák kifejlesztése. jogszabályi megfogalmazás OKJ szerinti szakképesítés, támogatott egyéb szakmai képzés, (támogatott általános nyelvi képzés), támogatott egyéb nyelvi képzés és támogatott kombinált nyelvi képzés, támogatott egyéb képzés.
6
Felnőttképzés – alapfogalmak
Felnőttképzést folytató intézmény Jogszabályi megfogalmazás: az 1. § (1) bekezdés c) pontja szerinti jogalany, ha az 1. § (2) bekezdésében meghatározott képzésre irányuló tevékenységet e törvény szerint kiadott engedély alapján folytatja;
7
A képzési terv és elemei
A pályázat során kialakítandó képzési dokumentumok A képzési terv és elemei
8
A képzési terv és elemei
A szervezet humán-erőforrásának tervszerű fejlesztési programja, amely tartalmazza a a tervezett képzéseket, azok főbb adatait (elnevezés, forma, módszer, óraszám…) a képzések célcsoportját, a célcsoport jellemzőit, a finanszírozás forrásait, összetételét, mértékét, a képzésekhez szükséges személyi, tárgyi és működési feltételek biztosításának módját, jellemzőit.
9
A képzési terv és elemei
Jelen pályázatban további elvárások kiemelt programok és ágazati kapcsolódások (Ipar4.0, Irinyi-terv) digitális kompetenciafejlesztés megjelenése, speciális célcsoportok (hátrányos helyzet, nem foglalkoztatottak) bevonása, a képzési terv eredményességének mérése (mérési eljárás kialakítása).
10
A képzési terv és elemei
A Képzések formája egyéni felkészítés (nem definiált), csoportos képzés (nem definiált), távoktatás (Fktv. 2.§ 27.) kontaktórás (blended képzés), konzultációs,
11
A képzési terv és elemei
A képzés formája – Távoktatás min. 51% egyedül, önállóan, a távoktatási tananyagba épített iránymutatás mellett tanul, max. 49% konzultációkon vagy a távoktatás vegyes képzési módszerrel történő megvalósulása (a kontaktórás képzés és a távoktatás módszereinek kombinált alkalmazása) esetén hagyományos tanórákon vesz részt, és
12
A képzési terv és elemei
A képzés formája – Távoktatás az elsajátítási folyamat önálló megvalósításához szükséges tananyaghordozó, felmérő és útmutató anyagokat tartalmazó tanulócsomagot a képző intézmény bocsátja rendelkezésére; a konzultációkon, amelyek a kapcsolattartás bármely formájában – különösen személyes megbeszélés, internet, telefon – megvalósulhatnak, a résztvevők az önállóan szerzett ismereteiket pontosítják, illetve elmélyítik; a távoktatás minden fázisát infokommunikációs technológiai adathordozók felhasználása is segítheti.
13
A képzési terv és elemei
Képzések megvalósításának típusai saját munkavállalók esetében az Fktv. 2.§ 2. pontja szerinti belső képzés, vásárolt szolgáltatásként megvalósuló külső képzés (engedélyezett vagy ágazati jogszabály szerinti), saját teljesítés keretében az Fktv. szerint engedélyezett, vagy ágazati jogszabály szerint megvalósított képzés;
14
A képzési terv és elemei
belső képzés a munkáltató által szervezett, saját munkavállalói, kkv partner vagy kapcsolt vállalkozás részre, nem üzletszerűen, költségvetési vagy szakképzési forrás terhére szervezett. Egyszerűsített követelményei a pályázatok megvalósítása során: jelenléti ív, haladási napló, egyszerűsített (felnőtt)képzési szerződés, OSAP jelentés.
15
A képzési terv és elemei
külső képzés a munkáltató által vásárolt, külső szolgáltató hajtja végre, engedélyezett vagy ágazati jogszabály szerint megvalósított (pl. hatósági) képzés.
16
A képzési terv és elemei
Fktv szerint engedélyezett képzés Az Fktv. által meghatározott eljárás során előírt szempontoknak megfelelő és minősített program, jogszabályban előírt személyi, tárgyi és működési feltételek szerint kialakított, hatósági szemle során ellenőrzött, hatósági döntés után engedélyszámmal, jegyzékben rögzített képzés. Az engedély korlátlan ideig hatályos. Visszavonás által szűnik meg (jegyzék).
17
A képzési terv és elemei
Ágazati jogszabály szerinti képzés Fktv. 1.§ (5) GINOP-ban h) és m) pontok, h) a hatósági jellegű képzések (nincs teljes lista – igényt célszerű beazonosítani), m) a közbeszerzési tárgyú képzések, így különösen a felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsadói tevékenység végzéséhez, illetve az akkreditáció megszerzéséhez szükséges képzések.
18
A képzési terv és elemei
Hatósági képzés jogszabályban szabályozott tartalmú és célú, az Országos Képzési Jegyzékben (a továbbiakban: OKJ) nem szereplő képesítés megszerzésére irányuló képzés, eredményeként dokumentum kiadására kerül sor, e dokumentum hiányában a jogszabályban meghatározott tevékenység, munkakör nem folytatható, nem tölthető be, a képzést megelőző szakmai szinthez képest magasabb követelményeknek megfelelően folytatható, tölthető be, a képzést megelőző állapothoz képest többletjogosultságot biztosít.
19
A képzési terv és elemei
A Képzési terv további elemei a képző adatai, a képzések óraszáma, a képzési alkalmak száma, adatai tervezett időpontok: kezdés, befejezés, alkalmak, a résztvevők tervezett száma és összetétele (indikátorhoz kapcsolódóan), a képzés tervezett helyszíne(i), a képzés tervezett költségei (a pályázat teljes költségének része),
20
További követelmények és dokumentumok
A pályázat megvalósításához kapcsolódó követelmények További követelmények és dokumentumok
21
További követelmények és dokumentumok
A képzési program (Fktv. 12.§) a képzés megnevezése, azonosító száma, nyilvántartási száma, célja, célcsoportja, a megszerezhető kompetenciák, a bekapcsolódás feltételei, a részvétel feltételei, a tervezett képzési idő, a képzés formája, a tananyagegység bemutatása, a maximális csoportlétszám, a képzés értékelési rendszere, a zárás feltételei, a végrehajtás személyi, tárgyi és speciális feltételei. A kiemelt a belső képzések esetén is szükségesek.
22
További követelmények és dokumentumok
Előzetes tudás mérése a képzésre jelentkező esetében méri, a képzés során elsajátítandó tananyagegység követelményeinek teljesítését, ez dokumentumokkal nem igazolható (ha igazolható: beszámítás), megszerzett gyakorlati tapasztalatok (pl. munka során), ez alapján felmentést kell adni a tananyagegység alól. Mérés – tartalmi egységek. Mekkora megfelelés fogadható el? Felmentés – a tartalommal történő megfeleltetés (tanegység, óraszám)
23
További követelmények és dokumentumok
Elégedettségmérés a képzést követően valósul meg („A” és „B” esetében a vizsga után, „C” és „D” esetében az utolsó órán), képzéssel kapcsolatos kérdések (393/2013-as Korm.rend, 3. melléklet) kérdőíves formában, a résztvevő tölti ki, anonim módon.
24
További követelmények és dokumentumok
felnőttképzési szerződés a felnőttképzést folytató intézmény és a képzésben részt vevő felnőtt – a polgári jog általános szabályai szerint – kötött szerződés (1). írásban (2) Fktv 13.§-a alapján. Belső képzés esetén képzési szerződés: Fktv.13.§ (1), (2) és (3) b), c), e-g), j)
25
További követelmények és dokumentumok
kötelezően vezetendő (egységes) dokumentumok jelenléti ív (belső), résztvevő személyi adatait és belépés feltételeit igazoló dokumentumok (bizonyítványok, bemeneti kompetencia mérések, előzetes tudásmérés) felnőttképzési szerződés, képzési program és a szerinti megvalósulást igazoló dokumentum (pl. gyakorlati napló, vizsgajegyzőkönyvek), haladási napló, végzést igazoló dokumentum (vizsgaigazolás, tanúsítvány, átvételi jegyzék), személyi és tárgyi feltételek igazolása (szerződések, ), OSAP (belső)
26
További követelmények és dokumentumok
OSAP adatszolgáltatási kötelezettség Az iskolarendszeren kívüli képzési tevékenységet folytató, az 1. § (1) bekezdés c) pontjában meghatározott jogalany tevékenységéről – az (5) bekezdésben foglalt kivétellel – az OSAP szerint statisztikai célú adatszolgáltatásra kötelezett. Nem Fktv. szerinti képzésben a 388/2017. (XII. 13.) Korm. rendelet az Országos Statisztikai Adatfelvételi Program kötelező adatszolgáltatásairól rendeli el.
27
Elminősítés és monitoring
Támogatás és feltárás a megvalósítás során Elminősítés és monitoring
28
Előminősítési eljárás
GINOP esetében Feltétele a pályázat beadásának Előkészítő szakaszban az NSZFH szakértői értékelik a dokumentumokat tárgyalásos eljárásban kialakítják a végleges formátumot Tanúsítvány kerül kiadásra
29
Monitoring eljárás A monitoring tevékenység célja
A működési helyzet, a megvalósítás és vállalás összhangjának feltárása a támogatott intézmények körében A pályázat megvalósításának aktív szakaszában történik Minél több megvalósított képzés (min. 20%) Előre egyeztetett időpontban – NEM ELLENŐRZÉS Átfogóan, de szúrópróba szerűen valósul meg Támogató megoldások megtalálása a sikeres megvalósítás érdekében
30
Monitoring eljárás A monitoring tevékenység célja
A pályázat időarányos megvalósításának megfelelősége (pl. mérföldkövek, vállalt képzések aránya, résztvevők aránya) Megfelelés a pályázati kiírás szakmai és a jogszabályi követelményeinek A képzések megvalósítása, dokumentálása Az indikátorok időarányos teljesülése, vagy a jövőbeni teljesülés lehetősége A feltárt eltérések esetén megoldási javaslatok megfogalmazása
31
Jogszabályok, források, kapcsolat
További információk Jogszabályok, források, kapcsolat
32
Jogszabályok, források, információk
Főbb alkalmazott jogszabályok 2013. évi LXXVII. törvény a felnőttképzésről 393/2013. (XI. 12.) Korm. rendelet a felnőttképzési tevékenység folytatásához szükséges engedélyezési eljárásra és követelményrendszerre, a felnőttképzést folytató intézmények nyilvántartásának vezetésére, valamint a felnőttképzést folytató intézmények ellenőrzésére vonatkozó részletes szabályokról 388/2017. (XII. 13.) Korm. rendelet az Országos Statisztikai Adatfelvételi Program kötelező adatszolgáltatásairól 2004. évi XXXIV. törvény a kis- és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról (3-5.§)
33
Jogszabályok, források, információk
További Források GINOP , GINOP , GINOP Pályázati kiírások és dokumentumai. Az NSZFH pályázati oldala: (hamarosan további támogató infrmációk) Az MKIK pályázati információs oldala: GINOP link Farkas – Henczi: A felnőttképzés új szabályozása, Felnőttképzési kézikönyv, Budapest, MKIK,
34
Jogszabályok, források, információk
További információk NSZFH GINOP kiemelt projekt: MKIK központi ügyfélszolgálat: valamint a megyei ügyfélszolgálati munkatársak (Borsod-Abaúj-Zemplén megye) referens: Tóthné Farkas Evelin tanácsadó: dr. Bári Imre Fogalomtár és dokumentumok jegyzéke a honlapon.
35
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.