Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaNóra Kis Megváltozta több, mint 5 éve
1
Drámapedagógia és színházlátogatás szakgimnazisták számára
Bethlenfalvy Ádám InSite Drama
3
A holtról mindjárt széjjel hánytuk azt a port,
hogy hadd rothadjon ott a teste meztelen, s a domboldalba ültünk aztán szél iránt, hogy meg ne csapja orrlikunk a hullabűz. Virrasztottunk és szidtuk egymást éktelen, ha elbóbiskolt egyikünk vagy másikunk. (Szophoklész: Antigoné, Mészöly fordítás)
4
SZÖVEG vs HELYZET Értelmezés és alkotás/létrehozás Elemekre bontás
Szereplők Probléma Párbeszéd Cselekvés - látható és láthatatlan történések Élmény – megélés
5
Gyerekjáték Színház „mintha” Különböző formák, módszertanok
Tanítási dráma Folyamat dráma Szakértői dráma Színjátszás
6
SZÍNHÁZ – MINT KERET Elemzésre - egy kézzelfogható cél érdekében
Közös alkotásra Kapcsolódások létrehozására A személyes és a mű között A jelen világ és a mű között Feladatok megfelelő bontása – lépésről lépésre Kapcsolódási pont beazonosítása
8
„Van a három fajta színház: az alap, a komolyabb és a jó
„Van a három fajta színház: az alap, a komolyabb és a jó. Az alapba lehet farmerban is menni, a komolyabban művelődünk, meg oda fel kell öltözni, és ez a program volt a jó.” (szakiskolás diák a Szputnyik Hajózási Társaság Antigoné előadásáról)
9
Színházi nevelési - színházpedagógia
Különböző pedagógiai célok: emberi / társadalmi kérdéseket felvető beavató ismeretátadó prevenciós készségfejlesztő interaktív értelmező osztályterem- báb- / tánc- színház felkészítő beszélgetéssel / foglalkozással feldolgozó beszélgetéssel / foglalkozással komplex színházi nevelési előadás (TIE)
11
Köszönöm a figyelmet! Bethlenfalvy Ádám
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.