Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Befolyásolás a tömegkommunikációban

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Befolyásolás a tömegkommunikációban"— Előadás másolata:

1 Befolyásolás a tömegkommunikációban
Befolyásolás a tömegkommunikációban

2 Ebben a vitrinben minden: az eddigi ára x ½
Ebben a vitrinben minden: az eddigi ára x ½

3 Rögzített viselkedésminták (etológus M.W. Fox 1974)
Viselkedési elemeiket az állat minden alkalommal pontosan ugyanúgy és ugyanolyan sorrendben hajtja végre, szinte gombnyomásként működik. Filmre rögzítve, szinte mindig ugyanaz a jelenet => KATT és BERR

4 Befolyásolás Az ékszer értékesítésénél a
„magas ár=jó minőség” elv működhet Kérdés: milyen más elvek vagy szabályok működhetnek még a befolyásolásban?

5 Ökölszabályok vs. Szakértőre való hivatkozás (Zentai)
„amit a szakértő mond, az biztosan úgy van” Szakértő, népszerű ember, fogkrémnél fogorvos, mosópornál szerelők… „Kapitányitisz” (Foushee, 1984) Szövetségi Légi Közlekedési Hivatal vizsgálta a balesetek körülményeit Sok esetben akkor sem szóltak a kapitánynak, ha észrevették a hibát

6 Spekulánsok Az ékszerésznél: amit nem tud eladni, duplájára emeli az árát Kontraszt elve: a lényeg, hogy milyennek érzékeljük a különbséget két egymás után elénk kerülő dolog között Másképpen: Percepciós kontraszt

7 Forrás: Robert B. Cialdini: A hatás, hvg könyvek, Budapest, 2009.
Zentai István – Tóth Orsolya: A meggyőzés csapdái: Informális hibák és visszaélések a mindennapi meggyőzésben, Typotex Kiadó, 2002.

8 Kérdések, hozzászólások?

9 Feladat Alkalmazzon befolyásolási technikákat, praktikákat az alábbi esetben: Az utolsó két helyet kell értékesítenie egy angol nyelvtanfolyamnál. Az utolsó két helyet kell értesítenie egy „last minute” utazásnál. Az utolsó néhány lakást kell értékesítenie egy lakóparkban.

10 Szabályok Nem költhet irreálisan magas összeget reklámra, hirdetésre (ne a reklám legyen az egyedüli ötlet!) Önmagában a reklámon túl több befolyásolási technikát mutassanak be! Valósághoz közeli példákkal, jellemzőkkel egészítsék ki a feladatot!


Letölteni ppt "Befolyásolás a tömegkommunikációban"

Hasonló előadás


Google Hirdetések