Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
SUMP - kérdés Magyarországon
PénzügyMinisztérium Regionális fejlesztési programokért felelős helyettes államtitkárság Sztanics gábor TÁMOGATÁSKEZELÉSI főosztály Szeged, június 4.
2
Az NGM, mostani PM által kezelt felhívások:
Mely Felhívások ? Az NGM, mostani PM által kezelt felhívások: TOP Fenntartható települési közlekedésfejlesztés (önállóan támogatható tevékenység) TOP Fenntartható városi közlekedésfejlesztés VEKOP Fenntartható Közlekedésfejlesztés Pest Megyében (önállóan nem támogatható tevékenység) VEKOP Fenntartható Közlekedésfejlesztés Budapesten –
3
Miért éri meg a SUMP ma Magyarországon
A Nemzetgazdasági Minisztérium (Pénzügyminisztérium) által támogatott projektek TÁMOGATÁSI KÉRELELM SZÁMA PROJEKT MEGNEVEZÉSE TÁMOGATÁST IGÉNYLŐ NEVE SZERZŐDÉSKÖTÉS DÁTUMA SZERZŐDÖTT TÁMOGATÁS ÖSSZEGE TOP DU Dunaújváros Fenntartható Mobilitási Tervének Kidolgozása Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Ft TOP EG Eger, Déli Iparterület fenntartható városi közlekedésfejlesztése Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata Ft TOP KA Kaposvár fenntartható városi mobilitási terv készítése Kaposvár Megyei Jogú Város Önkormányzata Ft TOP KE Kecskemét Fenntartható Városi Mobilitási Tervének (SUMP) készítése Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata Ft TOP MI Forgalomcsillapított övezet kialakítása Diósgyőri városrészben Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzata 300 Ft TOP PC Elektromos közösségi közlekedési rendszer bevezetése Pécs védett belvárosában Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata TOP SG Fenntartható Városi Mobilitási Terv (SUMP) készítése Szeged városra Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata TOP TB Fenntartható Városi Mobilitási Terv Tatabánya Megyei Jogú Város Önkormányzata Ft TOP VP Fenntartható Városi Mobilitási Terv készítése Veszprém Megyei Jogú Város területére Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata Ft TOP SE SUMP Szekszárd SZEKSZÁRD MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA Ft összesen Ft
4
Miért éri meg a SUMP ma Magyarországon
Miért készít egy település mobilitási tervet ma? Mi a motiváció? Belső tényezők: Társadalmi igény, A település „használóinak” tágabb látóköre, Jobb térhasználat – környezeti kötöttségek, Autósok és mindenki „más” További stratégiai dokumentumok megalapozása, Politikai döntések kikényszerítése, Környezettudatos gondolkodás
5
Miért éri meg a SUMP ma Magyarországon
Miért készít egy település mobilitási tervet ma? Mi a motiváció? Külső tényezők: Politikai döntés, Utólagos legalizáció, Korábbi, esetleg régóta húzódó projektek megvalósításához szükséges pénzügyi források megszerzése, Másnak is van, legyen nekünk is, Most volt rá lehetőség Eddigi tisztázatlan települési közlekedési helyzetek újragondolása, közlekedési módok újra definiálása.
6
Eddigi tapasztalatok A rendelkezésre álló mobilitási tervekben fellelt hiányosságok, előre mutató gondolatok A „minőség” és annak ellenőrzése A tervező kiválasztása – tanulságok A benyújtott dokumentációk tartalma Megvalósíthatósági Tanulmány vagy Mobilitási Terv? Komplex megközelítés …vagy annak hiánya Stratégiai gondolkodás A SUMP mint városfejlesztési stratégia A SUMP mint a stratégiai gondolkodás megalapozója A hosszabb távon is fenntartható település víziója
7
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.