Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Hozzáférés az Ügyfél portálhoz 2017. szeptember 27.
NAV Informatikai Intézet
2
UUM&DS Rendszer /Név: Uniform user management & digital signatures
Felhasználók egységes kezelése és digitális aláírás/ Cél: A gazdasági szereplők közvetlen hozzáférése az európai információs rendszerekhez Jogalap: A 952/2013/EU rendelet 6. cikkének (1) bekezdése és 16. cikke Az elektronikus rendszerek telepítésének dátuma: Jellemzők: A szükséges biztonsági politikáknak megfelelően azonosítással, hozzáféréssel és felhasználókezeléssel kapcsolatos támogatást biztosít. Első felhasználás a vámszakmai rendszereknél, azon belül a vámhatározatok projekt, később az adószakmai, jövedéki területen is lehetséges
3
UUM&DS Rendszer Jellemzők (folytatás)
Egységes felületet biztosít az Európai Bizottság által megvalósított számos központi szolgáltatáshoz. Egyszeri bejelentkezést (Single-Sign On, SSO) biztosít a központi szolgáltatásokhoz A tagállami felhasználó és jogosultságkezelő rendszereket hívja segítségül a beléptetésnél és a jogosultságok megállapításánál Opcionális: képviselet támogatása (tagállamonként változik) Természetes és jogi személyek támogatása (később rendszerfiókok is)
4
UUM&DS Rendszer Lehetséges működési módozatok
Felhasználó – Rendszer kapcsolat Rendszer – Rendszer kapcsolat (későbbi projektfázisban) Digitális aláírás (későbbi projektfázisban) Trader Portal Interneten keresztül webes kapcsolat (böngésző program) Vámhatározatok UUM&DS Gazdálkodó Egyéb EU központi rendszerek NAV Ügyfélkapu
5
UUM&DS Rendszer Felhasználó-azonosítás: Ügyfélkapu
Jogosultság-ellenőrzés: NAV adóalany- és EKNYI (Egységes Képviseleti) nyilvántartás. A rendszer használatához szükséges előfeltételek: A felhasználó számítógépén működőképes internetkapcsolat, megfelelő böngésző programmal Véglegesített Ügyfélkapus regisztrációval rendelkezzen a felhasználó A képviselt gazdálkodó rendelkezzen érvényes EORI-val Amennyiben a képviselet vámjogi képviselőn keresztül valósul meg, a vámjogi képviselő is rendelkezzen érvényes EORI-val Automatikusan járó jogosultságok: A gazdálkodó magánszemély vagy egyéni vállalkozó és a saját nevében jár el A felhasználó a gazdálkodó törvényes képviselője
6
UUM&DS Rendszer EGYKE űrlapon, elektronikusan igényelt jogosultság valamelyike: A felhasználó számára érvényes képviseleti jogosultság a képviselt gazdálkodót illetően A felhasználó számára érvényes képviseleti jogosultság a képviselt gazdálkodót és a meghatalmazó vámjogi képviselőt illetően EGYKE űrlapon az alábbi jogosultság valamelyikével kell rendelkezni a CDMS alkalmazás használatához: Valamennyi vám, illetve jövedéki, valamint rendészeti igazgatással kapcsolatos ügy Valamennyi vámigazgatással kapcsolatos ügy Valamennyi vámigazgatási engedélyezéshez kapcsolódó ügy
7
UUM&DS Rendszer Képviseleti lehetőségek Gazdálkodó (EO)
Vámjogi képviselő (CR) Alkalmazott (EMPL) Megjegyzés 1 Természetes személy maga nevében jár el Alanyi jogon (magánszemély, adószámos magánszemély, egyéni vállalkozó), illetve magánszemély törvényes képviselője (szülő, gyám, gondnok) 2 Jogi személy maga nevében jár el A belépést végző felhasználó a jogi személyű EO törvényes képviselője. 3 Természetes vagy jogi személy Természetes személy vámjogi képviselő (CR) az EO nevében jár el A belépést végző felhasználó egyben természetes személyként meghatalmazása alapján közvetlen és közvetett vámjogi képviseletet is elláthat. 4 Az alkalmazott (EMPL) az EO nevében jár el A belépést végző felhasználó a gazdálkodó alkalmazottja vagy egyéb megbízottja (nem vámjogi képviselő!) 5 Jogi személy vámjogi képviselő (CR) megbízásából Természetes személy (EMPL) jár el A belépést végző felhasználó a jogi személyű vámjogi képviselő alkalmazottja.
8
Képviselet nélkül: Gazdálkodó saját nevében jár el
9
1. Szintű képviselet: Vámjogi képviselő jár el a gazdálkodó nevében.
10
1. Szintű képviselet: Alkalmazott jár el a gazdálkodó nevében.
11
2. Szintű képviselet: A vámjogi képviselő alkalmazottja jár el a gazdálkodó nevében.
12
Ügyfélkapu azonosítás Magyarországon
UUM&DS Rendszer Ügyfélkapu azonosítás Magyarországon
13
Az adóazonosító jel bekérése
UUM&DS Rendszer Az adóazonosító jel bekérése
14
UUM&DS Rendszer Több gazdálkodóhoz való jogosultság „saját személyben” belépéskor: Amennyiben a belépést végző felhasználó a saját nevében jelentkezik be (magánszemély, egyéni vállalkozó vagy jogi személy törvényes képviselője) és több gazdálkodó nevében jogosult belépni (pl. több jogi személy önálló törvényes képviselője), a beléptetés során egy választóképernyő jelenik meg, melyen ki kell választania azt a konkrét gazdálkodót, mely ügyében a felhasználó el kíván járni.
15
Sikeres belépés az Ügyfél portálra
UUM&DS Rendszer Sikeres belépés az Ügyfél portálra
16
UUM&DS Rendszer Tipikus hibalehetőségek
A felhasználó hibás adóazonosító jelet, vagy nem a saját adóazonosító jelét adja meg az űrlapon, vagy a felhasználó adatai nem egyeznek meg az Ügyfélkapu és a NAV rendszerében. A felhasználó nem megfelelő adatokat (pl. szerepkört vagy EORI számo(ka)t) adott meg a „Honnan jelentkezik be?” (WAYF) oldalon. A felhasználónak nincs jogosultsága a megadott gazdálkodó nevében, az adott vámjogi képviselő megbízásából eljárni, vagy számára nem a megfelelő jogcímkóddal igényelték a jogosultságot, vagy nem a szükséges jogosultság szerepel az EGYKE űrlapon. A használni kívánt központi alkalmazáshoz nem elegendő a megadott EKNYI jogosultság (bár lehet, hogy egy másik központi alkalmazáshoz elegendő)
17
Jogosultsághiba az Ügyfél portálra belépés során
UUM&DS Rendszer Jogosultsághiba az Ügyfél portálra belépés során
18
UUM&DS Rendszer Az ügyfél portál elérhetősége 2017.10.02-től:
19
HelpDesk A problémák, hibák bejelentésére az alábbi címen van lehetőség: Informatikai hiba esetén a Ha szakmai problémájuk van a
20
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.