Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEmma Pappné Megváltozta több, mint 5 éve
1
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
A TISZK SZEREPE A SZAKKÉPZÉS SZERVEZÉSÉBEN, A TISZK-BEN REJLŐ LEHETŐSÉGEK Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ (1146 Budapest, Thököly ) Bertalan Zsolt igazgató
2
A KÉPZÉSI IGÉNYEK MEGJELENÉSE ÉS HATÁSA AZ ISKOLÁRA
ÚJ ÉS ÖSSZETETT TECHNOLÓGIÁK, MODERNIZÁCIÓ; TUDATOS HUMÁNERŐFORRÁS FEJLESZTÉS… …ÉS ENNEK ÁRNYOLDALA: BETANÍTÁSI SZINTEK; DIVATSZAKMÁK ÉS KIHALÓ SZAKMÁK PROBLÉMÁJA; CSÖKKENŐ GYEREKLÉTSZÁM A TÁRSADALMI ÉS EGYÉNI IGÉNYEK ELLENTÉTE! SZAKMABŐVÍTÉS: TÖBB LÁBON ÁLLÓ ISKOLA NYITÁS EURÓPA FELÉ: LEONARDO ÉS EUROPASS MINŐSÉGFEJLESZTÉS: ISO, TQM, Comenius NYELVI ÉS INFORMÁCIÓS TECHNOLÓGIAI KÉPZÉS
3
A „BOLOGNAI” FOLYAMAT HATÁSA AZ ISKOLÁKRA
Felsőoktatás Munkaerőpiac Ph.D Mesterképzés Felnőtt képzés Alapképzés FSZ képzés Szakközépiskolák Gimnáziumok Szakiskolák és képző kp.-k Általános iskolák
4
MEGVÁLTOZOTT SZEREPVÁLLALÁS - TISZK
Felsőoktatás Munkaerőpiac Ph.D Mesterképzés Alapképzés FSZ képzés Felnőtt képzés Technikus képzés Szakiskolai képzés Alapozás Gimnáziumok Integráció és képzőközpont Általános iskolák
5
ELŐZMÉNYEK ÉS MEGVALÓSÍTÁS
ÁLLAMI ÉS FŐVÁROSI SZAKKÉPZÉS- FEJLESZTÉSI STRATÉGIÁK: 2005 – 2007. SZAKKÉPZÉS RACIONALIZÁLÁSA, ÚJ OKJ, ISKOLÁK ÖSSZEVONÁSA FŐVÁROSI MODELL, 2007. TISZK ISKOLÁK RENDSZERE 2008.
6
A PETRIK TISZK MŰKÖDÉSI TERÜLETE, PARTNEREI
8
A SZAKKÉPZÉS BEISKOLÁZÁSI ADATAI
11
AZ ÚJ TÍPUSÚ TISZK FELADATAI
SZERVEZÉSI FELADATOK, PÁLYÁZATI CÉLOK MENEDZSMENT FEJLESZTÉS ÉS VIR LÉTREHOZÁS HUMÁNERŐFORRÁS FEJLESZTÉS (tanár továbbképzés, tananyag készítés, kipróbálás) HÁTRÁNYOS HELYZETŰEK SPECIÁLIS PROGRAMJA KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLTATÁS, KARRIERÉPÍTÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ, MODULÁRIS KÉPZÉS SZAKMAI TÖBB LÁBON ÁLLÁS, SZÉLES KÍNÁLAT ISKOLARENDSZERŰ ÉS TANFOLYAMI PROGRAMOK SZAKKÉPZÉSI TECHNOLÓGIA KONCENTRÁLÁSA ÉS FEJLESZTÉSE IGAZODÁS A TANTERVI KÖVETELMÉNYEKHEZ CSÚCSTECHNOLÓGIA (meddig „csúcs”?)
12
UMFT PÁLYÁZATOK (1.) TÁMOP 2.2.3. PÁLYÁZAT
HUMÁNERŐFORRÁS-FEJLESZTÉS, PEDAGÓGUSOK TOVÁBBKÉPZÉSE (193 fő) HELYI TANTERV ÉS TANANYAG FEJLESZTÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MÓDSZERTANI GYAKORLATOK – kb TANÍTÁSI ÓRA PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÁS HÁTRÁNYOS HELYZETŰEK SPECIÁLIS PROGRAMJA ELNYERT PÁLYÁZATI ÖSSZEG: FORINT
13
A TISZK MENEDZSMENT FELADATA A BEISKOLÁZÁSBAN
PROBLÉMA ELEMZÉS
14
A TARTALOMFEJLESZTÉS ÚJ MÓDSZEREI
15
A TISZK MENEDZSMENT FELADATA A MEGTARTÁS ÉS KIBOCSÁTÁS TERÉN
16
KORSZERŰ KÉPZÉSI FELTÉTELEK
KÉPZETT HUMÁNERŐFORRÁS, TANÁROK ELŐADÓK, TANTERMEK; JÓL FELSZERELT MŰHELYEK, LABORATÓRIUMOK KORSZERŰ MŰSZEREK, ESZKÖZÖK; INFORMATIKAI HÁTTÉR, INTERNET-INTRANET HÁLÓZAT; KÖNYVTÁR, VIDEÓ- ÉS MULTIMÉDIA LEHETŐSÉG; TANÁRI ÉS TANULÓI INNOVÁCIÓS KÉSZSÉG!
17
INNOVÁCIÓS LEHETŐSÉGEK, FORRÁSOK
SZAKKÉPZÉSI ALAP PÁLYÁZAT ÉS VÁLLALATI TÁMOGATÁS; HAZAI ÉS UNIÓS PÁLYÁZATOK (TÁMOP, KMOP, stb.; SZAKMAI VERSENYEK, TUDOMÁNYOS DIÁKKÖRÖK ÉS INNOVÁCIÓS PÁLYÁZATOK NEMZETKÖZI CSEREKAPCSOLATOK; GYAKORLATOK ITTHON; KÜLFÖLDI SZAKMAI GYAKORLATOK, EUROPASS
18
MUNKAERŐ-PIACI KAPCSOLATOK
SZAKMAI EGYÜTTMŰKÖDÉS, KÖZÖSEN KIDOLGOZOTT KÉPZÉSI PROGRAMOK; MŰSZAKI FEJLESZTÉS ÉS SZAKKÉPZÉSI ALAP TÁMOGATÁS ÚJ SZABÁLYOKKAL; VÁLLALATI EGYÜTTMŰKÖDÉS, BEISKOLÁZÁS TERVEZÉS, PR. MUNKA; KÖZVETLEN RÉSZVÉTEL A KÉPZÉSBEN; TANULÓK TÁMOGATÁSA, TANULÓSZERZŐDÉS, ÖSZTÖNDÍJ; UTÁN KÖVETÉS, BEVÁLÁS VIZSGÁLAT; ALAPÍTVÁNYI TÁMOGATÁS
19
FEJLESZTÉSI FORRÁSOK ÉS LEHETŐSÉGEK, UMFT PÁLYÁZATOK 2.
KMOP PÁLYÁZAT ( FORINT) ÉPÜLET FELÚJÍTÁS ÉS AKADÁLYMENTESÍTÉS KÖZÖSSÉGI FUNKCIÓK, ÚJ KÖNYVTÁR, TANÁCSADÓ KÖZPONT MÁR MŰKÖDIK: PÁLYAVÁLASZTÁSI, KARRIERÉPÍTŐ, JOGI ÉS TANULÁS SEGÍTŐ TANÁCSADÓ SZOLGÁLTATÁS ÚJ GYAKORLÓHELYEK A MODULÁRIS KÉPZÉSHEZ TELJES KÖRŰ OKTATÁSTECHNOLÓGIAI FEJLESZTÉS VÁLLALATI SZAKKÉPZÉSI ALAP TÁMOGATÁS ÚJ GYAKORLÓHELYEK AZ ALAPOZÁSHOZ ÉS A MODULÁRIS KÉPZÉSHEZ SZAKMAI GYAKORLATI ESZKÖZPARK KORSZERŰSÍTÉSE MŰKÖDTETÉSI, FENNTARTÁSI TÁMOGATÁS (15%) ÉS (5%)
20
AZ ÚJ TÍPUSÚ TISZK SZEREPE A RÉGIÓBAN
ÖSSZEKÖTŐ KAPOCS LEHET AZ ALAPOZÓ ÉS KÖZOKTATÁS, VALAMINT A MUNKÁLTATÓI KÖR KÉPVISELŐI KÖZÖTT FELVÁLLALHATJA A MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS ALAPÚ TARTALOMFEJLESZTÉSI MUNKÁK EGY RÉSZÉT A TÁRCÁK ÉS OKTATÁSIRÁNYÍTÓK MELLETT (VELÜK) TANANYAG ÉS TANESZKÖZ FEJLESZTÉS, SZAKMAI TUDOMÁNYOS MŰHELYMUNKA KÖZPONTJAKÉNT IS MŰKÖDHET SZAKMAI – PEDAGÓGIAI TOVÁBBKÉPZŐ KÖZPONT – KÉPZŐK KÉPZÉSE! TERMÉSZETESEN TANÍTJA ÉS NEVELI A SZAKMÁT VÁLASZTÓKAT!
21
AZ ÚJ TÍPUSÚ TISZK SZEREPE A TÁR4SADALOMBAN
TARTALMI ÉS PÉNZÜGYI IRÁNYÍTÁS TÁRSADALMI, GAZDASÁGI ELVÁRÁS TÁRSADALMI, SZOCIÁLIS ELVÁRÁS TISZK TÖBB ISKOLA MUNKÁLTATÓ, MUNKAADÓ SZÜLŐ, TANULÓ, HALLGATÓ MEGFELELŐSÉG ELÉGEDETTSÉG
22
KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!
Bertalan Zsolt ( )
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.