Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MINDEN, AMIT A VIRTUÁLIS ASSZISZTENCIÁRÓL TUDNI AKARTÁL

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MINDEN, AMIT A VIRTUÁLIS ASSZISZTENCIÁRÓL TUDNI AKARTÁL"— Előadás másolata:

1 MINDEN, AMIT A VIRTUÁLIS ASSZISZTENCIÁRÓL TUDNI AKARTÁL

2 KI IS A VIRTUÁLIS ASSZISZTENS ÉS MIT CSINÁL?
Virtuális = mert nincs személyes jelenlét. A kapcsolattartás en/ telefonon/ chat felületeken zajlik. Asszisztens = mert asszisztál a cégvezetőnek/vállalkozónak, asszisztál a vállalkozás működésében. Külföldön a virtuális asszisztenciát szélesebb értelemben használják, hiszen mindenki, aki a fentiek szerint, azaz távolról vállalkozóknak dolgozik, az mind virtuális asszisztens, pl. webdesigner, szövegíró, adminisztrátor, stb. Jellemző rájuk, hogy home office-ból dolgoznak, vállalkozók, több ügyfelük van és átlagosan naponta 2,5 kávét isznak 

3 Elősztori 2013-ban érkezett az első ügyfelem, aki kifejezetten VA –t keresett maga mellé. ben mikor beszéltem a virtuális asszisztenciáról, még nem értették magát a kifejezést sem, sem az előnyeit és hogy hogyan is működtethető. Ma már egyre több VA jelenik meg a piacon. Vagyunk páran tapasztaltabbak, a napi munkánk mellett edukáljuk a vállalkozókat és a kezdő VA-kat. Erőfeszítéseink nyomán a két fél egyre jobban közelít egymáshoz, folyamatosan születnek az újabb és újabb együttműködések, a gyümölcsöző üzleti kapcsolatok. Tim Ferris „4 órás munkahét” c. könyve is népszerűsíti a szakmánkat Magyarországon.

4 MILYEN ELŐNYÖKHÖZ JUTSZ A VA ÁLTAL?
1. Számlát ad a szolgáltatásáról, tehát költségként leírható 2. Csak a tiszta munkáért fizetsz (azaz nincsenek a bérrel járó terhek) 3. Hatástöbbszörözés, automatizálás 4. Időt + kapacitást + energiát szabadít fel 5. Hozzájárul a vállalkozás hatékonyabb, eredményesebb működéséhez

5 A VÁLLALKOZÁS MELY SZAKASZÁBAN VAN SZÜKSÉG A VIRTUÁLIS ASSZISZTENSRE?
Teljesen eltérő. Van, akinek már 5 éve megvan a vállalkozása, van, akinek még csak 1 éve, van, aki az induláskor kb. azonnal VA-t keres. Ami megfigyelhető: a könyvelő után az adminisztráció és/vagy szövegírás az, amit kiszerveznek a második helyen. Inkább élethelyzethez köthető a szakasz, amikor kiszerveznek: Túlfeszített érzelmi és mentális állapot Örökös tűzoltás Állandósult időhiány Kialvatlanság Fejlődésben megtorpant vállalkozás.

6 BIZALMATLANSÁGI TÉNYEZŐK I.
Nem úgy végzi el a feladatot, ahogy én. Nem elég jó minőség. Arra kell törekedni, hogy az elvárt 100% - ból minimum 80%-ot tudjon teljesíteni a VA. A hiányzó 20%-ot max a delegáló fogja észrevenni, az ügyfeleknek fel sem tűnik. Mi van, ha jobban végzi el a feladatot?  2. Sokáig tart elmagyarázni és ellenőrizni. Elmagyarázni csak 1x kell. Az ellenőrzés a cégVEZETŐ feladata. Vezetőként vezetői feladatokat kell ellátni, és ebbe beletartozik az ellenőrzés is.

7 BIZALMATLANSÁGI TÉNYEZŐK II.
3. Sokba kerül. Mennyi az a „sok”? Számszerűsítsd! Számold ki előre, hogy mennyit szánsz arra, hogy a VA átvegyen tőled bizonyos feladatokat. 4. Nem látom át, hogy mi történik, ha nem én csinálok mindent. Nem látom át a teljes képet! Folyamatleírások, mérőszámok (KPI) bevezetése. Gyakran a VA kívülről jobban látja, hogy mikor mit kell tenni; tanácsokat is tud adni. 5. Ha nem látom, nem dolgozik. A VAk gyakran hétvégén, éjszaka is dolgoznak. Szabadidőt áldoznak fel  alkalmazott munkaidő lejártával hazamegy. Hétvégi munkavégzésért extra pénzt kell fizetni, túlórát kell fizetni, szabadnapokat kell fizetni.

8 BIZALMATLANSÁGI TÉNYEZŐK III.
6. Ismeretlentől való félelem, tájékozódás hiánya: Ismeretlenül hangzik a fülének a kifejezés. Még a klasszikus kép él a fejében, mikor az igazgató kijön az irodájából, és odaszól az irodája előtti asztalnál lázasan gépelő titkárnőhöz. Nem olvas utána, nem néz utána, az előítéletek irányítják.

9 MI MINDENT TESZ EGY VA AZ ÜGYFELEIÉRT?
Saját iroda: nyomtató, szkenner, laptop, internet, gemkapocs, boríték, stb. Szabadidő, hétvége, éjszaka beáldozása Tanulás, képzés - önfejlesztés Saját könyvelője van Ő fizeti az adót saját maga után

10 MENNYIBE KERÜL VA-VAL EGYÜTT DOLGOZNI?
Óradíjak és csomagok egyaránt elérhetőek Több szempont alapján kerül megállapításra az ár: Mi a feladat? Mennyire összetett? Mi a határidő? (Mennyire sürgős?) Milyen nyelven kell ellátni a feladatot? Egyéb felmerülő költségek, mint pl. utazás, postázás, nyomtatás, telefonálás…. Számolj előre! Mennyit szánsz arra, hogy egy VA átvegyen tőled bizonyos feladatokat?

11 ELŐKÉSZÜLETEK 1. Mérd a saját idődet!
Milyen lépéseket tegyél, mint vállalkozó/cégvezető MIELŐTT megbízol egy VA-t? 1. Mérd a saját idődet! 2. Írd le, figyeld meg a folyamataidat! 3. Legyenek sablon leveleid! 4. Válj cégVEZETŐVÉ!

12 HOGYAN VÁLASSZ VA-T? 1. Weboldal 2. Szerződés 3. Számla
+1 : saját elvárások összeírása

13 MILYEN FELADATOKAT TUDSZ KISZERVEZNI A VA-NAK?
A teljesség igénye nélkül ek megválaszolása Adminisztráció Ebook megírása Ebook designolása Közösségi media postok összeállítása/publikálása Blogcikkek írása/feltöltése Hírlevelek írása/kiküldése Weboldal szerkesztése Piackutatás Árajánlatok begyűjtése Utazás szervezés Rendezvény szervezés Időpontok egyeztetése Fordítás Adatbázis felépítése …………. Stb.


Letölteni ppt "MINDEN, AMIT A VIRTUÁLIS ASSZISZTENCIÁRÓL TUDNI AKARTÁL"

Hasonló előadás


Google Hirdetések