Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaJuan Parra Quiroga Megváltozta több, mint 5 éve
1
Szeretetmárka építése elkötelezett fogyasztókkal
Istók Anna Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központ Marketing a könyvtárakban, avagy a szerelmes olvasó Konferencia, április 18.
2
Könyvtári marketing nehézségei:
Hogyan vegyük rá az embereket olyan tevékenységekre, melyekre nem hajlandók maguktól? Hogyan adjunk el szolgáltatást olyan célközönségnek, amiről semmit sem tudunk? Hogyan mérjük a teljesítményünket, ha az eredményeink sokszor máshol csapódnak le? Hogyan hitessük el az emberekkel, hogy könyvtárba járni nagyszerű? Ez itt a célközönség
3
1. Lépés: Ismerjük meg az amőbánkat!
Csak akkor tudjuk a marketing eszközöket hatékonyan használni: az árképzést, a termékfejlesztést, a termékkapcsolást a reklámtevékenységet, az elérhetőséget (4P-4C), ha tudjuk azt, KINEK szolgáltatunk! 1. Lépés: Ismerjük meg az amőbánkat! Célcsoportok felállítása: családok, tinik, fiatal felnőttek, pedagógusok, nyugdíjasok, stb. Felelősök kinevezése minden célcsoporthoz. Célcsoport kutatás: elsőként a saját olvasókon keresztül Kérdőívezés az olvasási, könyvtárba járási, szabadidő eltöltési szokásokról, igényekről Fórum és ötletbörze, irányított interjú velük Az adott célcsoport általános vizsgálata, a fellelhető tanulmányok, statisztikák, felmérések.
4
Olvasói igényfelmérés
…és eredménye
5
2. Lépés: Tervezzünk számukra szolgáltatásokat!
Csak akkor tudjuk a marketing eszközöket hatékonyan használni: az árképzést, a termékfejlesztést, a termékkapcsolást a reklámtevékenységet, az elérhetőséget (4P-4C), ha tudjuk azt, KINEK szolgáltatunk! 2. Lépés: Tervezzünk számukra szolgáltatásokat! Ismerjük meg a trendeket! Legyünk innovatívak, tanuljunk másoktól: turisztikai szolgáltatások, piaci marketingeszközök, múzeumpedagógia, stb. Ismerjük meg a külföldi könyvtárak gyakorlatait. Használjuk a termékkapcsolás lehetőségét: alaptermékek, extra termékek, missziós termékek vagy szolgáltatások. Vonjuk be a használókat a tervezésbe, ha van rá lehetőség. Merjünk kilépni a nagyvilágba!
6
Hogyan legyünk innovatívak?
7
Termékkapcsolás – legjobb választás a gasztronómia
No és a trendiség…
8
3. Lépés: Építsünk közösséget! Építsünk szeretetmárkát!
Csak akkor tudjuk a marketing eszközöket hatékonyan használni: az árképzést, a termékfejlesztést, a termékkapcsolást a reklámtevékenységet, az elérhetőséget (4P-4C), ha tudjuk azt, KINEK szolgáltatunk! 3. Lépés: Építsünk közösséget! Építsünk szeretetmárkát! Hozzunk létre minden célcsoport számára kisközösséget, klubot, alakítsunk ki néhány olvasóval szoros kapcsolatot. Díjazzuk a hűséget, keressünk önkénteseket, építsünk közösséget. Elköteleződés erősítése bennük: ők a VIP olvasók, különlegesek, fontosak, számítunk rájuk, ők is számíthatnak ránk. Kétoldalú kommunikáció. Hagyjuk, hogy az olvasó reklámozzon minket. Adjunk neki feladatot, teret, felületet. Figyeljük a visszajelzéseket, fejlesszük tovább a szolgáltatást. Kérjünk fel hiteles embereket, akik támogatnak minket. Jelenleg működő klubjaink: Őszikék, Irka, Olvasókör, Biblioterápiás csoport, Értelmiségi Találkozó, Wargame, Baba-mama Kuckó, Sakk szakkör, Rejtvényfejtők, Íróka, Papírolvasók, Anime klub, Angol társalgási klub
9
Reklámarcok
10
4. lépés: Adjuk el a szolgáltatásunkat!
Csak akkor tudjuk a marketing eszközöket hatékonyan használni: az árképzést, a termékfejlesztést, a termékkapcsolást a reklámtevékenységet, az elérhetőséget (4P-4C), ha tudjuk azt, KINEK szolgáltatunk! 4. lépés: Adjuk el a szolgáltatásunkat! Évente egy dologra, egy szolgáltatásra, egy célcsoportra fókuszálunk. Marketing Munkacsoport foglalkozik vele. PDCA ciklus. A marketing tevékenységnél számunkra a legfontosabb irányadó elvek: Szeretetmárka: az olvasó a legfontosabb számunkra M&M&M - Mindig Mindenben Minőség Hatékony nyelvhasználat – olvasóközpontúság és nem könyvtári szakszavak Grafika – a képek üzenete, egységesség, minőség, játékosság Innovativitás Nem csak a könyvtárat reklámozzuk, hanem az olvasást, a könyveket, az irodalmat (Több mint könyvtár szlogen) Helyhez kötöttség megszüntetése: a könyvtár nyitott, átjárható, és jelen van mindenhol (könyvtár kommandó) Online kommunikáció: Olvasói ötletek Fb, #beolvasó – #kiolvasó rovatok, blogok: írkávé, epadlás
11
Nyelvi innováció
12
Grafika, design és arculat
13
Kamasz célcsoport
14
Előzmények 2015 – Gikszer, Olvasók Diadala digitális olvasásfejlesztési vetélkedő az Éhezők viadala könyv mintájára 2016 – Könyvsú-go interaktív könyvválasztó adatbázis 2016 – Kamasz klubok beindulása: Papírolvasók, diák írókör 2016 – A Nagy Könyves Beavatás az Olvasók Diadala mintájára – további kamaszcsoportok: Anime klub, haladó írókák, angol csoport 2017 – tini könyvespolcok kialakítása a Könyvsú-go rendszer alapján 2017 – könyvtári órák kínálatának kibővítése a kamasz csoportok számára 2018 – Az Ifjúság Éve Gödöllőn tematikus év: Költészet napja, Ünnepi Könyvhét, Országos Könyvtári Napok
15
Kamasz könyvtár kialakítása
Két költségvetési forrás: beruházás (1,2m Ft) az infrastrukturális fejlesztésekre, és tematikus költségvetés (620e Ft) a programokra. Funkcióját vesztett részleg átalakítása (Infohíd) Tervezőpályázat kiírása: te hogyan rendeznéd be? Programok szervezése: Szívlapát, Böszörményi Gyula, Irodalmi pályázat Tinikönyvtáros: nincs, klubvezetők vannak. Önkéntesek bevonása. Kamaszok elérése – kisközösségek, klubok, szájhagyomány útján Utókövetés: YA programok, szolgáltatások
16
Interaktív könyvválasztó oldal az OD feldolgozott könyveiből
Megtartotta a 12+1 körzet felosztását Fiataloknak szóló műfajok, tematikák Azóta is folyamatosan frissül: a Nagy Könyves Beavatás könyveivel Közösségi szolgálat diákjai töltik fel az adatbázist A 12+1 Könyvsú-go felosztással alakítottuk ki a tinipolcot
17
Programok
18
K Ö Z S É G
19
Ha jól dolgozunk, elvégzik helyettünk a munkát az olvasók…
20
Több mint könyvtár Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.