Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kinek? MIKOR? MIT?.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kinek? MIKOR? MIT?."— Előadás másolata:

1 Kinek? MIKOR? MIT?

2 Az út maga, amin haladunk … mikor mit használunk / használjunk
Miről is lesz szó ? Az út maga, amin haladunk … mikor mit használunk / használjunk A lépések, … mikor és miért van váltás, kik a segítők Az eszközök, … mikor mire van szükség

3 kereskedelem – értékesítési felületek
Hagyományos Lokális igények kiszolgálása, árukészlet, szakképzett értékesítők, személyes kapcsolat Online Földrajzilag nagy területet szolgál ki (országos vagy azon túl), árukészlet kérdéses, a termék információk adnak el, „személytelen” Hagyományos+Online Mindkét csatorna párhuzamosan, átvételi pontok

4 Online kereskedelem – Mitől jó a webáruház?
Részletes, mindent kielégítő termékinformációk Könnyű kezelhetőség Elérés mobil eszközökről (reszponzivitás) Többféle fizetési mód Többféle szállítási mód Gyors feldolgozás/kiszállítás Az üzemeltető elérhetősége (telefon, chat ügyfélszolgálat) ÁSZF + adatvédelem + „SSL”

5 Online kereskedelem – A NEHÉZSÉGEK..
Nő a forgalom… Ki szerzi be? Ki készíti össze? Hiányosak a rendelések… Logisztika… Szigetrendszerek... „Könyvelés…”

6 AZ ÚT MAGA

7 AZ ÚT MAGA – első eszközök
Levelező rendszer Naptár Excel táblázat(ok) tömege Számlázó program Külső könyvelő, bizonylatokból dolgozik utólag, külön programban

8 AZ ÚT MAGA – webÁRUHÁZ, CRM, DMS
 Első lépés ! Webáruház (Magento, Woocommerce, Shoprenter, UNAS, Saját fejlesztés) Customer Relationship Management = ügyfélkapcsolati rendszer Cél: Érdeklődőből ügyfél események, információk feladatok, folyamatok Cél: Csoportmunka szervezés feladat kiadás, határidő, kontroll Dokument Management System = dokumentumkezelő rendszer Iratok, dokumentumok Verziókövetés, titkosítás Hozzáférések korlátozása

9 AZ ÚT MAGA – integrált ügyviteli rendszer
Számlázás Pénzügy Készlet - logisztika Számla iktatás Számlakép csatolás Banki utalások Házipénztár Valutapénztárak ÁFA kimutatás NAV – ÁNYK Folyószámlák Felszólító levelek Egyenlegközlők Eseti számla Havi rendszeres számlázás Rendelésből Munkalap alapján Szállítólevélből Előleg Devizás számlák Idegen nyelven Fordított ÁFA Visszatartások Elektronikus számla NAV kapcsolat július 1. !!! Cikktörzs, csoportok Raktárak, tárhelyek Szállítói rendelések Bevételezés Vevői megrendelések Szállítólevél Anyagfelhasználás Raktárközi átadás Forgalom elemzések Készletgazdálkodás támogatása Leltározás Főkönyv Könyvelés Tárgyi eszköz nyilvántartás Főkönyvi kivonat Mérleg, eredménykimutatás

10 Enterprise Resource Planning  Vállalatirányítási rendszer
AZ ÚT MAGA - ERP, BI KONTROLLING TQM CRM SZERVIZ GYÁRTÁS SZOLGÁLTATÁS KERESKEDELEM SZÁLLÍTÓK BESZERZÉS (LOGISZTIKA) ÉRTÉKESÍTÉS VEVŐK PÉNZÜGY, SZÁMVITEL Enterprise Resource Planning  Vállalatirányítási rendszer

11 AZ ÚT MAGA – AMIKOR MÁR FLOTTUL MEGY

12 AZ ÚT MAGA – VÉGEREDMÉNYEK
12 fő felett kötelező delegálni a feladatokat Folyamatokat kell kialakítani Kontroll folyamatokat beépíteni Azonnali gyors információ a döntésekhez

13 JELEK, hogy lépni kell … Jelek, hogy szükség lehet szintet lépni
Több rendszerből kell adatokat kinyerni? Lassú? Nehézkes? Nem tudjuk, mit csinál a kolléga, nincs kontroll lehetőség… Felduzzadt az elfekvő készletek állománya. Nem tudjuk, ki nem vásárolt az elmúlt X időben, stb. No de megérett-e…? No, itt kérj segítséget! (Mentor, pl. IKT tanácsadó, külső szem…, ” Fókuszálás: a cégvezetés hajlandó-e elhagyni apróbb problémákat azért, hogy a globális döntésekre fókuszáljon? Delegálás: megbízik-e a munkatársaiban, leosztja-e a felelősségi köröket? Önjáró-e a cég legalább egyes folyamatokban? Ki tud-e a vezető jelölni helyettest, alsóbb szintű menedzsert részfeladatok végrehajtására?

14 A LÉPÉSEK – MI MINDENRE KELL FIGYELNI
Hajlandóság: a cégvezető maga, a felső vezetők és a dolgozók hajlandók-e áttérni másik (magasabb szintű) rendszer használatára? Várják ezt? A változás igénye: elő van-e készítve a várható többletmunka, az átállás nehézsége és a várható nyereség? Újra tervezés: rugalmas-e a vezetés és a kollektíva annyira, hogy meglévő, jól bejáratott folyamatokon változtasson? Nyitottság: elfogadnak-e tanácsokat a bevezető cégtől, vagy csak a saját fejük után mennek? Projektmenedzser: fel tud-e mutatni a cég legalább egy olyan belső embert, akit a projektvezetéssel meg lehet bízni / ki lehet erre képezni? Kommunikáció: megvannak-e a belső / külső kommunikációs csatornák, lehet-e azokat működtetni? Elég stabil-e a cég működése ahhoz, hogy bevezetés során kialakított rendszert működtetni is képes lesz?

15 A LÉPÉSEK – Miért is kérj segítséget?
„Az őrültség nem más, mint ugyanazt tenni újra és újra, és várni, hogy az eredmény más legyen.” (Albert Einstein) Ha fejlődni szeretnénk, a saját erő kevés. Túl sokáig tart egyedül…., ezért profiktól érdemes tanulni. Kell az edző, kell a külső szem: - IKT tanácsadó - külsős projektvezető. Ne ijedj meg, - az előre lefelé van (átmenetileg, aztán szárnyalhatsz)

16 ZÁRSZÓK Ha emelkedő pályán van a céged, kérj segítséget profiktól, kérdezz! A csúcsra érve lehet, hogy egyedül leszel. Legyen mentorod, tanácsadód Ne félj, a felfelé először lefelé vezet (átmenetileg).

17 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Bárány Tamás Projektvezető SekaSoft Kft
+36 / 30 /


Letölteni ppt "Kinek? MIKOR? MIT?."

Hasonló előadás


Google Hirdetések