Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

EU Tájékoztató Szolgálat

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "EU Tájékoztató Szolgálat"— Előadás másolata:

1 EU Tájékoztató Szolgálat
EUvonal EU Tájékoztató Szolgálat dr. Földy Ferenc Európa-jogi szakjogász III. EURES állásbörze 2008. október 11.

2 EUvonal Az EUvonal 2003 februárjában indult, célja a lakosság EU-s tájékoztatása A szolgáltatást a Külügyminisztérium EU Kommunikációs Osztálya megbízásából a Weber Shandwick működteti Elérhető: hétköznaponként 8 és 18 óra között 06 80 EU 2004 ( ) ingyenesen hívható telefonszámon vagy a címen.

3 Szolgáltatások Telefonos tájékoztatás Írásos tájékoztatás EUvonal honlap Hírlevél Web 2.0

4 EUvonal Az EUvonal eddig mintegy 336 000 telefonhívást 33 500 e-mailt
fogadott és válaszolt meg. Honlapját eddig 12, 5 millió látogató tekintette meg.

5 Leggyakoribb témakörök
munkavállalás egészségügy, szociális juttatások utazás regisztrációs adó szolgáltatásnyújtás vállalkozás termékértékesítés letelepedés

6 Leggyakoribb kérdések
Mire jó az Európai Egészségbiztosítási Kártya és hol lehet kiváltani? Hol és hogyan lehet szabadon munkát vállalni? Beleszámít-e a nyugdíjba a külföldi munkavállalás? Tényleg lehet az EU tagországaiba személyivel utazni? Hogyan lehet terméket értékesíteni, szolgáltatást nyújtani az EU-ban? Hogyan mehetek külföldre tanulni? Hogyan igényelhetek családi ellátást, ha külföldön dolgozom?

7 Válaszadás szóban és írásban
Tájékoztatás Válaszadás szóban és írásban válasz azonnal, de legkésőbb három munkanapon belül szakértőkkel való konzultáció → pontos, hiteles, gyors válaszok

8 EUvonal honlap www.euvonal.hu
klasszikus portál: tartalomszolgáltatás, kapcsolat más honlapokhoz aktuális hírek, információk gyakorlati tudnivalók interaktivitás – kérdésfeltevés a honlapon

9 A honlap rovatai Aktuális – hírek, események,
Tények – alapinformációk, intézmények, történet, közösségi politikák, szerződések Mindennapok – praktikus információk: gazdaság, vállalkozás, munkavállalás, fogyasztóvédelem, utazás, oktatás, ösztöndíjak, Tagországok Kérdések-válaszok – leggyakoribb kérdések tematikusan csoportosítva

10

11

12 EUklikk www.euklikk.hu EUklikk tematikus közösségi hálózat
Meghívásos alapon, regisztrációval Célja, hogy teret biztosítson az Európai Unió iránt érdeklődőknek

13 Mire jó az EUklikk? Rendszeres kommunikáció, kapcsolattartás
Közösség(ek) kialakítása a virtuális térben Viták, beszélgetések, publikációk, tapasztalatcsere Események, közérdekű üzenetek

14

15 Az EUklikk szolgáltatásai
Egyéni oldal kialakítása Publikációk, önéletrajz, képek feltöltése Fórum Közösségi naptár Üzenőfal Levelezőrendszer Tudástár Felhasználói csoportok kialakítása Új tagok meghívása Angol nyelvű szolgáltatás

16 EUklikk felhasználói csoportok
Az EUklikken a tagok kisebb csoportokat alakíthatnak ki, vagy csatlakozhatnak a már meglévő felhasználói csoportokhoz. Pl. EU-s intézményekben dolgozók Civil szervezetek Pedagógusok Diákok Média Köztisztviselők

17 Hogyan lehet valaki az EUklikk tagja?
Meghívó Regisztráció

18 EUpedia Wikipédia rendszerű, a felhasználók által, szabadon szerkesztett oldal Hasznos, gyakorlati információk tematikus megjelenítésben Közösségépítés – vitalap A közösség igénye szerint épül fel

19

20


Letölteni ppt "EU Tájékoztató Szolgálat"

Hasonló előadás


Google Hirdetések