Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A rendszerbe újonnan érkező tapasztalatai a betegpanaszok

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A rendszerbe újonnan érkező tapasztalatai a betegpanaszok"— Előadás másolata:

1 A rendszerbe újonnan érkező tapasztalatai a betegpanaszok
A rendszerbe újonnan érkező tapasztalatai a betegpanaszok „terápiájában”. Dr. Nagy Géza PhD Főiskolai Tanár – Miskolci Egyetem Egyetemi Magántanár – Semmelweis Egyetem BKEOK Semmelweis Kórház Orvosigazgató helyettes

2 BKEOK – OMSZ – Miskolci Egyetem Semmelweis egyetem - ONYI azaz aneszteziológia intenzív terápia & oxyológia - oktatás ONYI MKSZ Eger 2018

3 A kultúra… MKSZ Eger 2018

4 A Kultúra… és a mérgezés
? MKSZ Eger 2018

5 A változtatás a jelen állapot optimális???
MKSZ Eger 2018

6 Akár hogy is gondoljuk…
MKSZ Eger 2018

7 Kevés a barátunk… Média Jog Betegek az információs aszimmetriával
És mi magunk sem… MKSZ Eger 2018

8 A konfliktus A konfliktusok természetes velejárói a csoportok, szervezetek működésének, ezért meg kell tanulni velük együtt élni. A konfliktus lehet konstruktív, ami elősegíti a csoport teljesítmény növelését, illetve lehet destruktív, ami a csoportteljesítmény csökkenéséhez vezet. MKSZ Eger 2018

9 A jó konfliktus Van ilyen ?
Lehet mindennapos ha a feldolgozása eredményes A feldolgozás néhány esete: Boncolás elengedése empátiával Információ pontosítás Panaszok türelmes meghallgatása Ha van bejelentés a vizsgálat eredményének visszacsatolása MKSZ Eger 2018

10 A rossz konfliktus: destruktív
A tájékozatlanság (vagyis a sikertelen felvilágosítás) és annak eredménye A megoldás „kivonul” a kórház falai közül Ezért beindul a jogi menet Teljes bizalomvesztés (pedig nincs másik EÜ) MKSZ Eger 2018

11 A gyakori - mindennapos konfliktusok
Nagytudású kollégáink széttájékoztatása (egymás „dicsérete”) – a beteg elveszti a kívánt bizalmat A mindent „tudó” internetdoktoroskodás Az egészséggel kapcsolatos webhelyek minőségi kritériumai - eEurope 2002: Quality Criteria for Health related Websites COM(2002)667/F1 Tehát a biztos információ bizalmon alapuló (régivágású orvos – beteg kapcsolatban) megszerzése a kívánatos Megoldó végpont: tájékozott beleegyezés MKSZ Eger 2018

12 A gyakori - mindennapos konfliktusok
Anyagi követelés szándéka Felelőtlenül indítható orvosjogi irodákkal A valós események közül emiatt sok eset nem kerül célpontba DE! A „megalapozott” terápiás döntés is Megoldó végpont: új szabályozás a pert kezdeményező helytállására (mese…) MKSZ Eger 2018

13 „megalapozott” terápiás döntés
MKSZ Eger 2018

14 A konfliktus szereplői: avagy a rendszertől az egyénig
MKSZ Eger 2018

15 De ha az Egyén burn out beteg? Láthatja a valóságot?
MKSZ Eger 2018

16 Valóság (?) MKSZ Eger 2018

17 Valóság (!) MKSZ Eger 2018

18 MKSZ Eger 2018

19 Valóság (?) az egészségügy egyik szelete
MKSZ Eger 2018

20 Valóság (!) MKSZ Eger 2018

21 Javaslatok I A közös valóságot ha sikerül megkeresni, akkor a
A konfliktusok csökkenthetőek Közérzet javul Teljesítmény javul Viselkedés standardok javulnak MKSZ Eger 2018

22 A változtatás MKSZ Eger 2018

23 Változtatás menedzsment
Helyettünk nem végzik el a feladatainkat! Hogyan tudjuk követni a környezet változásait? • Defenzív követő stratégia • Offenzív követő stratégia • Proaktív stratégia de ez egyéni alapon MKSZ Eger 2018

24 A mai közérzethez végül ezt javaslom kellő kitarással
MKSZ Eger 2018

25 A mai közérzethez végül:
„Semmilyen szél sem kedvez annak, aki nem tudja, milyen kikötőbe tart” Seneca MKSZ Eger 2018

26 Köszönöm a figyelmet MKSZ Eger 2018


Letölteni ppt "A rendszerbe újonnan érkező tapasztalatai a betegpanaszok"

Hasonló előadás


Google Hirdetések