Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

közúti vagyonelemek létrehozása,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "közúti vagyonelemek létrehozása,"— Előadás másolata:

1 közúti vagyonelemek létrehozása,
azaz 2018-as útfejlesztések a NIF Zrt.-nél Vagyongazdálkodási Konferencia Pántya József Igazgató NIF Zrt Mátraháza április 8. sz. főút Várpalota elkerülő

2 BEVEZETŐ, TARTALOM A NIF Zrt. 2018 évre tervezett
beruházói feladatai számokban A NIF Zrt. Beruházásában tervezett közúti fejlesztések a 2016–2020 (2022) évek közötti programozási időszakban - Tervezett források, megvalósítani tervezett projektek, szerződéses állomány - Kerékpárút fejlesztési programról röviden - Röviden a vagyonátadás helyzetéről - Innováció az útépítés területén: gumi- bitumen, okos út 8. sz. főút Várpalota elkerülő

3 Összes forrásigény (Bruttó Mrd Ft)
Források (2022) években összesen A programozási időszakban várhatóan rendelkezésre álló források bemutatása Összes forrásigény (Bruttó Mrd Ft) Magyar központi költségvetés (Hazai forrás) 1.403,2 IKOP 1. * prioritás Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program Nemzetközi közúti elérhetőség javítása (TEN-T utak) (314,89) 733,3 IKOP 4. * prioritás Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (nem TEN-T utak) (110,87) 382,0 CEF * (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz)* nemzeti boríték 69,3 Összesen: 2.587,8 Adatok az 1505/2016. (IX. 21.) Korm. határozat módosítása szerint * Zárójelben az 1247/2016 (V.18.) Korm. határozat szerint az Unió által ténylegesen biztosított keretet tüntettük fel.

4 A NIF Zrt. 2018 évre tervezett beruházói feladatai számokban

5 Források (2022) években Adatok az 1181/2017. (III. 29) Korm. határozattal módosított 1505/2016. (IX. 21.) Korm. határozat szerint

6 2016 – 2020 (2022) évek között Uniós és Hazai forrásból megvalósítani tervezett Útprogram projektek
A évek közötti időszak közúthálózat fejlesztései Fejlesztések Átadott és kivitelezés alatt, előtt lévő projektek (km) Előkészítési projektek (km) Összesen (km) 2x2 sávos gyorsforgalmi út* 620,6 419,9 1.040,5 2x1 sávos gyorsforgalmi út 28,9 25,0 53,9 2x2 sávos főút 99,9 278,7 378,6 2x1 sávos főút 63,2 22,0 85,2 11,5 t burkolat megerősítés 59,4 10,0 69,4 2x1 sávos új, egyéb út 44,2 40,9 85,1 új híd (db)** 2 3 5 *Az R67 jelenleg a 2x2 sávos gyorsforgalmi utak között került figyelembe vételre **Megvalósítás: 2 Duna-híd; Előkészítés: 2 Duna-híd, 1 Tisza-híd

7 A NIF Zrt. beruházásában tervezett közútfejlesztési projektek a 2016 – 2020 (2022) évek közötti programozási időszakban Előkészítésre tervezett költség: 67,7 Mrd Ft Határmenti fejlesztések Előkészítés + kivitelezés TSz-szel rendelkezők: 7.6 Mrd Ft TSz-szel nem rendelkezők: 13.0 Mrd Ft

8 2016 – 2022 évek között Uniós és Hazai forrásból megvalósítani tervezett Útprogram projektek

9 8. sz. főút Várpalota elkerülő

10 Évenként megkötésre kerülő építési szerződések értéke (bruttó Mrd Ft)

11 NIF Zrt Útfejlesztési Igazgatóság tény és tervezett kibocsátása 2015-2022 között (Bruttó Mrd Ft)

12 A NIF Zrt. beruházásában tervezett kerékpárút fejlesztési projektek a 2017 – 2020 (2022) évek közötti időszakban Fő gerinc megnevezése Érintett települések EuroVelo 6,11 Rajka-Dömös-Szentendre-Budapest-Dunakeszi-Érd-Százhalombatta, Poroszló - Tiszafüred Balatoni Bringakör Tihany-Balatonkenese-Zamárdi-Balatonlelle-Keszthely-Kisbalaton-Balatongyörök-Tihany Budapest - Balaton Budapest-Etyek-Velence-Székesfehérvár-Balatonakarattya- Egyéb kerékpárutak Pannonhalma; Tokaj; Veszprém térségi kerékpárutak, Tarcal-Bodrogkeresztúr; Berettyóújfalu; Vámospércs Átadott és kivitelezés alatt álló kerékpárutak költsége 10,7 Mrd Ft Előkészítés alatt álló kerékpárút fejlesztések becsült költsége 50,0 Mrd Ft A tervezett összes hossz: 640 km

13 Közúthálózat fejlesztési feladatok vagyonátadása (Mrd Ft)
Röviden a vagyonátadás helyzetéről 2013 – 2017 évek közötti vagyonátadási adatok (M Ft) 2013 év 2014 év 2015 év 2016 év 2017 év összesen db Összeg Út 155 47 60 23 262 Vasút 13 3 83 126 10 476 49 Összesen 168 50 70 311 * A közútfejlesztési projektek esetében a 2014 évi adatok a 2009 – 2013 évek között forgalomba helyezett projektek összesített adatait tartalmazzák 2018 évi terv Közúthálózat fejlesztési feladatok vagyonátadása (Mrd Ft) 2018 évi terv db Összeg Út 14 Vasút 8 78 946 Összesen 22

14 Magyar Közút felhívása: pályázat kísérleti út- hídépítési munkákra
Innováció a közúti közlekedés területén Gumibitumen felhasználás e-út, „okos” út, önvezető autók Gumibitumen technológia alkalmazási lehetőségei, feltételei: Az NFM a „K” és „R” forgalmi terhelési osztályú utak kivételével engedélyezte a GmB45/82-55 típusú gumibitumen alkalmazását Előnyei: Jobb tapadás – nagyobb forgalombiztonság 50 %-kal tartósabbak a hagyományos aszfaltburkolatnál Gumiabroncs hulladék környezetbarát hasznosítása Az Útügyi Műszaki Szabályozási Bizottsággal egyeztetve NIF Zrt a közeljövőben több útszakaszon is alkalmazni kívánja ezt a terméket. (Mintegy m3) A tesztúttal („okosúttal”) szemben támasztott követelmények: Vízszintes és magassági vonalvezetés (ideális lenne a 210 km/h tervezési sebesség!) Külső és belső közúti visszatartó rendszerek változatos, különböző típusainak kiépítése Pályaszerkezet, világító útburkolati jelek, napelemes útburkolat Csomópontok kialakítására vonatkozó elvárások, (körforgalmi, jelzőlámpás) Pályaműtárgyak, kamera, radar, ITS Unit, rögzítő oszlopok, stb. Gyorsút feletti műtárgyak, változtatható jelzésképű táblák (VJT) elhelyezésére Pihenőhely kialakítása, Leállóöblök elhelyezése Üzemi hírközlés, vízréteg érzékelők, forgalomszámláló berendezések, meteorológiai állomások, térfigyelő és eseményfigyelő kamerák Intelligens szolgáltatások, követelmények, nagysebességű optikai hálózat kiépítése Az igények és lehetőségek közötti eltérések közelítése jelenleg is folyamatban van Az „R” és „K” forgalmi terhelési osztályú M25, M85, M30 gyorsforgalmi utakon kb. 2-2 km hosszban az UB engedélyével kísérleti jelleggel épül. Út megnevezése Főpálya m3 Egyéb utak m3 Összesen m3 M25 autóút 7.400 2.800 10.200 M85 autóút 27.000 34.400 M30 autópálya 9.700 - 338. sz. főút 11.700 A gumibitumen alkalmazásának lehetőségét már az induló tervezési feladatoknál figyelembe vesszük! Magyar Közút felhívása: pályázat kísérleti út- hídépítési munkákra

15 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! M85 autóút Csorna II. Ütem


Letölteni ppt "közúti vagyonelemek létrehozása,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések