Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGyörgy Pataki Megváltozta több, mint 6 éve
1
Y-Z generációs munkáltatói márka építése a közszolgálatban
HRMegoldások a XXI. században Dr. Szabó Szilvia PhD. Y-Z generációs munkáltatói márka építése a közszolgálatban BIBA Sándor Nemzeti Közszolgálati Egyetem Közigazgatás-tudományi Doktori Iskola
2
A kutatási téma fejlődési íve
HRMegoldások a XXI. században A kutatási téma fejlődési íve Az andragógia szerepe a munkaerő hatékony foglalkoztatásában XXX. Jubileumi OTDK, Kecskemét, Különdíj. Új kihívások a vezetői munka eredményességének növelésében XXXI. OTDK Eger, Különdíj. A munkához való viszony alakíthatósága Baranya megyében NKP - Eötvös Loránd Hallgatói Ösztöndíj, 2013. Y-Z generációs munkáltatói márka építése a közszolgálatban NKE, Közigazgatás-tudományi Doktori Iskola, 2014.
3
Munkaerő-piaci anomáliák
HRMegoldások a XXI. században Munkaerő-piaci anomáliák A demográfiai egyensúly kedvezőtlen alakulása. Társadalmi öregedés – korfa. A technológiai változások következményeként a munkamódszerek radikálisan változnak. Digitális bennszülöttek – digitális bevándorlók A fiatal generáció tagjai egyre több elvárással rendelkeznek a munkaadó felé. Munkáltatóknak reagálniuk kell – fluktuáció.
4
A kutatás relevanciája a közszolgálatban
HRMegoldások a XXI. században A kutatás relevanciája a közszolgálatban „a szervezetbe frissen bekerülők, illetve viszonylag rövid időszakot eltöltők körében a legjelentősebb a megtartási ráta, hiszen könnyebben és gyorsabban elszívja őket a másik két munkaerőpiaci szegmens” Dr. Szabó Szilvia: A közszolgálati életpálya modell – Emberi erőforrás áramlás a közszolgálatban – („Közszolgálati Humán Tükör 2013” résztanulmány) „ a különböző generációk (Z, Y, X, baby-boom, veterán) eltérő igényekkel lépnek fel” Dr. Szakács Gábor: A „közszolgálati humán tükör 2013” című kutatás eredményei, legfontosabb tapasztalatai, Budapest, március 25.
5
Fluktuáció a közszolgálatban
HRMegoldások a XXI. században Fluktuáció a közszolgálatban 20-29 év 3,6% év 46,2% 21,7% nincs adat 1,8% év 26,5% 0,2% 30-39 év 60+ év
6
Generációk áttekintése
HRMegoldások a XXI. században Generációk áttekintése Veterán (csendes) generáció Baby boom generáció X generáció Y generáció Z generáció Alpha
7
Generációs kompetencia-térkép
HRMegoldások a XXI. században Generációs kompetencia-térkép Baby boom tart a munkahelyváltástól lojalitás a pozíciót tiszteli szabálykövető tisztelet a vezető iránt alázatos a munka iránt struktúrát igényel anyagias munkahelyi biztonság X megbízhatóság Z fontos a stabilitás elismerésre vágyik „kütyüfüggő” elmélyült szakmai igényesség rugalmasság információéhség innovatív kooperativitás jól akarja érezni magát munka közben márkaorientált értékeli a változást multitasking célorientált karrierizmus a tudást tiszteli online élet Y
8
„on the job” attitűdök Z Y X Boomer 4-19 évesek 34-20 évesek
HRMegoldások a XXI. században „on the job” attitűdök Z 4-19 évesek Y 34-20 évesek X 49-35 évesek Boomer 68-50 évesek Technológia Egyszerre többet is jól használ Internetfüggő, megszokta az interaktív megoldásokat Technológia őrült, a legújabbat akarja Nem tudja rábízni magát, ellenáll Munkahelyváltás Akár egyidejűleg több karrier építésére is nyitott Alapvetőnek tekinti a versenyképes önéletrajzhoz Tart a munkahelyváltástól, félti az esélyeit Irányítás A tudásalapú vezetést ismeri el Rugalmas munkavállaló, a maga érdekévé formálja a változást Értékeli a változást Elfogadja a hierarchikus, autoriter struktúrát Lojalitás Márkához, közösséghez, önmagához lojális Magához és a személyes kapcsolataihoz lojális Egyénekhez, csoportokhoz, és nem a cégekhez lojálisak Lojális, elfogadja, hogy a munkahely érdekeli előrébb valóak Javadalmazás Minőségi javadalmazás, minőségi feladatokkal Teljesítményalapú bérezést igényel, piaci értékének megfelelően Azonnali jutalmazást vár, nem hisz a munkahely biztonságában Lojalitása miatt hosszútávon számol Bokor Attila: Létezik-e itthon Y generáció?, Vezetéstudomány, 38. k február, pp. 2-21
9
A munkáltatói márka építése
HRMegoldások a XXI. században A munkáltatói márka A szervezet belső munkafolyamatainak külső megjelenítése – minél vonzóbbak a belső folyamatok, annál erősebb a márka. Munkaerő-piaci szemszögből sikeres szervezet az, amelyet az alkalmazottak vonzóbbnak tekintenek, mint a versenytársakat. A munkáltatói márka építése proaktív, előre deklarált, tudatos, megfelelően kommunikált. a szervezet felismeri, hogy mitől lehet vonzó a munkaerőpiac számára
10
munkáltatói értékajánlat hiteles kép kialakítása
HRMegoldások a XXI. században A márkaépítés lépései munkáltatói márka EB 1. 2. 3. 4. valóság vs. igények EVP testre szabása munkáltatói értékajánlat EVP hiteles kép kialakítása jövőbeli igények MÉRÉS SPECIFIKÁCIÓ KOMMUNIKÁCIÓ TERVEZÉS identitás
11
HRMegoldások a XXI. században
HRMegoldások a XXI. században A márkaépítés előnyei Hosszú távú előnyök a toborzás terén, növekedik a jelentkezések száma, magasabb minőségű jelöltek, a munkavállalói motiváció, teljesítmény emelkedik, „egyetemi toborzás” (Z és Y generáció fogékonysága), erősebb szervezeti kultúra, csökkenti az esetleges negatív véleményeket, versenyelőny, csökken a fluktuáció, támogatás a termék, vagy szolgáltatás felé, nő a tudás a szervezetben, tehetségmenedzsment, állami szférában is alkalmazható. Dr. John Sullivan: Employment Branding: the Only Long-Term Recruiting Strategy, Jan 7, 2008
12
HRMegoldások a XXI. században
HRMegoldások a XXI. században Áttekintés A Magyary Zoltán Közigazgatás-fejlesztési Program stratégiai szinten említi az emberi erőforrást, de az utánpótlás-politika még nem megfelelő. Jelentős változáson megy át a munkaerőpiac, nemcsak a munkavállalók között folyik a harc a legjobb munkahelyekért, hanem a munkaadók is versengenek a potenciális tehetségekért. A felnövekvő generációk számára a munkahely kiválasztása hasonló kritériumrendszer szerint történik, mint a haszonélvezeti eszközök esetében, márkák szerint.
13
HRMegoldások a XXI. században
HRMegoldások a XXI. században Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.