Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kandó Kálmán.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kandó Kálmán."— Előadás másolata:

1 Kandó Kálmán

2 Kandó Kálmán Magyar mérnök, a nagyfeszültségű, háromfázisú, váltakozó áramú vontatás első alkalmazója, mozdonyoknál a fázisváltó kidolgozója, a vasút-villamosítás úttörője. EMLÉKTÁBLA KANDÓ KÁLMÁN, MAGYAR GÉPÉSZMÉRNÖK TISZETELETÉRE

3 Kandó Kálmán Életpályája
Régi, nemesi családból származott. Szülei a fasori gimnáziumból a Kármán Mór alapította Gyakorlóiskolába (a Trefortba) íratták át. AZ ELTE TREFORT ÁGOSTON GYAKORLÓISKOLA ÉPÜLETE

4 Kandó Kálmán Életpályája
1888-ban beíratkozott a budapesti József Műegyetemre. A villamosság korán felkeltette az érdeklődését. 1892-ben kapta meg gépészmérnöki oklevelét. A JÓZSEF MŰEGYETEM (XI. KERÜLET, BUDAFOKI ÚT)

5 Kandó Kálmán Életpályája
1893-ig a haditengerészetnél szolgált. A Compaigne de Fives- Lille villamos gyárának tervezési osztályán kapott állást. A gyárban az indukció motorok gyártására kidolgozott egy új szerkesztési-számítási eljárást, amely a gazdaságos villanymotorok gyártását tette lehetővé. MÁV V44 „RADONY” MOZDONY

6 Kandó híre eljut Mechwart Andráshoz.
Kandó Kálmán A Ganzban Kandó híre eljut Mechwart Andráshoz. Az ifjú mérnök hamarosan bevezeti az indukciós motorok hazai gyártását. Kiépíti a transzformátorépítési hálózatot. GANZ TRANSZFORMÁTOR 1885-BŐL

7 1895-től a szerkesztési osztály vezetője. Új motorsorozat megalkotása.
Kandó Kálmán A Ganzban 1895-től a szerkesztési osztály vezetője. Új motorsorozat megalkotása. Amerikai tanulmányútja során felismeri, hogy az egyenáramú vontatás gazdaságtalan és hosszabb távú szállításra sem alkalmas. A Rete Adriatica vállalattól megkapja első nagy megrendelését.

8 Kandó Kálmán A Valtellina-vasút
MOZDONY A VALTELLINA-VASÚTON A VALTELLINA-VASÚT ÚTVONALA

9 Kandó Kálmán A Valtellina-vasút
A vasút villamosítására Kandót kérték fel. Rekordidő alatt készült el az átalakítás: szeptember 4-től október 15-ig tartott. Energiaforrása az ott található folyóra telepített vízierőmű volt.

10 Kandó Kálmán Képek a munkálatokról

11 Kandó Kálmán A Valtellina-vasút mozdonyai
Kétféle mozdonyt építettek; míg az utasokat motorkocsik, addig a rakományt tehermozdonyok szállították. A MOTORKOCSIK EGYIKE JELENTŐS TEHERVONAT

12 Kandó Kálmán Magyarországi sikerek
Kandó, miután befejezte a Valtellina-vasút villamosítását, Magyarországon is meg akarta valósítani a villamos üzemet. 1923: próbaüzem a Budapest-Alag vasútvonalon. A MÁV a Budapest-Hegyeshalom vonalat is villamosítani akarja. 1930-ban kezdődtek el a munkálatok.

13 Kandó Kálmán Szabadalmai
1895 és 1929 között megadott szabadalmainak száma 69. A szabadalmak a villamosvasúti motorok, többfázisú váltóáramú motorok, önműködő kapcsolóberendezések, felsővezetékek és erőátviteli telepek témái közé csoportosíthatók.

14 1931. január 13-án hirtelenül halt meg.
Kandó Kálmán Halála 1931. január 13-án hirtelenül halt meg. Nem érhette meg, hogy befejezzék a Budapest-Hegyeshalom vasútvonalat. A munkálatokat Ratkovszky Ferenc és Mándi Andor fejezik be. A Kerepesi temetőben helyezik örök nyugalomra.

15 Kandó Kálmán A korai villamos mozdonyok

16 Készítették: Bruckner Vince és Tomasz Máté
Kandó Kálmán VÉGE Készítették: Bruckner Vince és Tomasz Máté

17 Kandó Kálmán Források


Letölteni ppt "Kandó Kálmán."

Hasonló előadás


Google Hirdetések