Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMihály Péter Megváltozta több, mint 6 éve
1
A tehetséggondozás és a felzárkóztatás lehetőségei az Újgenerációs matematika könyvekkel
2
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
3
A hatékony tanulásszervezés alapelvei
tanulóközpontú pedagógiai gyakorlat - differenciált módszertan - személyre szabott tanulási utak - önszabályozó stratégiák kialakítása változatos tanulásszervezési megoldások - tevékenységre épülő tanulói szerepek - kooperatív technikák metakogníció - a gondolkodási műveletek fejlesztése - a tanulási folyamat önkontrollja
4
a tanítási-tanulási folyamat tanulókhoz történő hozzáigazítása.
Differenciálás A differenciálás megszervezésének első fázisa: a tanulók megismerése, hasonlóságuk és különbözőségük megfigyelése. Lényege: a tanítási-tanulási folyamat tanulókhoz történő hozzáigazítása.
5
Képességfejlesztés A differenciálás célja
Helyes tanulási szokások gyakorlása Az önálló tanulás megtanítása Sikerélményhez juttatás Egyéni lehetőségek fejlesztése Az együttműködés fejlesztése Önellenőrzésre szoktatás Reális önértékelés kialakítása
6
Megálló (1. évfolyam) A témakörök után Megállók vannak, ezek feladatai a differenciált rétegmunka megszervezéséhez adnak segítséget.
7
Megálló (4. évfolyam)
8
Kitekintő Az 1. évfolyamon a szorzás és az osztás előkészítése történik.
9
Kitekintő A 2-4. évfolyamon tehetséggondozásra alkalmas feladatok találhatók a Kitekintőkben.
10
Differenciált munkaformák
Egyéni munka Differenciált rétegmunka Páros munka Differenciált csoportmunka „Szabad tanulás”
11
Differenciálás a feladatok szintjén
12
Kooperatív technikák alkalmazása
Ellenőrzés párban Villámkártya Ötletbörze Kerekasztal …
13
Ötletbörze
14
Kerekasztal
15
Kidolgozott példák A tankönyvben kidolgozott példák könnyítik a tananyag megértését.
16
Mintafeladatok
17
Számolási eljárások bemutatása
18
Számolási eljárások bemutatása
19
Algoritmikus gondolkodás
A célhoz általában nem egyetlen út vezet.
20
Többféleképpen
21
Többféleképpen
22
Többféle megoldás keresése
23
Képről műveletek írása
24
Szövegalkotás
25
Mindennapok matematikája
26
Mindennapok matematikája
27
Mindennapok matematikája
28
Összefüggések, következtetések
29
Gondolkodás fejlesztése
30
Fordított rejtvény
31
A tanulók kritikai gondolkodását fejlesztő feladatok
fölösleges adat van; hiányzik adat, hiányoznak adatok; becsülni kell adatot; már ismert adatot kell alkalmazni; a tanulónak kell kikeresni (pl. lexikonból) adatot; kétféleképpen értelmezhető a feladat.
32
Letölthető kiadványok
Vázolólapok Matematika gyakorlófüzet 2. osztályosoknak
33
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.