Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)"— Előadás másolata:

1 A tehetséggondozás és a felzárkóztatás lehetőségei az Újgenerációs matematika könyvekkel

2 „Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)

3 A hatékony tanulásszervezés alapelvei
tanulóközpontú pedagógiai gyakorlat - differenciált módszertan - személyre szabott tanulási utak - önszabályozó stratégiák kialakítása változatos tanulásszervezési megoldások - tevékenységre épülő tanulói szerepek - kooperatív technikák metakogníció - a gondolkodási műveletek fejlesztése - a tanulási folyamat önkontrollja

4 a tanítási-tanulási folyamat tanulókhoz történő hozzáigazítása.
Differenciálás A differenciálás megszervezésének első fázisa: a tanulók megismerése, hasonlóságuk és különbözőségük megfigyelése. Lényege: a tanítási-tanulási folyamat tanulókhoz történő hozzáigazítása.

5 Képességfejlesztés A differenciálás célja
Helyes tanulási szokások gyakorlása Az önálló tanulás megtanítása Sikerélményhez juttatás Egyéni lehetőségek fejlesztése Az együttműködés fejlesztése Önellenőrzésre szoktatás Reális önértékelés kialakítása

6 Megálló (1. évfolyam) A témakörök után Megállók vannak, ezek feladatai a differenciált rétegmunka megszervezéséhez adnak segítséget.

7 Megálló (4. évfolyam)

8 Kitekintő Az 1. évfolyamon a szorzás és az osztás előkészítése történik.

9 Kitekintő A 2-4. évfolyamon tehetséggondozásra alkalmas feladatok találhatók a Kitekintőkben.

10 Differenciált munkaformák
Egyéni munka Differenciált rétegmunka Páros munka Differenciált csoportmunka „Szabad tanulás”

11 Differenciálás a feladatok szintjén

12 Kooperatív technikák alkalmazása
Ellenőrzés párban Villámkártya Ötletbörze Kerekasztal

13 Ötletbörze

14 Kerekasztal

15 Kidolgozott példák A tankönyvben kidolgozott példák könnyítik a tananyag megértését.

16 Mintafeladatok

17 Számolási eljárások bemutatása

18 Számolási eljárások bemutatása

19 Algoritmikus gondolkodás
A célhoz általában nem egyetlen út vezet.

20 Többféleképpen

21 Többféleképpen

22 Többféle megoldás keresése

23 Képről műveletek írása

24 Szövegalkotás

25 Mindennapok matematikája

26 Mindennapok matematikája

27 Mindennapok matematikája

28 Összefüggések, következtetések

29 Gondolkodás fejlesztése

30 Fordított rejtvény

31 A tanulók kritikai gondolkodását fejlesztő feladatok
fölösleges adat van; hiányzik adat, hiányoznak adatok; becsülni kell adatot; már ismert adatot kell alkalmazni; a tanulónak kell kikeresni (pl. lexikonból) adatot; kétféleképpen értelmezhető a feladat.

32 Letölthető kiadványok
Vázolólapok Matematika gyakorlófüzet 2. osztályosoknak

33 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések