Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Kompetencia alapú közvetítés
Kutatási Zárókonferencia, Budapest március 20-21 Borbély Tibor Bors ÁFSZ- FSZH szakmai tanácsadó, Ph.D. jelölt
2
Nemzetközi és hazai jó gyakorlatok
Flandria Mijn loopbaan (my career) VDAB 2008-tól Franciaország ROME, bilan du competence ANPE – AFPA 1986-tól ≠ Le recrutement par simulation Baranya,Somogy, Tolna A képesség alapján történő munkaerő-kiválasztás (2000) DDRMK (2008 Equal)
3
A HEFOP fejlesztés célja
Kompetenciákra épített állás és munkaközvetítő rendszer kialakítása Amely a munkaadók és a munkavállalók teljes köre számára elérhető és érthető (!) Mi a kompetencia a mi esetünkben (?) Munkakörhöz/ munkaerő-piaci átképzéshez kapcsolódó (A 4 / 6 jegyű FEOR itt nem elégséges alábontás!) Képesség Ismeret Attitűd (vö. NAT 2007, vagy OKJ 2006 alapfogalmai !)
4
Hogyan kerül a téma a fókuszba?
6
…és az egyén életébe?
7
Mit jelen egy kompetencia alapú közvetítőrendszer a gyakorlatban?
8
Egy majdani adatbázis lehetséges forrásai
9
Szükséges lehet –e egy ilyen rendszer Magyarországon is?
Igen, mert az iskola és a munkaerőpiac korábbi határai elmosódnak Igen, mert a munkaerőpiacon (vö. vállalati HR) a kompetencia alapú személet lesz a domináns Igen, mert az oktatási- képzési rendszereink is erre változnak (OKJ 2006, NAT2007, Bologna, EUROPASS…) Igen, mert az ország versenyképessége ezt megkívánja Igen mert az állampolgári jogon járó ‘kompetencia leltár’ nem luxusszolgáltatás (tárfinanszírozással) Igen, mert bevezetése segíti a társadalmi befogadást
10
Szükséges lehet –e egy ilyen rendszer Magyarországon is? II.
Nem, mert önmagában az ÁFSZ csak komoly áldozatok árán tarthat fent egy ilyen rendszert Nem, mert a hazai munkaadók jelentős része (mikro és KKV szektor) nem tudja értelmezni a kompetencia fogalmát Még nem, mert az álláskeresők és a munkavállalók nagy része nem érzékeli a kompetencia alapú megközelítés hasznosságát
11
Köszönöm figyelmüket! Elérhetőségek:
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.