Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaÁdám Fazekas Megváltozta több, mint 6 éve
1
Tudástranszfer és Lifelong Learning a digitális korban
Zuti Bence PhD-hallgató / Szegedi Tudományegyetem Közgazdaságtani Doktori Iskola TUDÁSÁTADÁS - GENERÁCIÓK ÖSSZEFOGÁSA A CSALÁDBAN ÉS A MUNKAHELYEN Budapest, november 16.
2
Az előadás szerkezete Digitalizáció Az oktatás evolúciója
Online oktatás és tanulás Soft és Hard készségek
3
I. Digitalizáció – Az információs kor
4
I. Digitalizáció – Az információs kor
Iparágak átalakulása Az emberi lét átalakulása Konstans online jelenlét
5
I. Digitalizáció – Az információs kor
Iparágak átalakulása Az emberi lét átalakulása Konstans online jelenlét
6
I. Digitalizáció – Az információs kor
Iparágak átalakulása Az emberi lét átalakulása Konstans online jelenlét
7
I. Digitalizáció – Miért ma?
I. Ipari forradalom II. Ipari forradalom III. Ipari forradalom IV. Ipari forradalom
8
I. Digitalizáció – Miért ma?
I. Ipari forradalom II. Ipari forradalom III. Ipari forradalom IV. Ipari forradalom
9
I. Digitalizáció – Definíció
„A digitalizáció az élet minden aspektusába beférkőzik, az online jelenlétet, a szüntelen adat- és információcserét jelenti eszközök és emberek között.”
10
II. Az oktatás evolúciója – Generációk
11
Oktatás, kutatás és tudáshasznosítás
Megnevezés Első GEN Egyetemek Második GEN Egyetemek Harmadik GEN Egyetemek Negyedik GEN Egyetemek Cél Oktatás Oktatás és kutatás Oktatás, kutatás és tudáshasznosítás Oktatás, kutatás, tudáshasznosítás, proaktív gazdaságfejlesztés Szerep Az igazság védelme A természet megismerése Értékteremtés Helyi gazdaság erősítése, stratégiai iránykijelölés Létrehoz Szakemberek Szakemberek és tudósok Szakemberek, tudósok és vállalkozók Szakemberek, tudósok, vállalkozók, versenyképes helyi gazdaság Nyelv Latin Nemzeti Angol Többnyelvű Tudás-transzfer Az elérhető tudás oktatása szűk rétegnek A tudomány határainak kibővítése A tudományok hasznosítási lehetőségeinek felfedezése A tudásáramlást gátló akadályok lebontása Oktatási dimenziók Személyes kontaktus Személyes kontaktus és virtuális tér Digitális jelenlét Nem értelmezhető Nincs Elhanyagolható Kimagasló
12
Harmadik GEN Egyetemek Negyedik GEN Egyetemek
Megnevezés Első GEN Egyetemek Második GEN Egyetemek Harmadik GEN Egyetemek Negyedik GEN Egyetemek Cél Oktatás Oktatás és kutatás Oktatás, kutatás és tudáshasznosítás Oktatás, kutatás, tudáshasznosítás, gazdaságfejlesztés Szerep Az igazság védelme A természet megismerése Értékteremtés Helyi gazdaság erősítése, iránykijelölés Létrehoz Szakemberek Szakemberek és tudósok Szakemberek, tudósok és vállalkozók Szakemberek, tudósok, vállalkozók, versenyképes gazdaság Nyelv Latin Nemzeti Angol Többnyelvű Tudás-transzfer Az elérhető tudás oktatása szűk rétegnek A tudomány határainak kibővítése A tudományok hasznosítási lehetőségeinek felfedezése A tudásáramlást gátló akadályok lebontása Oktatási dimenziók Személyes kontaktus Személyes kontaktus és virtuális tér Digitális jelenlét Nem értelmezhető Nincs Elhanyagolható Kimagasló
13
Harmadik GEN Egyetemek Negyedik GEN Egyetemek
Megnevezés Első GEN Egyetemek Második GEN Egyetemek Harmadik GEN Egyetemek Negyedik GEN Egyetemek Cél Oktatás Oktatás és kutatás Oktatás, kutatás és tudáshasznosítás Oktatás, kutatás, tudáshasznosítás, gazdaságfejlesztés Szerep Az igazság védelme A természet megismerése Értékteremtés Helyi gazdaság erősítése, iránykijelölés Létrehoz Szakemberek Szakemberek és tudósok Szakemberek, tudósok és vállalkozók Szakemberek, tudósok, vállalkozók, versenyképes gazdaság Nyelv Latin Nemzeti Angol Többnyelvű Tudás-transzfer Az elérhető tudás oktatása szűk rétegnek A tudomány határainak kibővítése A tudományok hasznosítási lehetőségeinek felfedezése A tudásáramlást gátló akadályok lebontása Oktatási dimenziók Személyes kontaktus Személyes kontaktus és virtuális tér Digitális jelenlét Nem értelmezhető Nincs Elhanyagolható Kimagasló
14
Harmadik GEN Egyetemek Negyedik GEN Egyetemek
Megnevezés Első GEN Egyetemek Második GEN Egyetemek Harmadik GEN Egyetemek Negyedik GEN Egyetemek Cél Oktatás Oktatás és kutatás Oktatás, kutatás és tudáshasznosítás Oktatás, kutatás, tudáshasznosítás, gazdaságfejlesztés Szerep Az igazság védelme A természet megismerése Értékteremtés Helyi gazdaság erősítése, iránykijelölés Létrehoz Szakemberek Szakemberek és tudósok Szakemberek, tudósok és vállalkozók Szakemberek, tudósok, vállalkozók, versenyképes gazdaság Nyelv Latin Nemzeti Angol Többnyelvű Tudás-transzfer Az elérhető tudás oktatása szűk rétegnek A tudomány határainak kibővítése A tudományok hasznosítási lehetőségeinek felfedezése A tudásáramlást gátló akadályok lebontása Oktatási dimenziók Személyes kontaktus Személyes kontaktus és virtuális tér Digitális jelenlét Nem értelmezhető Nincs Elhanyagolható Kimagasló
15
II. Az oktatás evolúciója – LLL
LifeLong Learning Formális Nem-formális Informális
16
II. Az oktatás evolúciója – LLL
LifeLong Learning Formális Nem-formális Informális
17
II. Az oktatás evolúciója – LLL
LifeLong Learning Formális Nem-formális Informális
18
II. Az oktatás evolúciója – LLL
LifeLong Learning Formális Nem-formális Informális
19
III. Online oktatás és tanulás
MOOC MOOC előnyei MOOC hátrányai
20
III. Online oktatás és tanulás
Massive Open Online Course (MOOC) MOOC előnyei MOOC hátrányai
21
III. Online oktatás és tanulás
Massive Open Online Course (MOOC) MOOC előnyei MOOC hátrányai
22
III. Online oktatás és tanulás
Massive Open Online Course (MOOC) MOOC előnyei MOOC hátrányai
23
IV. Soft/Hard készségek jelentősége
Hard Skill Soft Skill
24
IV. Soft/Hard készségek jelentősége
Hard Skill Soft Skill
25
IV. Soft/Hard készségek jelentősége
Hard Skill Soft Skill
26
IV. Soft/Hard készségek jelentősége
XXI. századi készségek Alapműveltség Kompetenciák Személyiségjegyek
27
IV. Soft/Hard készségek jelentősége
XXI. századi készségek Alapműveltség Kompetenciák Személyiségjegyek
28
IV. Soft/Hard készségek jelentősége
XXI. századi készségek Alapműveltség Kompetenciák Személyiségjegyek
29
IV. Soft/Hard készségek jelentősége
XXI. századi készségek Alapműveltség Kompetenciák Személyiségjegyek
30
Összegzés
31
Összegzés Fel kell készülnünk a mindennapok átalakulására Korlátlanok a lehetőségeink a tanulásra A siker kulcsa kortól függetlenül a kitartás, a vízió és a vizibilitás
32
Összegzés Fel kell készülnünk a mindennapok átalakulására Korlátlanok a lehetőségeink a tanulásra A siker kulcsa kortól függetlenül a kitartás, a vízió és a vizibilitás
33
Összegzés Fel kell készülnünk a mindennapok átalakulására Korlátlanok a lehetőségeink a tanulásra A siker kulcsa kortól függetlenül a kitartás, a vízió és a vizibilitás
34
Köszönöm a megtisztelő figyelmet!
35
Felhasznált Irodalom Capgemini (2011): Digital Transformation Review. The Challenges of the Digital Revolution. Capgemini Consulting. Laal, M. (2011): Lifelong Learning: What Does It Mean? Social and Behavioral Sciences, 28, o. Lukovics M. - Zuti B. (2015): A „negyedik generációs” egyetemek szerepe a tudáshasznosításban. In Buzás N. – Prónay Sz. (szerk): Tudásteremtés és—alkalmazás a modern társadalomban. Szegedi Tudományegyetem Interdiszciplináris Tudásmenedzsment Kutatóközpont, Szeged. WCPT (2009). Education - Appendix C – Glossary. The World Confederation for Physical Therapy. London, UK.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.