Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Unity.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Unity."— Előadás másolata:

1 Unity

2 Feladat UFO Landing 3D Repülő csészealjat irányítunk (ami a tengelye körül pörög) Épületeket, robbanó objektumokat ki kell kerülni Jelenet közepén lévő piros gömbre kell leszállni Bal-jobb-előre-hátra x-z síkban mozgat Space felfele ható erő

3

4 Feladat Véletlen pálya Kis körben robbanó objektumok
Nagy körben véletlen magasságú háztömbök

5 Feladat Ufo méretén nem változtattam Robbanót 3X-osan nagyítottam
Kis kör: 5-40 egység Nagy kör: egység

6 Feladat A pályának vannak határai, nem mehetünk ki belőle, nem szállhatunk túl magasra sem

7 Fealdat Ha a piros gömböt megszerezzük, újraindul a pálya, de épületből és robbanóból is kétszer annyi lesz Ha épületnek, robbanónak, talajnak megyünk nagy sebességgel, vagy a pálya szélén kimegyünk, újraindul a pálya (változatlan akadályszámmal)

8 Új projekt

9 A Unity felülete

10 Hierarchia panel I.

11 Inspector nézet

12 Projekt panel

13 Asset Import Másoljuk be a modellünket az asset könyvtárba
Megjelent az Asset-ek között:

14

15 Szkript létrehozása Dupla Klikk

16 Alap Script using UnityEngine; using System.Collections; public class LevelGenerator : MonoBehaviour { // Use this for initialization void Start () { } // Update is called once per frame void Update () { Indításkor hívódik Minden képkocka számításakor hívódik

17 Szkript gondolatok Egy szkriptet több objektumhoz is hozzácsatolhatunk, új komponenspéldány jön hozzá létre A szkriptek publikus adattagja megjelennek a GUI-n (lehet alap típus, de GameObject típusú is …) Az általunk írt osztályok egy névtérben vannak, látják egymást (static)

18 Prefabok Több azonos példány Ha a prefab válozik, a példányok is
Asset-eknél lehet üres prefabot létrehozni A hierarchia nézetből húzzhatjuk az elkészült objektumot (teljes hierarchiáját) a prefab-ra az Asset nézetbe Ha a prefabot húzhatjuk később a jelenetbe, vagy lehet szkriptből példányosítani)

19 Fontos osztályok, függvények
Vector2D (x,y,magnitude,Normalize()) Vector3D (x,y,z,magnitude,Normalize()) Random (value, Range(min,max), insideUnitCircle Mathf (sin …) Time (.time, .deltaTime) GameObject (Instantiate(), GetComponent<>()) MonoBehaviour (gameObject, transform, …) Input (GetAxis()) Transform (position, Rotate(), Translate(), …)

20 Fontos osztályok, függvények
RigidBody (AddForce(Vector3, mode)) Pályabetöltés: using UnityEngine.SceneManagement; SceneManager.LoadScene(0); Fizikai események (MonoBehaviour függv) void OnCollisionEnter(Collision other) void OnTriggerEnter(Collider other) Példányosítás

21 Jó munkát!!!


Letölteni ppt "Unity."

Hasonló előadás


Google Hirdetések