Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A SOCIAL MEDIA HATÁSA A FOGYASZTÓI KULTÚRÁRA
2
MI A SOCIAL MEDIA SIKERÉNEK A TITKA? „az ember szociális lény”
Alapvető emberi szükségletet elégít ki! Sokkal személyesebbé , élményszerűvé válik az internetezés! Mindekihez közel lehetünk az otthon biztonságában.
3
A SOCIAL MEDIA SZÁMOKBAN
1 milliárd felhasználó világszerte A Facebook felhasználói létszáma alapján a világ egyik legnépesebb állama lenne A felhasználók többsége naponta több mint egy órát tölt közösségi oldalakon A Twitter 2681 százalékot nőtt 1 év alatt, míg a Facebook növekedésének „lassulása” 97 százalékos növekedést jelent Hazánkban a Facebook felhasználók száma átlépte az 1 milliós küszöböt
4
A SOCIAL MEDIA HATÁSA AZ INTERNETEZÉSI SZOKÁSOKRA
A social media siteok és a felhasználók között jóval intenzívebb a kapcsolat , mint egy portál és olvasója között. Kutatók már-már függőségről beszélnek a közösségi oldalak kapcsán. Különösen aktívak az Iphone felhasználók, akiket a hagyományos média lassan nem tud elérni semmilyen eszközzel. Forrás: Retrevo
5
A felhasználók többsége ma már nem tud meglenni anélkül hosszabb ideig, hogy ne ellenőrizné kedvenc közösségi oldalát Érdekes , hogy a generációk között már nincsenek nagy különbségek, a Facebook legdinamikusabban növekvő tábora a baby boom nemzedék A felhasználók körülbelül 12 százaléka több órát se bír ki a Facebook nélkül Az elektronikus üzenetek lényegében bárhol elérik a felhasználókat Lassan nincs az a szituáció,ahol legalább a felhasználók egy része nem reagálna
6
A SOCIAL MEDIA FELHASZNÁLÓK SZERETNEK VÁSÁROLNI
A brandeket követő felhasználók jelentős hányada többet vásárol a követett brand termékéből Fontos tény az is, hogy ajánlják ismerőseiknek is Érdekességként említendő, hogy a Twitter felhasználók 67 százaléka is hasonló adatokat produkált Egyértelművé teszi, hogy a brandeknek meg kell jelenni a közösségi térben DE VAJON MIÉRT KÖVETIK A FELHASZNÁLÓK A BRANDEKET?
7
A rajongók 25 százaléka akciókat, kedvezményeket vár el a követett brandtől
Ugyan nem tudatosan, de megkérik az árát a rajongásnak 21 százalékuk meglévő ügyfél 10% szórakozásból és 8 százalék elsőként akar megtudni minden branddel kapcsolatos információt 5 százalékuk már eleve ismerősök ajánlása alapján lett követő!
8
A SOCIAL MEDIA HATÁSA AZ ONLINE MARKETINGRE
Egy új tényezővel kell számolnunk: az öntudatos, de mégis tudatlan fogyasztó „hangjával” A hirdetők rá vannak kényszerítve, hogy kommunikáljanak a fogyasztókkal A termékfejlesztés előtt új dimenziók nyíltak meg A banner vakság a közösségi felhasználók között jóval nagyobb, mint az átlag A fogyasztók reakcióideje felgyorsult A fogyasztót viszont jóval intimebb térben érhetjük el, élménnyé varázsolhatjuk a reklámot
9
A SOCIAL MEDIA HATÁSA A CÉGEKRE
10
Beszéld a közösségi nyelvet és légy aktív!
Keresd a véleményvezéreket és próbáld őket aktívan bevonni a social media jelenlétedbe. Légy hálás! A rajongóknak adjál kedvezményeket, kuponokat és információkat! Használd a közösséget fókuszcsoportnak és akár vond be őket a termékfejlesztésbe: co-creation! Vizsgáld meg hol érdemes ott lenned és hol nem! Érdemes integrált megoldásokban gondolkodni, a social marketing és a keresőmarketing jól kiegészíti egymást!
11
További információk: Mashable http://www. mashable
További információk: Mashable E-Marketer Social Media Today
12
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Mocsai Norbert norbert.mocsai@trendency.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.