Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
2
“ Találd meg Önmagad ” - pályaorientációs program
Pályázati tevékenység : Erasmus+ Program - Iskolák, óvodák stratégiai partnersége közoktatási téma Szerződés száma : HU01-KA _2
3
“ Ha valakit olyannak látsz, amilyen éppen most,
ezzel visszatartod őt fejlődésében. De ha olyannak látod, amilyenné lehetne, ezzel előre segíted őt életútján.” /Goethe/
5
Hátrányos helyzetű fiatalok
PISA felmérések is igazolják, hogy erős az összefüggés a tanulók tanulási lehetőségei, iskolai teljesítménye, későbbi pályaválasztása,munkaerő-piaci sikeressége és egyéni-családi szociokulturális háttérjellemzői között. A hátrányok jelenléte gátolja az egyéni felemelkedési lehetőségeket,kedvezőtlen életkilátásokat von maga után.
6
A projekt keretében prioritásként tűztük ki :
az iskolai továbbtanulás erősítése, a hátrányos helyzetű tanulók iskolában tartása és motiválása a tanulás irányába a fiatalok támogatása döntéshozatalukban ismerkedés önmagukkal, a társadalmi környezettel képet kapni személyiségjellemzőikről és lehetőségeikről módszereket kidolgozni, melyek segítik őket abban, hogy a hátrányaikat leküzdjék, jobb pozícióból induljanak az életbe
7
Helyzetelemzés , bemeneti SWOT analízis
Munkacsoportok megalakulása Cselekvési és ütemterv Szakmai egyeztetések partnerekkel Célcsoport kiválasztása Szülői értekezletek Tanulói önértékelési kérdőívek kitöltése Szakmai anyagok kidolgozása, kipróbálása Projekt-találkozók, képzések Osztályfőnöki foglalkozások kiértékelő lapok / tanulói és tanári értékelés Tanulási szokások és tanulási stílus kérdőív Szülői – klub Szabadidős modulrendszerű foglalkozások Fókusz-csoportos interjú szülőkkel Összegzések, statisztikák, kiértékelések Kimeneti SWOT analízis
8
A projekt három részből tevődik össze :
1. PÁLYAORIENTÁCIÓS TANANYAGFEJLESZTÉS 5. ÉVFOLYAM : A TANULÁS LEGYEN SIKER 6. ÉVFOLYAM : ISMERD MEG ÖNMAGAD 7. ÉVFOLYAM : EZ A PÁLYA KELL NEKEM 8. ÉVOLYAM : TALÁLD MEG ÖNMAGAD CSALÁDOM A BARÁTOM – SZÜLŐI KLUB FOGLALKOZÁSOK MODULRENDSZERŰ SZABADIDŐS FOGLALKOZÁSOK
9
-A pályaorientáció fogalmának megismertetése -A tanulók pályaválasztásának előkészítése -Ön - és társismereti technikák fejlesztése -Reális önértékelés, pozitív jövőkép formálása -A tanulók kommunikációra való motiválása, bátorítása -Életkornak megfelelő ismeretnyújtás ( építő egymásrautaltság) -IKT magabiztos használata -Gyakorlati segítségnyújtás( motivációs levél, állásinterjúra való felkészítés, stb… -Szakmák, hivatások, életutak megismertetése -Célirányos iskolaválasztás megkönnyítése -Szülői kapcsolattartás erősítése -A pályázat kidolgozott szakmai anyagának fenntarthatósága az elkövetkező tanévekben Céljaink:
10
Pályaorientáció s foglalkozások színterei :
Osztályfőnöki órák Szakórák – történelem,magyar,fizika, kémia,matematika Szülői értekezletek Szülői klub Tanórán kívüli foglalkozások – szabadidős foglalkozások Pályabörzék Tanácsadás – iskolapszihológus bevonásával Előadások Gyűjtőmunka, projektek Üzemlátogatások Mesterségbemutatók
11
A foglalkozástervek felépítése hármas egységre épült: 1
A foglalkozástervek felépítése hármas egységre épült: 1. egység: Bevezetés, ráhangolódás, játékos tevékenykedtetés 2. egység: A téma feldolgozása változatos módszerek, technikák alkalmazásával (amely a pályaorientációra épül,) 3. egység: Zárás, visszajelzés Időkeret 45 perc A foglalkozás menete „ Kulcs Önmagamhoz” – Barátság (Osztályfőnöki óra) Mese: „Lecke a barátságból” Baráti kapcsolatok Ajánlom magamat-apróhirdetés Zárás- Zene: Sulidal 2013 Célok és feladatok Befogadó képesség erősítése. Önismeret alakítása, erősítése. Testi-lelki harmónia kialakítása. Baráti kötelékek értéke. Módszerek tanári felolvasás beszélgetés, vélemény hirdetés Eszközök Lecke a barátságból című mese lap. toll. magnó vagy laptop, digitális tábla Megjegyzés
12
A projekt eredménye egy komplex, egymásra épülő pályaorientációs tananyag V-VIII osztály számára
18
Gyűjtőmunka, projektek készítése és bemutatása
19
Fontosnak tartottuk , hogy az egyéni adottságok , képességek fejlesztése mellett a különféle szakmák követelményeinek és a hozzájuk vezető utaknak, lehetőségeknek a tapasztalatok útján történő megismerését is biztosítsuk pályabörzék, szakemberekkel való beszélgetések során.
22
Projekt-találkozók
23
Mennyire ismerem önmagam erősségeit, gyengeségeit?
24
Tudod mi a pályaorientáció ?
25
Választottál már konkrét szakmát magadnak?
26
Tudom használni az internetet az ismereteim bővítésére?
27
Tudod-e, hogy milyen tevékenységeket végeznek a különböző szakmában dolgozó emberek?
28
"Hacsak lehet, játszik a gyermek.
Mert végül a játék komolyodik munkává. Boldog ember, ki a munkájában megtalálja a valamikori játék hangulatát." /Sütő András/ .
29
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET ! Bernád Ildikó – igazgató
Vaskertes Általános Iskola Gyergyószentmiklós A projektet az Európai Unió támogatta
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.