Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MÉDIAFOGYASZTÓ VAGY TARTALOMFOGYASZTÓ? MENNYISÉG VAGY MINŐSÉG?

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MÉDIAFOGYASZTÓ VAGY TARTALOMFOGYASZTÓ? MENNYISÉG VAGY MINŐSÉG?"— Előadás másolata:

1 MÉDIAFOGYASZTÓ VAGY TARTALOMFOGYASZTÓ? MENNYISÉG VAGY MINŐSÉG?
Médiapiac 2010 Gulyás János Ipsos Zrt.

2 2009. nem volt egy jó év…

3 Technológia vezérelt megatrendek
2009. nem volt egy jó év… VÁLSÁG Technológia vezérelt megatrendek Digitalizáció Web 2.0 Töredező közönség „azonnal, de ingyen!”

4 2010: BUSINESS AS UNUSUAL egy-két dolog végleg megváltozott…

5 Baj, hogy többet fogyasztunk médiát???
Forrás: Nemzeti Médiaanalízis

6 Több időben és többfélét
Forrás: RádióNapló elsősorban elektronikus médiumokat….

7 Többet, főleg ha ingyenes
Forrás: AGB Nielsen Hungary

8 Ingyenes lapok olvasótábora

9 Bár fizetünk tartalmakért, csak ne tűnjön úgy…
Forrás: Ipsos Válságmonitor 2009

10 „Infrastruktúráért” OK fizetni
Internethez való hozzáférés Internet használat gyakorisága Forrás: Nemzeti Médiaanalízis Forrás: Nemzeti Médiaanalízis Forrás: AGB Nielsen Hungary

11 Nehezebb helyzetben a nem ingyenes sajtó…
Másodlagos lapok iránti kereslet csökken Forrás: Nemzeti Médiaanalízis

12 MÉGSEM TÖRTÉNT (MÉG???) MEG A PLATFORM FÜGGETLEN ÁTTÖRÉS
ERŐS MÉDIAMÁRKÁK CSAPODÁR FOGYASZTÓK PLATFORM FÜGGETLEN GONDOLKODÁS LEHETŐSÉG A PLATFORM ÁTJÁRÁSRA TARTALOM A KIRÁLY MÉGSEM TÖRTÉNT (MÉG???) MEG A PLATFORM FÜGGETLEN ÁTTÖRÉS

13 MÉGSEM TÖRTÉNT (MÉG???) MEG A PLATFORM FÜGGETLEN ÁTTÖRÉS
Lapolvasók (RPI), átlag napi látogatók, tévénézők* száma (ezer fő) *: naponta legalább 5 percet nézők Forrás: Nemzeti Médiaanalízis, gIA, AGB Nielsen

14 ITTHON IS LÁTSZIK, HOGY EGYRE KEVÉSBÉ BIZONYOS MÉDIUMOKAT, HANEM EGYRE INKÁBB BIZONYOS TARTALMAKAT FOGYASZTUNK

15 Komplex médiafogyasztási csoportok, 2007-2009
Forrás: Nemzeti Médiaanalízis

16 A tájékozottság fontosságának megítélése
Az adott témakört inkább fontosnak tartók (ötfokú skálán 4-5) aránya Forrás: Nemzeti Médiaanalízis

17 Sztárok média megjelenésének megítélése, 2008-2009
Válságban a szeriőz felértékelődik? Válságban a bulvár felértékelődik? Tájékozódás pénzügyi-gazdasági kérdésekkel kapcsolatban Sztárok média megjelenésének megítélése, Az adott állításokkal inkább egyetértők (hatfokú skálán 4-6) aránya Forrás: Product Media Index Forrás: Ipsos Válságmonitor 2009

18 Nem csak fogyasztjuk, készítjük is
Egy megyei jogú városnyi :-) blogger? Forrás: gIA, január

19 orulunkvincent.blog.hu magyar focitörténelem sorozat, kb. 200 fő részvétele a szerkesztésben hol van ekkora sportosztály???

20 Egyre több médiát fogyasztunk
Egyre kevesebb időt és hűséget szentelünk egy-egy médiumnak Egyre inkább a tartalom felé megyünk és egyre kevésbé a szerkesztőségeket követjük Az ingyenesség és azonnaliság mítosza erős gyökeret eresztett, marad velünk Az online megállíthatatlanul tör előre, de (még) inkább az offline mellett és nem ellen Lassan, de biztosan nő a „peer-to-peer” tartalomra fordított média-idő, tovább folytatódik a bulvárosodás

21 be vannak rendezkedve…
Ezekre a változásokra, kihívásokra már más válaszokat kellene adni, mint amire az iparág média tulajdonosok, ügynökségek, hirdetők be vannak rendezkedve…

22 2010: BUSINESS AS (YET) UNUSUAL

23 2012: BUSINESS AS USUAL


Letölteni ppt "MÉDIAFOGYASZTÓ VAGY TARTALOMFOGYASZTÓ? MENNYISÉG VAGY MINŐSÉG?"

Hasonló előadás


Google Hirdetések