Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaÁdám Dobos Megváltozta több, mint 6 éve
1
MÉDIAFOGYASZTÓ VAGY TARTALOMFOGYASZTÓ? MENNYISÉG VAGY MINŐSÉG?
Médiapiac 2010 Gulyás János Ipsos Zrt.
2
2009. nem volt egy jó év…
3
Technológia vezérelt megatrendek
2009. nem volt egy jó év… VÁLSÁG Technológia vezérelt megatrendek Digitalizáció Web 2.0 Töredező közönség „azonnal, de ingyen!”
4
2010: BUSINESS AS UNUSUAL egy-két dolog végleg megváltozott…
5
Baj, hogy többet fogyasztunk médiát???
Forrás: Nemzeti Médiaanalízis
6
Több időben és többfélét
Forrás: RádióNapló elsősorban elektronikus médiumokat….
7
Többet, főleg ha ingyenes
Forrás: AGB Nielsen Hungary
8
Ingyenes lapok olvasótábora
9
Bár fizetünk tartalmakért, csak ne tűnjön úgy…
Forrás: Ipsos Válságmonitor 2009
10
„Infrastruktúráért” OK fizetni
Internethez való hozzáférés Internet használat gyakorisága Forrás: Nemzeti Médiaanalízis Forrás: Nemzeti Médiaanalízis Forrás: AGB Nielsen Hungary
11
Nehezebb helyzetben a nem ingyenes sajtó…
Másodlagos lapok iránti kereslet csökken Forrás: Nemzeti Médiaanalízis
12
MÉGSEM TÖRTÉNT (MÉG???) MEG A PLATFORM FÜGGETLEN ÁTTÖRÉS
ERŐS MÉDIAMÁRKÁK CSAPODÁR FOGYASZTÓK PLATFORM FÜGGETLEN GONDOLKODÁS LEHETŐSÉG A PLATFORM ÁTJÁRÁSRA TARTALOM A KIRÁLY MÉGSEM TÖRTÉNT (MÉG???) MEG A PLATFORM FÜGGETLEN ÁTTÖRÉS
13
MÉGSEM TÖRTÉNT (MÉG???) MEG A PLATFORM FÜGGETLEN ÁTTÖRÉS
Lapolvasók (RPI), átlag napi látogatók, tévénézők* száma (ezer fő) *: naponta legalább 5 percet nézők Forrás: Nemzeti Médiaanalízis, gIA, AGB Nielsen
14
ITTHON IS LÁTSZIK, HOGY EGYRE KEVÉSBÉ BIZONYOS MÉDIUMOKAT, HANEM EGYRE INKÁBB BIZONYOS TARTALMAKAT FOGYASZTUNK
15
Komplex médiafogyasztási csoportok, 2007-2009
Forrás: Nemzeti Médiaanalízis
16
A tájékozottság fontosságának megítélése
Az adott témakört inkább fontosnak tartók (ötfokú skálán 4-5) aránya Forrás: Nemzeti Médiaanalízis
17
Sztárok média megjelenésének megítélése, 2008-2009
Válságban a szeriőz felértékelődik? Válságban a bulvár felértékelődik? Tájékozódás pénzügyi-gazdasági kérdésekkel kapcsolatban Sztárok média megjelenésének megítélése, Az adott állításokkal inkább egyetértők (hatfokú skálán 4-6) aránya Forrás: Product Media Index Forrás: Ipsos Válságmonitor 2009
18
Nem csak fogyasztjuk, készítjük is
Egy megyei jogú városnyi :-) blogger? Forrás: gIA, január
19
orulunkvincent.blog.hu magyar focitörténelem sorozat, kb. 200 fő részvétele a szerkesztésben hol van ekkora sportosztály???
20
Egyre több médiát fogyasztunk
Egyre kevesebb időt és hűséget szentelünk egy-egy médiumnak Egyre inkább a tartalom felé megyünk és egyre kevésbé a szerkesztőségeket követjük Az ingyenesség és azonnaliság mítosza erős gyökeret eresztett, marad velünk Az online megállíthatatlanul tör előre, de (még) inkább az offline mellett és nem ellen Lassan, de biztosan nő a „peer-to-peer” tartalomra fordított média-idő, tovább folytatódik a bulvárosodás
21
be vannak rendezkedve…
Ezekre a változásokra, kihívásokra már más válaszokat kellene adni, mint amire az iparág média tulajdonosok, ügynökségek, hirdetők be vannak rendezkedve…
22
2010: BUSINESS AS (YET) UNUSUAL
23
2012: BUSINESS AS USUAL
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.