Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Társadalmi célú reklám

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Társadalmi célú reklám"— Előadás másolata:

1 Társadalmi célú reklám
Marketing II. – 9. előadás Társadalmi célú reklám Magyar Mária - BME MVT 1

2 Beadandó - pontszámok Összesen 20 pont szerezhető!! Ebből:
Dolgozat: 13 pont Prezentáció:7 pont A beadandóból szerzett pontok a vizsgapontszámokhoz adódnak hozzá!

3 Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám
Tartalom TCR fogalomtisztázás Ki, mit , miért és kinek mondja? Mire irányul? A dilemma – mi a felajánlott „csere-érték”? Kinek lesz jó, ha megvalósul? Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám

4 Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám

5 Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám
Mit nevezünk TCR-nek? A társadalmi kommunikáció egyik részterülete. Az üzenet: közhasznú vagy közcélú. Míg egy kereskedelmi reklám egy cég érdekében akar változtatni az egyén vásárlói magatartásán, addig a TCR az egyén és a társadalom érdekében akar változtatni. Megjelenését köz- vagy magánjogi alapítvány, egyesület vagy társaság támogatja (a megjelenés finanszírozása adományokon alapul). Nem szolgál közvetlen profitcélokat. Célja, hogy a társadalom tagjaiban tanulási folyamatot indítson el. Eszközei hasonlóak a kereskedelmi rekláméhoz (főként érzelem). Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám

6 Children in trouble kampány, 2009 Barnardo, gyermekvédő szervezet (UK)
Figyeljük meg, hogy az alábbi kampányfilmekben a kommunikáció nonverbális eszközeinek fokozott szerep jut a hatáskeltésben! What we hear Break the cycle Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám

7 Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám
Nemcsak az a fontos, mit mondanak, az is fontos, hogy ki, miért és kinek mondja! A TCR-nél az is meghatározó, hogy: KI MONDJA! (kormányzati szerv, alapítvány, egyház, érdekvédelmi szerv, karitatív egyesület, profit érdekelt társaság, szponzor….?) MIÉRT MONDJA? (jobbító szándékból, erkölcsi meggyőződésből, saját szervezete népszerűsítéséért, anyagi érdekből, profitszerzés céljából?) KINEK AZ ÉRDEKÉBEN MONDJA! (közös érdekből, valaki másnak a megsegítése céljából, vagy a megszólított saját érdekében?) Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám

8 Tényleg: mit akar elérni a társadalmi célú reklám?
Az egyik reklám azt szeretné, hogy csináljunk valamit (ültessünk fákat!). A másik azt szeretné, hogy ne csináljunk valamit (ne pusztítsuk a tengeri teknősöket!). Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám

9 Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám
A TCR irányulhat… Viselkedés elsajátítására (valami érdekében) Rossz példa elutasítására (valami ellen) Kívánatos magatartás követésére (tanulásra) Vélemények, eszmék elutasítására (tiltakozásra) Vélemények, eszmék támogatására (aktivitásra) Ügyek, emberek megsegítésére (adakozásra, jótékonyságra) Mondjunk példát mindegyikre! Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám

10 Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám
Reklám vs. TCR Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám

11 Reklám vs. TCR

12 A TCR dilemmája: mi a felajánlott „csere-érték”? Mi az ígéret?
Kereskedelmi reklám Társadalmi reklám Konkrét ígéretek termékelőny (minőség, ár, hasznosság) erkölcsi jutalom (önmaga és mások előtt) Elvont, mágikus ígéretek fogyasztói jutalom (kényelem, idő, kényeztetés, élmény) lelkiismereti egyensúly (belső vagy vallásos hit teljesülése) póthaszon (siker, státusz, önmegvalósítás) önbecsülés (büszkeség, lelki harmónia) Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám

13 Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám
Kinek lesz jó, ha a cél megvalósul? Üzenetek az érintettség függvényében NEKED JÓ Ne igyál! Ne cigizz! Ne drogozz! Táplálkozz okosan! Mozogj többet! Ne hajts gyorsan! NEKI JÓ Adakozz! Támogasd! Segítsd! Törődj vele! Adj vért! Ne bántsd! Figyelj rá! NEKÜNK JÓ Ne szemetelj! Óvd a környezetet! Védd az állatokat! Ápold a kultúrát! Tegyél a jövőnkért! Van ellentételezés! Nincs ellentételezés! Közvetett ellentételezés! Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám

14 Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám

15 Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám

16 Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám

17 Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám
Köszönöm a figyelmet! BME MVT, QB307., Telefon: Konzultációs időpont: kedd 16:00-17:00 Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám


Letölteni ppt "Társadalmi célú reklám"

Hasonló előadás


Google Hirdetések