Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Társadalmi célú reklám
Marketing II. – 9. előadás Társadalmi célú reklám Magyar Mária - BME MVT 1
2
Beadandó - pontszámok Összesen 20 pont szerezhető!! Ebből:
Dolgozat: 13 pont Prezentáció:7 pont A beadandóból szerzett pontok a vizsgapontszámokhoz adódnak hozzá!
3
Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám
Tartalom TCR fogalomtisztázás Ki, mit , miért és kinek mondja? Mire irányul? A dilemma – mi a felajánlott „csere-érték”? Kinek lesz jó, ha megvalósul? Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám
4
Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám
5
Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám
Mit nevezünk TCR-nek? A társadalmi kommunikáció egyik részterülete. Az üzenet: közhasznú vagy közcélú. Míg egy kereskedelmi reklám egy cég érdekében akar változtatni az egyén vásárlói magatartásán, addig a TCR az egyén és a társadalom érdekében akar változtatni. Megjelenését köz- vagy magánjogi alapítvány, egyesület vagy társaság támogatja (a megjelenés finanszírozása adományokon alapul). Nem szolgál közvetlen profitcélokat. Célja, hogy a társadalom tagjaiban tanulási folyamatot indítson el. Eszközei hasonlóak a kereskedelmi rekláméhoz (főként érzelem). Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám
6
Children in trouble kampány, 2009 Barnardo, gyermekvédő szervezet (UK)
Figyeljük meg, hogy az alábbi kampányfilmekben a kommunikáció nonverbális eszközeinek fokozott szerep jut a hatáskeltésben! What we hear Break the cycle Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám
7
Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám
Nemcsak az a fontos, mit mondanak, az is fontos, hogy ki, miért és kinek mondja! A TCR-nél az is meghatározó, hogy: KI MONDJA! (kormányzati szerv, alapítvány, egyház, érdekvédelmi szerv, karitatív egyesület, profit érdekelt társaság, szponzor….?) MIÉRT MONDJA? (jobbító szándékból, erkölcsi meggyőződésből, saját szervezete népszerűsítéséért, anyagi érdekből, profitszerzés céljából?) KINEK AZ ÉRDEKÉBEN MONDJA! (közös érdekből, valaki másnak a megsegítése céljából, vagy a megszólított saját érdekében?) Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám
8
Tényleg: mit akar elérni a társadalmi célú reklám?
Az egyik reklám azt szeretné, hogy csináljunk valamit (ültessünk fákat!). A másik azt szeretné, hogy ne csináljunk valamit (ne pusztítsuk a tengeri teknősöket!). Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám
9
Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám
A TCR irányulhat… Viselkedés elsajátítására (valami érdekében) Rossz példa elutasítására (valami ellen) Kívánatos magatartás követésére (tanulásra) Vélemények, eszmék elutasítására (tiltakozásra) Vélemények, eszmék támogatására (aktivitásra) Ügyek, emberek megsegítésére (adakozásra, jótékonyságra) Mondjunk példát mindegyikre! Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám
10
Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám
Reklám vs. TCR Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám
11
Reklám vs. TCR
12
A TCR dilemmája: mi a felajánlott „csere-érték”? Mi az ígéret?
Kereskedelmi reklám Társadalmi reklám Konkrét ígéretek termékelőny (minőség, ár, hasznosság) erkölcsi jutalom (önmaga és mások előtt) Elvont, mágikus ígéretek fogyasztói jutalom (kényelem, idő, kényeztetés, élmény) lelkiismereti egyensúly (belső vagy vallásos hit teljesülése) póthaszon (siker, státusz, önmegvalósítás) önbecsülés (büszkeség, lelki harmónia) Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám
13
Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám
Kinek lesz jó, ha a cél megvalósul? Üzenetek az érintettség függvényében NEKED JÓ Ne igyál! Ne cigizz! Ne drogozz! Táplálkozz okosan! Mozogj többet! Ne hajts gyorsan! NEKI JÓ Adakozz! Támogasd! Segítsd! Törődj vele! Adj vért! Ne bántsd! Figyelj rá! NEKÜNK JÓ Ne szemetelj! Óvd a környezetet! Védd az állatokat! Ápold a kultúrát! Tegyél a jövőnkért! Van ellentételezés! Nincs ellentételezés! Közvetett ellentételezés! Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám
14
Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám
15
Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám
16
Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám
17
Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám
Köszönöm a figyelmet! BME MVT, QB307., Telefon: Konzultációs időpont: kedd 16:00-17:00 Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.