Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN
SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN Fogalma: Érzelmi funkció Motivációs funkció Információs funkció Ellenőrzési funkció
2
EGYIRÁNYÚ KOMMUNIKÁCIÓ autokratikus szervezet vészhelyzet
SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ EGYIRÁNYÚ KOMMUNIKÁCIÓ autokratikus szervezet vészhelyzet KÉTIRÁNYÚ KOMMUNIKÁCIÓ demokratikus szervezet
3
A KOMMUNIKÁCIÓ TÍPUSAI
SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ A KOMMUNIKÁCIÓ TÍPUSAI
4
INFORMÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ INFORMÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ Mi a valós információ tartalma Vezetői taktikák
5
A FORMÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ A FORMÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ Vertikális - lefelé irányuló - fölfelé irányuló Horizontális
6
SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ
KOMMUNIKÁCIÓS HÁLÓK
7
KOMMUNIKÁCIÓS HÁLÓK Következtetések
SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ KOMMUNIKÁCIÓS HÁLÓK Következtetések Az átlós modell autokratikus tájékoztatási modell, amelyben a vezető fogadja az információkat és meghozza a határozatokat. A körüljáró modell olyan elrendezésű csoport, amelyben mindenki egyenlő (pl. a vezető nélküli munkacsoport). A bizonytalanabb helyzetekben, amikor az eredmény a vélemények kicserélésének függvénye, a körüljáró modell hatékonyabb lehet, mint az átlós modell. A megfelelő kommunikációs háló kiválasztása függ a feladat jellegétől (bonyolultság), továbbá azoktól a személyektől, akiknek meg kell oldaniuk (képzettség), illetve magától a vezetőtől, alkalmazott módszereitől.
8
A KOMMUNIKÁCIÓT AKADÁLYOZÓ TÉNYEZŐK
SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ A KOMMUNIKÁCIÓT AKADÁLYOZÓ TÉNYEZŐK Kommunikációs zajok A munka és időhiány kényszerítő hatása Státuszbeli különbségek Informális kommunikáció Személyes bizalom Helyzeti kontextus Szavak és szemantika (eleven)
9
A KOMMUNIKÁCIÓT TÁMOGATÓ TÉNYEZŐK
SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ A KOMMUNIKÁCIÓT TÁMOGATÓ TÉNYEZŐK Visszacsatolás Redundancia Továbbítsuk az információkat minden rendelkezésünkre álló eszközzel. Beleélés (empátia) Szervezeti struktúra Kommunikációs technika = informatika
10
KOMMUNIKÁCIÓS FORMÁK A SZERVEZETBEN
SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ KOMMUNIKÁCIÓS FORMÁK A SZERVEZETBEN hivatalos kommunikációs utak, nem hivatalos beszélgetések, hirdetmények, körlevelek, értekezlet, érdekképviselet, tárgyalás.
11
A SZERVEZET ÁLTAL KIJELÖLT KOMMUNIKÁCIÓS LÉTRA
SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ A SZERVEZET ÁLTAL KIJELÖLT KOMMUNIKÁCIÓS LÉTRA KÖZPONT KOVÁCS MEDGYESI ZÓLYOMI SÁROSI ISPÁNNÉ
12
NEM HIVATALOS BESZÉLGETÉSEK
SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ NEM HIVATALOS BESZÉLGETÉSEK
13
SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ
KÖRLEVÉL hirdetmény jellegű szigorúan biztosítani a célba érést beosztotti reakciók – vezetési hibák
14
SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ
ÉRTEKEZLET RÖVID ÉLET sok, felesleges értekezlet KÖZVETLEN INFORMÁCIÓ ÁTADÁS ÁTLÓS KOMMUNIKÁCIÓS SÉMA – kétirányú kommunikáció ELŐKÉSZÍTÉS – célmeghatározás IDŐMEGHATÁROZÁS RÉSZTVEVŐK KÖRE – kompetenciák A LEVEZETÉS HATÉKONYSÁGA – ügyeletes hozzászólók ÉRTEKEZLET LEZÁRÁSA – írásbeli feljegyzések kötelezőek jegyzőkönyv emlékeztető
15
A TÁRGYALÁS TÍPUSAI 1. A kétszemélyes tárgyalás kommunikációja
SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ A TÁRGYALÁS TÍPUSAI 1. A kétszemélyes tárgyalás kommunikációja
16
A TÁRGYALÁSOK CSOPORTOSÍTÁSA
SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ A TÁRGYALÁSOK CSOPORTOSÍTÁSA 1. A kétszemélyes tárgyalás kommunikációja 2. Csoportos (delegációs) tárgyalás létszám: max. 3-4 fő/csoport „hátország” 3. Kisegítők bevonásával támogatott tárgyalás (tolmács, szakértő)
17
SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ
TÁRGYALÁSI TECHNIKÁK KÉNYSZERÍTÉSEK alapelvekre, értékrendszerre hivatkozni sürgetés (idő – munka) gazdaság jelzései nagyobb tudás, tájékozottság sejtetése fenyegetés tárgyalás megszakítás
18
SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ
TÁRGYALÁSI TECHNIKÁK Érzelmek és érzelmi megnyilvánulásaink tudatos irányítása A tárgyaló fél érzelmi megnyilvánulásainak (nonverbális) helyes értelmezése A „nulladik perc” üzenetei és technikái Öltözködés, kézfogás, testtartás, gesztus és mimika Ültetés! A tárgyalás lezárása – összefoglalás nonverbális és verbális elemek
19
SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ
HOGYAN TÁRGYALUNK MI MAGYAROK? Érzelmek kimutatása Rangkórság Hiúság Puha tárgyaló Nem tud nemet mondani Kisebbrendűség érzése Indulatos Járatlanság az alkudozásban Negatív beállítottság
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.