Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Segítő állatok iskolánkban
Érdligeti Általános Iskola Magyarország
2
„Egy állat barátsága az egészség szigete az őrület világában
„Egy állat barátsága az egészség szigete az őrület világában. Legyen kutya, macska, madár, hal vagy teknős, egy állat mindig hűséges és őszinte barát marad, akivel nem kell versenyezni, akár jót, akár rosszat hoz az élet" Boris M. Levinson
3
Oktatás Hatékony segítség a beilleszkedési, tanulási és magatartás-zavarokkal küszködő gyermekek részére - szívesebben tanulnak a gyerekek - mélyebb, gyorsabb bevésődés - tanulási motiváció növelése - csökkentik a szorongást - növelik az önbizalmat - nő a biztonságérzet
4
Nyusziterápia
5
Pitypang munkában
7
Miért jó a kutya terápiás célra?
Háziasítása során megváltozott a szociális rendszere, kötődése, kommunikációs képessége. Viselkedésbeli és genetikai változások > egyre közelebb került az emberhez.
8
A részt vevő kutyák bemutatása Kemi és Lencsi
9
A kutyás terápiát háromféleképpen használjuk
A délelőtti tanórákon Egyéni felzárkóztató foglalkozások Kiscsoportos fejlesztő foglalkozások
10
A délelőtti tanórákon
13
Egyéni felzárkóztató foglalkozások
14
Kiscsoportos fejlesztő foglalkozások
18
Összefoglalás A kutya óriási segítség az alsó tagozatos gyermekek motiválására a tanulásban. Abban is, hogy a tanító közelebb kerüljön a gyerekek lelkéhez. - mindegyik gyerek szeret a kutyás foglalkozásokra járni - könnyebben megértik a feladatokat - szeretnek a kutyával játszani, megnyugtatja őket a jelenléte - a szülők nagy része pozitív változást észlelt - gyermekénél érzelmi téren és a tanulásban is
19
Köszönöm a figyelmet!
20
Felhasznált irodalom Babos Edit (2013): Állatasszisztált terápia- Módszertani előtanulmány óvodás korú gyermekek kutyával történő fejlesztésére, Alkalmazott Pszichológia 2013/3, p. Dr. Buzsáky Görgy (1984): Az állatok tanulása, Kecskemét, Natura, Csányi Vilmos (2000): Bukfenc és Jeromos, Budapest, Vince Kiadó Csányi Vilmos (2002): Etológia, Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó Csányi Vilmos (2012): Interjú Csányi Vilmossal, Könyvesblog /2012/12/16 / Csányi Vilmos (2013): Segítség, kutyás lettem! Budapest, Libri Faragó Tamás, Andics Attila, Devecseri Viktor, Kis Anna, Gácsi Márta, Miklósi Ádám (2014): Humans rely on the same rules to assess emotional valence and intensity in conspecific and dog vocalizations. In: BIOLOGY LETTERS 10:(1). Paper DOI: /rsbl Published 8 January 2014 Gordosné dr. Szabó Anna (1977): Gyógyító pedagógia, kézirat, Budapest, Tankönyvkiadó Illés Anett: AI módszer a kutyás terápiában , PDF Dr. Illyés Sándor szerk. (1976): Gyógypedagógiai alapismeretek, Budapest, Tankönyvkiadó Jones, Amanda C., Samuel Gosling (2005): A kutyaszemélyiség vonásai és kapcsolatuk az emberi ötfaktoros modellel, Magyar Tudomány, 167. évfolyam – 2006/2. szám p. Klimke, Vivienne (2003): Gyógyító állatok, Budapest, Gladiátor kiadó Köböl Erika – Topál József (2012): Játék vagy munka? A kutyás terápia lehetőségei a tanulásban akadályozott gyermekek fejlesztésében, Gyógypedagógiai szemle, 2012/ p. Levinson, B.M. (1969): The pet and mental hygiene. In:Boris,M. Levinson (szerk.): Pet oriented child psychotherapy. Springfield, IL: Charles C. Thomas. Miklósi Ádám – Topál József szerk. (2006): Kutyagondolatok nyomában, Budapest, Typotex, Patay László (1994): Szelídíts meg! Digitális változat, Styler Kft .ETO ISBN X Dr. Ranschburg Jenő (1998): Pszichológiai rendellenességek gyermekkorban, Budapest, Tankönyvkiadó Szigeti Mónika (2007): A kutyás terápia alkalmazása kommunikációs zavarokkal küzdő gyermekeknél, Fejlesztő Pedagógia 2007/3-4. szám, 67-70p, Topál József – Hernádi Anna (2011): Gyógyító állatok: tudomány vagy kuruzslás? Magyar Tudomány, 2011/6, p. Vargáné Kiss Anna, Hernádi Anna, Topál József (2014): 2014/47, Társas viselkedés és idegrendszer, OTKA,K ,PUB-I ,2014/47
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.