Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A tudás digitális világa
Digitális filozófiák, kollektívák, tárgyak, termékek és üzleti modellek előadó: Véry Zoltán mérnök közgazdász, oktató, címzetes egyetemi docens v.2.0
2
A posztmodern vállalkozás plurális
„Aki úgy véli például, hogy a tudomány az egyedül érvényes világértelmezés, az a modernitás álláspontját képviseli. Aki a tudományt hamis világmagyarázatnak tekinti, az premodern állásponton áll. Aki viszont azt állítja, hogy a kétségtelenül érvényes tudományos világértelmezés mellett más világmagyarázatok is lehetségesek és érvényesek, az már a posztmodernt képviseli.” (Vajda Mihály) Postindustrial Posthierarchical Postbureaucratic Postmaterialistic „A kézzelfogható fogyasztási javak értékében is mind nagyobb részt képvisel a szellemi összetevő és mind kisebb részt a materiális. Az anyagi termelés, a „manufaktúrák” alárendelődnek a „mentofaktúrák”-nak, a kezek kiszorulnak a termelésből, és az agy, a lélek, a szellem válik meghatározóvá.” (Szabó Katalin)
3
Michel Foucault SELF technológiák
~ , „melyek megengedik az egyénnek, hogy önállóan vagy mások segítségével végrehajtson bizonyos számú műveletet a saját testén, lelkén, szellemén, viselkedésén, létmódján azért, hogy közelítsen valamilyen boldogsághoz, tisztasághoz, bölcsességhez, tökéletességhez vagy hallhatatlansághoz.” "A diszkurziv gyakorlatok által szabályosan kialakított és egy-egy tudomány létrejöttéhez elengedhetetlen, bár nem szükségszerűen azt létrehozni hivatott elemeknek ezt a halmazát tudásnak tekintjük. A tudás tehát az, amiről egy-egy diszkurziv gyakorlatban, amely ezáltal kap közelebbi meghatározást, beszélhetünk;" Michel Foucault
6
Dirk Baecker
8
Vincent Hendricks
9
Menedzsment „filozófusok”
Davenport és Prusak kilenc tényezőt nevez meg a TM sikeres alkalmazására (1998): A vállalati kultúra legyen tudásorientált. Álljon rendelkezésre a megfelelő műszaki és szervezeti infrastruktúra. A felső vezetés támogassa a kezdeményezést. A kezdeményezés köthető legyen üzleti érdekekhez. A kezdeményezés rendelkezzen némi folyamat-irányultsággal. A jövőkép legyen tiszta, a használt nyelvezet érthető. Álljanak rendelkezésre megfelelő ösztönzők. A vállalat tudása legyen megfelelő szinten strukturált, amely elősegíti a használatát. A tudás átadása több csatornán át történjen.
10
?
12
A természetből merítve, tanulva
13
DIGITAL DUMP (hardware, software, chemware szennyezések)
16
FUJITSU BUSINESS MODEL
Dr. Ian Thomas, Fujitsu Strategy Director, discusses the broader meaning of "integration" and the opportunities to leverage technology simplification in pursuit of dynamic new "composite business" models.
17
Köszönöm a figyelmüket!
Publikációk (2002 – 2016) Köszönöm a figyelmüket! Posztmodern vállalat, posztmodern tanácsadás (Regionális Tanácsadási Konf., ME) Tudáscontrolling a technológiatranszfer során (Vezetéstudomány, 2004 / 9) Tudáscontrolling rendszer (Gazdálkodás, 2005 / 4) Felügyelt tudásbázis (IT-BUSINESS, 2005 május 10) Egy posztmodern vállalat – Organica ZRt. (Megragadni a megf. ..., N&B Kiadó, 2006) Tudás és hálózat (eVILÁG, 2007 június) Gazdálkodás az intellektuális tőkével 1. rész (A Controller, 2007/12) Gazdálkodás az intellektuális tőkével 2-3. rész (A Controller, 2008/1,2) Kutatni, építeni és épülni (VALÓSÁG, 2011 / 12) Körkörösen épülve (Tudásmenedzsment, PTE FEEK, 2012, okt.) A társas tudás technológiái (Tudásmenedzsment, PTE FEEK, 2014, marc.) A társas tudás orkesztrációja digitális vállalkozásoknál 2016 – A társas tudás menedzselése egy kisvállalati cégcsoportnál (VID Business Group)
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.