Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Ki kell-e nyomtatni az elektronikus számlát?
dr. Kovács Ferenc APEH Ügyfélkapcsolati és Tájékoztatási főosztály osztályvezető
2
Kérdés oka „A számítógéppel kiállított számla vevő felé en történő továbbítása” című adózási információ E szerint „a számítógéppel kiállított számla papír alapú előállításától eltekinteni semmilyen esetben nem lehet.”
3
Most akkor hogy is van ez?
Ezek szerint az elektronikus számlát is ki kell nyomtatni? – kérdezte mindenki „Megírták az újságok is!”
4
A probléma gyökere A számla, egyszerűsített számla és nyugta adóigazgatósági azonosításáról, valamint a nyugta adását biztosító pénztárgép és taxaméter alkalmazásáról szóló 24/1995. (XI. 22.) PM rendelet
5
Megoldás A PM rendelet 1. § (6) bekezdése három típusú számlát különböztet meg: Nyomdai úton előállított számla Számítógéppel előállított számla A kettő együtt papíralapú számla Elektronikus úton kiállított számla
6
Számítógéppel előállított számla ≠ elektronikus úton kiállított számla
Megoldás Vagyis: Számítógéppel előállított számla ≠ elektronikus úton kiállított számla
7
Vizuális megoldás Számítógéppel előállított számla
Elektronikus úton kiállított számla
8
Tehát… Az említett adózási információ nem vonatkozik az elektronikus számlákra Vagyis nem kell kinyomtatni az elektronikus számlát!
9
Egyébként… Az említett adózási információ végén szerepel egy mondat:
„Ettől függetlenül természetesen elektronikus úton előállított számla kibocsátására egyebekben az erre vonatkozó jogszabályi rendelkezések figyelembevételével lehetőség van.”
10
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.