Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mesterséges intelligencia

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mesterséges intelligencia"— Előadás másolata:

1 Mesterséges intelligencia
9

2 Játékfa A játékfa óriási méretű lehet.
Csak bizonyos (előre megadott) mélységben tudjuk legenerálni. A levelekben valamilyen heurisztikát (becslést) kell alkalmazni. 2 heurisztika a 2 játékosnak:

3 Heurisztika

4 Minimax algoritmus

5 Minimax algoritmus (a,p) mélységkorlát 7 9 -4 -7 5 8 2

6 Minimax algoritmus

7 Minimax algoritmus (a,p) o1 o2 -4 2 mélységkorlát -4 7 2 -4 7 -7 2 9
5 8 2

8 Minimax algoritmus problémái
Kétfajta heurisztika A keresőfa részei nem használhatók újra

9 Negamax algoritmus Csak egyfajta heurisztika:
A soron következő játékos heurisztikája, azaz:

10 Negamax algoritmus Működése a minimax-szal megegyezik, a következő eltéréssel: „Váltakozó” szintek esetén:

11 Negamax algoritmus (a,p) o1 o2 4 -2 mélységkorlát -4 7 2 4 -7 7 -2 9
5 8 2

12 Negamax algoritmus Ha a szintek nem „váltakozóak”: (a’,p’) (a’1,p’ 1)
(a’n,p’ n) ...

13 Alfabéta vágás A generált fa egyes részei feleslegesek lehetnek.
Alfa vágás: 9 max 4 min 9 max 4

14 Alfabéta vágás A generált fa egyes részei feleslegesek lehetnek.
1 min 8 max 1 min 8


Letölteni ppt "Mesterséges intelligencia"

Hasonló előadás


Google Hirdetések