Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Mesterséges intelligencia
9
2
Játékfa A játékfa óriási méretű lehet.
Csak bizonyos (előre megadott) mélységben tudjuk legenerálni. A levelekben valamilyen heurisztikát (becslést) kell alkalmazni. 2 heurisztika a 2 játékosnak:
3
Heurisztika
4
Minimax algoritmus
5
Minimax algoritmus (a,p) mélységkorlát 7 9 -4 -7 5 8 2
6
Minimax algoritmus
7
Minimax algoritmus (a,p) o1 o2 -4 2 mélységkorlát -4 7 2 -4 7 -7 2 9
5 8 2
8
Minimax algoritmus problémái
Kétfajta heurisztika A keresőfa részei nem használhatók újra
9
Negamax algoritmus Csak egyfajta heurisztika:
A soron következő játékos heurisztikája, azaz:
10
Negamax algoritmus Működése a minimax-szal megegyezik, a következő eltéréssel: „Váltakozó” szintek esetén:
11
Negamax algoritmus (a,p) o1 o2 4 -2 mélységkorlát -4 7 2 4 -7 7 -2 9
5 8 2
12
Negamax algoritmus Ha a szintek nem „váltakozóak”: (a’,p’) (a’1,p’ 1)
(a’n,p’ n) ...
13
Alfabéta vágás A generált fa egyes részei feleslegesek lehetnek.
Alfa vágás: 9 max 4 min 9 max 4
14
Alfabéta vágás A generált fa egyes részei feleslegesek lehetnek.
1 min 8 max 1 min 8
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.