Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaZsombor Gulyás Megváltozta több, mint 6 éve
1
Informatikai szolgáltatások az üzleti tevékenységek szolgálatában SLA & Outsourcing Keczeli Csaba
2
A cégvezetők problémái az informatikával kapcsolatban
SLA&OUTSOURCING A cégvezetők problémái az informatikával kapcsolatban Minden pénz kevés ! Mindenki ért hozzá !?? Képes vagyok egyedül megoldani a problémát ? Ki és milyen legyen az informatikusom? Alkalmazott vagy szerződött partner ? Milyen típusú szolgáltatásra van szükségem ? Milyen színvonalú az IT infrastruktúrám ?
3
Mi az informatikai szolgáltatásmenedzsment
SLA&OUTSOURCING Mi az informatikai szolgáltatásmenedzsment Az informatikai szolgáltatásmenedzsment egymással együttműködő folyamatok együttese, amelynek feladata , hogy az ügyféllel megállapodott szinteken biztosítsa az informatikaszolgáltatás minőségét Filozófiája: az informatika szolgáltatását hozzá kell rendelni a jelen és jövő üzleti igényeihez és felhasználóihoz javítani kell a nyújtott informatikaszolgáltatás minőségét csökkenteni kell a szolgáltatások hosszú távú költségét
4
Az informatikai szolgáltatásmenedzsment részei
SLA&OUTSOURCING Az informatikai szolgáltatásmenedzsment részei Szolgáltatásbiztosítás: szolgáltatási szint menedzsment,rendelkezésreállás menedzsment,informatikaszolgáltatás-folytonosság menedzsment, kapacitásmenedzsment informatikaszolgáltatás pénzügyi irányítása Szolgáltatástámogatás: ügyfélszolgálat, incidensmenedzsment, problémamenedzsment, változáskezelés, konfigurációkezelés, kiadáskezelés
5
SLA ( Service Level Agreement )
SLA&OUTSOURCING SLA ( Service Level Agreement ) Szolgáltatási Szint Megállapodás : egy adott szolgáltatás kapcsán meg kell határozni a minőségi /megfelelőségi mutatókat, ezeket mérni kell, és a teljesítés tényét, illetve az ezzel kapcsolatos elszámolást ezekhez a mutatókhoz kell kötni A rendszer előnyei: világos, minden fél számára jól definiált elvárás rendszer magas és egyenletes szolgáltatási színvonal, átláthatóság, a szolgáltatás minőségével arányos díjfizetés, költséghatékonyság
6
Outsourcing (Outside Resource Using)
SLA&OUTSOURCING Outsourcing (Outside Resource Using) Vállalkozáson kívül elérhető erőforrások igénybevétele : speciális folyamat, amiben egy vállalat az addig szokásosan maga által végzett valamelyik tevékenységet átadja egy, az adott tevékenységre szakosodott más vállalatnak és a jövőben azt a bizonyos tevékenységet - díjazás ellenében - ezen másik vállalat látja el. A rendszer előnyei: megbízhatóság, költségcsökkentés, hatékonyság növelése, professzionalitás kiterjesztése, járulékos költségek csökkentése, stratégiai gondolkodás
7
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! CTS Informatika Kft. www.cts.hu
4029 Debrecen, Maróthy Gy. u. 5-7. +36 52/
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.