Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Az ISO 9001 jelenlegi helyzete
Alapelvek MSZ EN ISO 9001:2009 MSZ/T ISO/DIS 9001:2014 Vevőközpontúság Vezetés A munkatársak elköteleződése Folyamatszemléletű megközelítés Fejlesztés Bizonyítékokon alapuló döntéshozatal Kapcsolatok kezelése A munkatársak bevonása Rendszerszemlélet az irányításban Folyamatos fejlesztés Tényeken alapuló döntéshozatal Kölcsönösen előnyös kapcsolatok a (be)szállítókkal
2
Fejezet címek MSZ/T ISO/DIS 9001:2014 MSZ EN ISO 9001:2009
4. A szervezet és környezete 4.1.A szervezet és környezetének megértése 4.2. Az érdekelt felek igényeinek és elvárásainak megértése 4.3. A MIR alkalmazási területeinek meghatározása 4.4. A MIR és folyamatai 4. A minőségirányítási rendszer 4.1. Általános követelmények 4.2. Dokumentálás követelményei 5. A vezetőség felelősségi köre 5.1. A vezetőség elkötelezettsége 5.2. Vevőközpontúság 5.3. Minőségpolitika 5.4. Tervezés 5.5. Felelősségi kör, hatáskör, kommunikáció 5.6. Vezetőségi átvizsgálás 5. Vezetés 5.1. Vezetői képesség és elkötelezettség 5.2. Minőségpolitika 5.3. Szervezeti szerepek, felelősségek és hatáskörök 6. A MIR tervezése 6.1. A kockázatokkal és lehetőségekkel kapcsolatos tevékenységek 6.2. Minőségcélok és elérésük megtervezése 6.3. A változtatások megtervezése 6. Gazdálkodás az erőforrásokkal 6.1. Gondoskodás az erőforrásokról 6.2. Emberi erőforrások 6.3. Infrastruktúra 6.4. Munkakörnyezet 7. Támogatás 7.1. Erőforrások 7.2. Felkészülség 7.3. Tudatosság 7.4. Kommunikáció 7.5. Dokumentált információ
3
Fejezet címek MSZ/T ISO/DIS 9001:2014 MSZ EN ISO 9001:2009 8. Működés
8.1. Működéstervezés és -felügyelet 8.2. A termékekre és szolgáltatásokra vonat-kozó követelmények meghatározása 8.3. Termékek és szolgáltatások tervezése és fejlesztése 8.4. A kívülről biztosított termkek és szolgálta-tások felügyelete 8.5. A termék előállítása és szolgáltatás nyújtása 8.6. A termékek és szolgáltatások kibocsátása 8.7. A nem megfelelő folyamat kimenetek, termékek és szolgáltatások felügyelete 7. A termék előállítása 7.1. A termék-előállítás megtervezése 7.2. A vevővel kapcsolatos folyamatok 7.3. Tervezés és fejlesztés 7.4. Beszerzés 7.5. A termék előállítása és a szolgáltatás nyújtása 7.6. A megfigyelő- és mérőeszközök kezelése 8. Mérés, elemzés, fejlesztés 8.1. Általános előírások 8.2. Figyelemmel kisérés és mérés 8.3. A nem megfelelő termék kezelése 8.4. Az adatok elemzése 8.5. Fejlesztés 9. Teljesítményértékelés 9.1. Figyelemmel kisérés, mérés, elemzés, értékelés 9.2. Belső audit 9.3. Vezetőségi átvizsgálás 10. Fejlesztés 10.1. Általános követelmények 10.2. Nemmegfelelőség és helyesbítő tevékenység 10.3. Folyamatos fejlesztés
4
A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZERT TÁMOGATÓ SZOFTVEREK FELADATAI
Szövegszerkesztés (levelezés, termék-dokumentáció, szerződések, stb.) Relációs adatbázis kezelés (partnerek, raktár nyilvántartás, szerződés nyilvántartás, stb.) Csoportmunka támogatása (a minőségügyi dokumentumok szimultán használata, rendszerdokumentáció elosztása, stb.) Word dokumentumok PDF dokumentumok Adatbázisok HTML dokumentumok
5
Milyen lesz a csoportos feladat és a diger?
Egy “cég” kitalálása 3-4 tevékenységgel, 4-10 munkatárssal. A MK (2008/9) és az Eljárás-utasítások elkészítése Word és bizonyos részekre HTML alapon. A HTML rész tartalmazzon egy HTML Form-ot is. MK elosztási jegyzék elkészítése pl. Excel táblázatban. Ez csak az 5 fős csoportoknál kötelező, egyébként csak az elosztási elvet kell ismerni. Valamelyik ISO szabványpont MK-ben leírt alkalmazásához adatbázis tervezése és feltöltése. Az anyag (MK, E-ut, Form, DB, Eloszt) leadása a diger előtt minimum 2 munkanappal. A diger a leadott anyagra vonatkozó kérdések megválaszolásából fog állni. Az összpontszám az alábbi részekből tevődik össze: a beadott anyag pontjai, a diger közös kérdéseire adott válaszok pontjai (bárki válaszolhat), a diger egyéni kérdéseire adott válaszok pontjai, egy rövid (egyéni) számítógépes feladat pontjai
6
A példa amin megismerjük a MK szerkesztés alapjait:
7
Az előzőekben megismert FBVI Bt példája:
Alkalmazás Az előzőekben megismert FBVI Bt példája: A Minőségügyi rendszer az FBVI négy tevékenységére készül A rendszer folyamatai (eljárásai) az egyes tevékenységek Munkautasítások nem lesznek Feljegyzések (pl.) oktatási tematika, követelmény audit aktuális ISO sz.pontjai… rendezvény programja zenélés próbaterve
8
Milyen szabványpontokra kell kitérni a MK-ban?
4. MIR 4.1. Általános követelmények 4.2. Dokumentálás követelményei A dokumentáció lehet bármilyen alakú vagy típusú adathordozón! 5. A vezetőség felelősségi köre 5.1. A vezetőség elkötelezettsége 5.2. Vevőközpontúság 5.3. Minőségpolitika 5.4. Tervezés 5.5. Felelősségi kör, hatáskör, kommunikáció 5.6. Vezetőségi átvizsgálás 7. A termék előállítása 7.1. A termék-előállítás megtervezése 7.2. A vevővel kapcsolatos folyamatok 7.3. Tervezés és fejlesztés 7.4. Beszerzés 7.5. A termék előállítása és szolgál-tatás nyújtása (7.5.5.) 7.6. Megfigyelő és mérőeszközök kezelése 6. Gazdálkodás az erőforrásokkal 6.1. Gondoskodás az erőforrásokról 6.2. Emberi erőforrások 6.3. Infrastruktúra 6.4. Munkakörnyezet 8. Mérés, elemzés, fejlesztés 8.1. Általános rész 8.2. Figyelemmel kisérés és mérés 8.3. A nem megfelelő termék kezelése 8.4. Az adatok elemzése 8.5. Fejlesztés és még vannak 3. szintű alpontok is…
9
A nov. 11-i órára kialakítandók a csoportok
Egy-egy csoport min. 4, max. 5 fős legyen. A csoportok válasszanak maguknak „kapcsolat-tartót”, aki a csoport anyagának (MK, E-ut, Form, DB + 5 fős csoportnál elosztási jegyzék) beküldését koordinálja, valamint a diger időpontját egyezteti. Minden csoport döntse el legkésőbb nov.18-ra, hogy mikor szeretne digerálni. Egy tanrend szerinti órán legfeljebb 3 csoportot tudok digerre fogadni. Amelyik csoport előbb jelentkezik a digerre, annak nagyobb időpont-választék áll rendelkezésére.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.