Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Bemeneti kompetencia mérés

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Bemeneti kompetencia mérés"— Előadás másolata:

1 Bemeneti kompetencia mérés
Kakusziné Körtvélyesi Anikó

2 Bemeneti Kompetenciamérés
Az előadás vázlata 2008/2009 év mérés eredményei /2010 év mérőeszközei

3 Mérőeszközök Jellemzők: 4 fontos kompetencia terület
Személyre szóló szöveges értékelés és javaslat a fejlesztésre Fejlesztés követése tanulónként, osztályonként Iskolai feldolgozás

4 Kompetenciák Szociális kompetencia Probléma megoldás Szabálykövetés
Kommunikáció Szociális kompetencia Probléma megoldás Szabálykövetés

5 Munkacsoportok Szociális kompetencia Kakusziné Körtvélyesi Anikó
Bartha Júlia Budainé Gulyás Gabriella dr. Fülöpné Strohner Irén Kovács Béla Kommunikáció Gálosné Szűcs Emília dr. Berkéné dr. Sajti Ilona Gyuricza Zsolt Kárpáti Ildikó Bátki Edit Problémamegoldás Szabálykövetés Vadasi Béláné Ruzsinszkiné Lukácsy Margit Banai Valéria Kiss Róbert

6 Létszámok osztály Tanulók száma (fő) Osztályok száma (db) 9. 5960 227
10. 4528 194

7 Létszámok Kompetenciák 9. osztály 10. osztály Kommunikáció 4681 3394
3635 Szabálykövetés 4591 3669 Problémamegoldás 3170 2967 Szociális kompetencia 7018 11054

8 Eredmények 2008 megbízhatóság tesztek Cronbach alpha 9. o.
kommunikáció ,806 ,8 ,791 szabálykövetés ,713 ,741 problémamegoldás ,73 szociális kompetencia ,909 ,90

9 b) átlag, szórás, megoldottság 9. osztály
teszt átlag % szórás % megoldottság % kommunikáció 21,8 7,1 45,5 szabálykövetés 16,0 4,8 43,2 problémamegoldás 16,4 5,2 32,1

10 b) átlag, szórás, megoldottság 10. osztály
teszt átlag % szórás % megoldottság % kommunikáció A 20,9 6,7 49,8 kommunikáció B 21,2 6,3 51,8 problémamegoldás 15,6 5,5 32,5 szabálykövetés 16,1 5,1 46,3

11 c) Problémamegoldás 10. osztály
feladatlap A B C D átlag 15,6* 7,4* 5,8* 3,2* szórás 5,5 2,7 2,6 3,1 1,6 megoldottság % 32,5 33,8 27,6 27,3 50,0 A: probléma megértése B: probléma jellemzés, reprezentálás C: probléma megoldása D: megoldás bemutatása A lányok a jobbak.

12 c) Problémamegoldás 9. osztály
feladatlap A B C D átlag 16,4* 6,6* 5,1* 4,7* 4,0 szórás 5,2 2,7 2,4 2,0 1,6 megoldottság % 32,1 28,7 25,5 25,9 44,8 A: probléma megértése B: probléma jellemzés, reprezentálás C: probléma megoldása D: megoldás bemutatása A lányok a jobbak.

13 d) Szabálykövetés 10. osztály
feladatlap A B C D átlag 16,7* 5,8* 4,1* 2,0* 4,7* szórás 5,1 1,5 2,4 1,2 megoldottság % 46,3 73,1 36,9 40,2 39,4 A: szabályosság felismerése B: szabály követés C: szabály választás D: szabályalkotás A-B fiúk jobbak F-C-D lányok jobbak

14 d) Szabálykövetés 9. osztály
feladatlap A B C D átlag 16,0* 5,4* 4,1* 2,1* 4,3* szórás 4,8 1,7 2,1 1,2 2,4 megoldottság % 43,2 67,8 34,3 42,6 36,1 A: szabályosság felismerése B: szabály követés C: szabály választás D: szabályalkotás F-A-B-C fiúk jobbak D lányok jobbak

15 e) Szociáliskompetencia
10. osztály 9. osztály felelősségvállalás kezdeményezőképesség szociális extenzivitás szenzibilitás racionalitás realitás problémaérzékenység önvezérlés önmenedzselés legitimitás önbecsülés

16 f) Kommunikáció 10. osztály
feladatlap A feladatlap B átlag 20,9* 21,2* szórás 6,7 6,3 Megoldottság % 49,8 51,8 Összesen 21 részkompetencia. Mindegyikben a lányok szignifikánsan jobban teljesítettek, mint a fiúk.

17 f) Kommunikáció 9. osztály
feladatlap A B C D E átlag 21,8* 1,7* 5,5* 8,0 4,8* 1,9* szórás 7,1 1,2 2,5 2,2 1,3 megoldottság % 45,5 42,2 53,2 48,0 37,3 A: szövegalkotás A lányok a jobbak. B: szöveg megjelenítés C: szövegértés D: szövegkezelés E: szöveg alkotás

18 Munkacsoportok 10. osztályos mérőeszköz
Szociális kompetencia Kakusziné Körtvélyesi Anikó Bartha Júlia Budainé Gulyás Gabriella dr. Fülöpné Strohner Irén Kovács Béla Kommunikáció Gálosné Szűcs Emília dr. Berkéné dr. Sajti Ilona Gyuricza Zsolt Szaszák Csaba Problémamegoldás Szabálykövetés Ruzsinszkiné Lukácsy Margit Vadasi Béláné dr. Horváth Gyuláné Kovács Jenőné dr. Végh Józsefné Vadasi Béláné Ruzsinszkiné Lukácsy Margit

19 Munkacsoportok 9. osztályos mérőeszköz
Szociális kompetencia Budainé Gulyás Gabriella Tóthné Biró Zsuzsanna Hizsnyik Orsolya Kakusziné Körtvélyesi Anikó Nagy Attila Kommunikáció Dr. Berkéné dr. Sajti Ilona Gálosné Szűcs Emília Benedek Anna Klein Péter Takács Dávid Verasztó Sándor Problémamegoldás Kiss Róbert Kakusziné Körtvélyesi Anikó Gyuricza Zsolt Kovács Béla Marczona Tamás Szabálykövetés Kovács Béla Gyuricza Zsolt Kiss Róbert

20 Problémamegoldás struktúra és szintezés
megoldás folyamata Problémák összetettsége 1. szint (egyszerű) 2. Szint (összetett) 3. Szint (többszörösen összetett) 4. Szint (szokatlan) gyenge kezdő haladó mester A) Probléma megértése B) Probléma jellemzése C) Megoldási stratégia D) Kommunikáció

21 Kommunikáció struktúra
Írott szöveg mechanikus feldolgozása Írott szöveg értelmező szövegfeldolgozása Verbális elemekre épülő szövegalkotás írásban Szóbeli információk kezelése A nyelvhez kapcsolódó nem szóépítő elemek értelmezése Az emberi testhez köthető kommunikációs manipulációs eszközök értelmezése Dolgok, formák szimbolikus kommunikációs üzenetének értelmezése Egyéb (fény, szín, kép, zenei és nem zeni hang) nem nyelvi kommunikációs eszközök értelmezése Információkezelés a formális nyelvek segítségével

22 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Bemeneti kompetencia mérés"

Hasonló előadás


Google Hirdetések