Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási központ
A Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018.tanév során Veszprém megyében Galambos Zsuzsanna főosztályvezető Oktatási Hivatal Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási központ
2
A Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központ Veszprém megyei szakmai partnerei
pedagógusok 6300 fő intézmények 253 db feladatellátási helyek 616 db fenntartó állami: - KK tankerületi központok - NGM-szakképzési centrumok - FM - önkormányzatok egyházi jogi személy más személy vagy szervezet
3
Pedagógiai-szakmai szolgáltatási területek
4
I.1. Műveltségterületi - és tantárgygondozói hálózat működtetése
PSZKF-munkacsoport 2 pedagógiai referens 43 mesterpedagógus szaktanácsadó: - tantárgygondozói szakterület: 36 fő - tematikus: fő - tantárgygondozói és tematikus: 6 fő
5
Szaktanácsadói kirendelések 2017.01.01.-2017.12.31.
Összes igény Megvalósult Teljesítendő Tantárgygondozói 133 60 73 Tematikus 371 110 82 Összesen 504 169 155
6
Vezető szaktanácsadók
Vezető szaktanácsadói pályázatok – Kiírt pályázatok: 128 Beérkezett pályázatok: 160 Nyertes pályázatok: 116
7
Vezető szaktanácsadók
Tantárgygondozói területen: - Testnevelés és sport: Stolár Mihály (Szász Márton Általános Iskola - Tapolca) Történelem társadalmi és állampolgári ismeretek, Társadalmi és állampolgári és gazdasági ismeretek, Hon-és népismeret: Grőber Attila (Türr István Gimnázium és Kollégium - Pápa) Tematikus szakterületen: - Kiemelt figyelmet igénylő gyermek, tanuló részére nyújtott nevelést és tanítási-tanulási folyamatos segítő szaktanácsadás: Antalka Zsoltné ( Bartos Sándor Óvoda, Általános Iskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény – Várpalota )
8
Mesterpedagógus szaktanácsadói kapacitás bővítése a 2018
Mesterpedagógus szaktanácsadói kapacitás bővítése a évre vonatkozó pedagógusminősítési keretszámról szóló miniszteri határozat szerint Óvodapedagógus: 1 Informatika: 1 Idegen nyelv – angol : 1 Földrajz és természetismeret: 1 Intézményfejlesztés: 3 Kiemelt figyelmet igénylő : 2 Konfliktuskezelés: 2 Hátrányos helyzetű gyermek, tanuló: 1 Pedagógiai mérés - értékelés: 2 Összesen : 14 fő
9
Bázisintézmények Intézmény neve Bázisintézmények típusa
Székhelye/ telephelye Intézményi koordinátor neve Ajka Városi Óvoda óvoda Ajka Magyar Éva Balatonkenesei Pilinszky János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola általános iskola Balatonkenese Sellei Abigél Pápai SZC Jókai Mór Közgazdasági Szakgimnáziuma és Kollégiuma szakgimnázium Pápa Rasek Anita SZÍN-VONAL Alapfokú Művészeti Iskola alapfokú művészeti iskola Badacsonytomaj Baranyai Zoltán Józsefné Veszprém Megyei Pedagógiai Szakszolgálat pedagógiai szakszolgálati intézmény Veszprém Szedlák Bernadett Veszprém Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Balatonfüredi Tagintézménye Balatonfüred Veszprém Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Tapolcai Tagintézménye Tapolca Veszprém Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Várpalotai Tagintézménye Várpalota Veszprémi Vadvirág Körzeti Óvoda Barcza Béla Károlyné Veszprémi Zeneművészeti Szakgimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola Uher Bertalan
10
I.2. Pedagógiai tájékoztatás
Hírlevelek – a 2016/2017-es tanévben 8 hírlevél Pedagógiai szakmai napok ősz(38 program/520 fő ) tavasz (35 program/540 fő) – április Tájékoztató előadássorozat: - Minősítés, önértékelés, tanfelügyelet - 5 alkalom - Az érettségi vizsgatárgyak vizsgakövetelményeinek változásairól - 2 - ESL tájékoztató sorozat – 4 alkalom
11
I.3. Tanulótájékoztatás, tanácsadás
2016. november - Fejér Megyei Diákparlament 2017. február Országos Diákparlament – Székesfehérvár M.J.V 2017. március - Országos Diáktanács Diákönkormányzat munkáját segítő pedagógusok szakmai fóruma
12
I.4. A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer 1. A 2016/2017-es tanévben elindult a lemorzsolódás megelőzését szolgáló korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer. 2016/2017. tanév I. féléves hibás adatszolgáltatás: 29 % 2016/2017. tanév II. féléves hibás adatszolgáltatás: a tájékoztató előadások (4 helyszínen 71 résztvevő), valamint a felület átalakítása miatt a hibás adatszolgáltatás minimálisra csökkent.
13
Veszprém megyei adatok az országos adatok tükrében
I.4. A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer 2. Veszprém megyei adatok az országos adatok tükrében 2016/2017. I. félév 2016/2017. II. félév Lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók aránya országosan 20,41 % 11,52 % Lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók aránya Veszprém megyében (országosan 15. helyen) 21,15 % 11,85 % Lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók száma Veszprém megyében ( összesen tanulóból) 5 398 fő 3 023 fő
14
I.4. A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer 3.
15
Veszprém megye 10 legveszélyeztetettebb intézménye
I.4. A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer 4. Veszprém megye 10 legveszélyeztetettebb intézménye Intézmény típusa fő % 1. általános iskola és alapfokú művészeti iskola 56 36,60 % 2. középiskola és szakközépiskola 123 17,37 % 3. gimnázium, szakgimnázium, szakközépiskola, általános iskola, sportiskola és kollégium 110 19,33 % 4. szakképző iskola és kollégium 105 23,54 % 5. szakképző iskola és kollégium 104 21,89 % 6. általános iskola és gimnázium 94 17,18 % 7. szakképző iskola 89 23,12 % 8. általános iskola, középiskola, alapfokú művészeti iskola és kollégium 84 22,40 % 9. szakgimnázium és kollégium 73 21,66 % 10. középiskola 69 20,35 %
16
I.4. A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer 5. Az intézmények megoszlása a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók arányának függvényében Lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók aránya Érintett intézmények száma Fejér- és Veszprém megyében 11, % 162 ,53 % 82 100 – 20,1 % 61
17
Miniszteri jelentéshez adatok szolgáltatása
I.4. A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer 6. Az ESL-hez kapcsolódó feladatok a Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központban Az adatszolgáltatás elemzése során a tanulói lemorzsolódással leginkább veszélyeztetett intézmények azonosítása Az érintett intézmények számára támogató tevékenységek meghatározása, azok biztosítása a pedagógiai-szakmai szolgáltatás keretében 2018 február, 2018 július – a jelzőrendszerbe szolgáltatott adatok elemzése Miniszteri jelentéshez adatok szolgáltatása
18
Az ESL-hez kapcsolódó feladatok az iskolákban
I.4. A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer 7. Az ESL-hez kapcsolódó feladatok az iskolákban A 2016/2017. tanévben a jelzőrendszerbe szolgáltatott adatok elemzése Az elemzés eredménye alapján lemorzsolódás elleni tevékenységek meghatározása és megvalósítása Adatszolgáltatás 2018 február, 2018 június.
19
I.5. Tanulmányi - és tehetséggondozó versenyek szervezése
18 országos/megyei verseny megszervezése 81 iskolából 549 tanuló nevezése 15 mesterpedagógus szaktanácsadó / 10 pedagógus / 5 közművelődési szakember helyszínek: Pétfürdői Közösségi Ház és Könyvtár Szentgáli Lőrincze Lajos Általános Iskola Eötvös Károly Megyei Könyvtár Hriszto Botev Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola Lovassy László Gimnázium - Veszprém Simonyi Zsigmond Ének-Zenei és Testnevelési Általános Iskola Veszprémi Cholnoky Jenő Általános Iskola Veszprémi Deák Ferenc Általános Iskola Veszprémi Rózsa Úti Általános Iskola Veszprémi SzC Ipari Szakgimnáziuma Veszprémi SzC Közgazdasági és Közigazgatási Szakgimnáziuma Vetési Albert Gimnázium
20
1. Tanulói tevékenységek támogatása interaktív IKT eszközökkel
I.6 Pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének szervezése és segítése 1. TIOP PROJEKT Résztvevők száma: 141 fő ( átlag 23, 5 fő ) Elégedettségi kérdőív eredménye: 4,73 1. Tanulói tevékenységek támogatása interaktív IKT eszközökkel (3 csoport) 2. Interaktív táblák és tanulói válaszadó rendszerek pedagógiai alkalmazása (3 csoport)
21
elégedettségi kérdőív eredménye: 4,8
I.6 Pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének szervezése és segítése 2. Mindennapi pénzügyeink" - a gazdasági, pénzügyi ismeretek tanítási lehetőségei a középfokú köznevelési intézményekben (Pénziránytű Alapítvány képzése) résztvevők száma: 42 fő elégedettségi kérdőív eredménye: 4,8
22
A hozzáadott érték – mit és miért mérünk?
I.6 Pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének szervezése és segítése 3. Igényfelmérés alapján indított képzések A hozzáadott érték – mit és miért mérünk? (Tudás-, készség-, képesség- és kompetenciamérések) A tanulás tanítása általános iskolában A tehetségekért - felkészítés a felismeréstől a komplex fejlesztési lehetőségekig Egyezzünk meg! Mediációs lehetőségek az iskola életében LÉTSZÁM: 76 fő ELÉGEDETTSÉGI KÉRDŐÍV EREDMÉNYE: 4,6
23
Összesített adatok 2016/2017 tanév
I.6 Pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének szervezése és segítése 4. Összesített adatok 2016/2017 tanév Résztvevők: 259 fő 12 képzés Elégedettségi kérdőívek eredménye: 4,7
24
A tanulók szövegértési képességének fejlesztése az alsó tagozaton
I.6 Pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének szervezése és segítése 5. Igényfelmérés alapján induló képzések 2017/2018 tanévben A tanulók szövegértési képességének fejlesztése az alsó tagozaton
25
REGISZTRÁCIÓ
26
Képzés helyet adó intézmény
I.6 Pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének szervezése és segítése 6. EFOP – Kisgyermekkori nevelés támogatása óvodapedagógus-továbbképzések 2018. február március között valósul meg Képzés helyet adó intézmény Helyszín Időpont Tematika Ajka Városi Óvoda Hétszínvirág 8400 Ajka Béke u. 6/A Környezettudatosság Veszprémi Vadvirág Körzeti Óvoda 8200 Veszprém Avar utca 7/A. Különleges bánásmód Pápai Városi Óvodák Huszár Ltp.-i Tagóvoda 8500 Pápa Huszár Ltp Ajka Városi Óvoda Vizikék 8400 Ajka Sport u. 10. Egészségfejlesztés Tehetséggondozás Mozgás
27
Pedagógus életpályához kötődő feladatok ellátása
II. Pedagógus életpályához kötődő feladatok ellátása az Oktatási Hivatal Tanügyigazgatási és Köznevelési Hatósági Főosztályának szakmai irányításával
28
II. 1. Pedagógus életpályához kötődő feladatok ellátása 1.
Tanügy- igazgatási főosztály szakmai irányítása 6 pedagógiai referens 363 mesterpedagógus szakértő Érintett pedagógusok:
29
A pedagógus munkakörben foglalkoztatottak besorolás
Gyakornok 483 Pedagógus I. 8349 Pedagógus II. 3308 Mesterpedagógus 534 Kutatótanár 2 Egyéb 56
30
II. 1. Pedagógus életpályához kötődő feladatok ellátása 2.
Szakértői fórum Székesfehérvár Pedagógus képzés: között – 10 órás (PÉM) január (PSZE)
31
III. Az Oktatási Hivatal Köznevelési Programok Főosztályának szakmai irányításával ellátott feladatok
32
KIFIR és Közfelvir - iskolákkal történő kapcsolattarás
Diagnosztikus Fejlődésvizsgáló Rendszer (DIFER) OKM - kiegészítő mérés felmérésvezetésének a megszervezése 37 érintett iskola (13 Veszprém megyében) Nemzetközi mérések: PISA próbamérés 1 iskolát érintett Veszprém megyében - a felmérésvezetés megszervezése POK feladat OKTV : - diákoknak szeptember 22-éig kell le adniuk a jelentkezési lapjukat az iskolában - az iskoláknak szeptember 29-éig kell a jelentkezéseket rögzíteniük az Adafor rendszerben
33
Köznevelési projektek
IV. Köznevelési projektek
34
EFOP-3.1.1-14-2015-00001: Kisgyermekkori nevelés támogatása
Projektnyitó rendezvény: Akkreditált képzések : képzésszervezőn keresztül Mentor: Kaposiné Kundermann Lívia Partnerintézmények: Ajka Városi Óvoda Hétszínvirág Ajka Városi Óvoda Vizikék Pápai Városi Óvodák Huszár ltp.-i Tagóvoda Veszprémi Vadvirág Körzeti Óvoda
35
EFOP-3.1.5-16-2016-00001: A tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása
Székesfehérvári Bory Jenő Általános Iskola Batthyány Fülöp Gimnázium és Általános Iskola - Enying Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola- Berhida Képesség- és Tehetségfejlesztő Magán Általános Iskola, Szakképző Iskola, Gimnázium, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium-Várpalota Nagyboldogasszony Római Katolikus Általános Iskola-Tapolca III. Béla Gimnázium, Művészeti Szakgimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola-Zirc
36
Tehetségpályázat- Matalent 2
Köznevelési Matematikai Tudásközpont (KMT) Veszprémi Deák Ferenc Általános Iskola Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium Béke Utcai Általános Iskola -Szeged
37
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.