Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Szűk keresztmetszet a banki digitalizációban
Ebanking Summit
2
A bankoknak relevánsnak kell maradni a digitális világban
Iparágon kívüli megoldások Bizalmi funkció Ügyfél elvárás Valós idejű kiszolgálás Digitális „fenyegetettség” Kétségtelen, hogy a banki szolgáltatásokat a más iparágból érkező szereplők egyre sikeresebben, és gyakrabban próbálják megvalósítani. Bár a bankok szerepe még mindig kiemelt a megbízhatóság tekintetében, nem hagyható figyelmen kívül, hogy az ügyfelek ma már sokkal zökkenő mentesebb „vásárlás-fizetés” szolgáltatás lánchoz vannak szokva. Ugyanazt várják el a bankolási folyamatoktól, mint bármely okostelefonos megoldástól. Az ügyfél nem akar eltérő egyenleget látni a fiókban, mint az internet bankján, és esetleg még egyet az Atm receptjén.
3
Az örökölt core banki rendszerek megnehezítik a digitalizációt
Éjszakai napzárási ciklusok batchekben, nem képes online elvárásokat követni A mainframe-en épült banki rendszerek monolitikus behemótok, és a termék központú logika nem tudja kiszolgálni az ügyfél centrikus elvárásokat Szinte minden jelentős piaci szereplő komoly eredményeket ért el front-end oldalon, de ezen új funkciók back-endbe integrálása olyan drága és kockázatos, hogy egyenlőre nincs áttörés Vezetői életciklus gyakran nem elég egy core rendszer cseréhez „Turbinát cserélni repülés közben” Felhő alapú üzleti modell, mobil alapú interakció, és elemzés alapú adathasználat A legtöbb változás integrálása a back-end rendszerekben annyira komplikált, hogy megöli azokat az üzleti előnyöket amiért kitalálták 1 2 3 4 5 6 7
4
Forrester’s Q1 2015 Digital Experience – online survey
The top technical barrier for digital experience in 2015 was poor integration
5
Trendek és fókusz pontok a problémakör feloldására
CBS módosítások típusai Komponens alapú, moduláris megközelítéssel egymástól független, de harmonikusan együtt funkcionáló applikációk létrehozása A jövőben az egyik legrelevánsabb kérdés az lesz, hogy mi a core banki rendszer A bank üzleti területei 24 hónapos megtérülést hajlandóak finanszírozni Üzleti kényszer alacsony magas Informatikai kényszer kiváltás egyedi fejlesztés hibajavítás Elkötelezettség Bevezető partner Jövő biztos irányítási modell Komponens definíciók Üzleti projekt kell hogy legyen informatikai vezetéssel A megoldáson túl a bevezetésben résztvevő partnerek is kulcs fontosságúak Az alkalmazott irányítási modell legyen rugalmas a változások kezelése tekintetében. jövőbeni üzleti modellek figyelembe vétele end2end működési aspektus componensítés Funkcionálisan körülhatárolható, független, de harmonikusan együttműködő modulok front-office, üzleti folyamat Tranzakciók ügyfél kapcsolat kezelés ügyféltörzs szabály kezelés integráció 1 2 3 4 A bankárok nem értik az It-t, és az informatikusok nem látják át a banki működést…a bankolás lényege nem, csak a hogyanja fog változni Pl.: infosys Finacle real time CBSt vezet be a Discover Financialnál
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.