Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A kutatási program leírása

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A kutatási program leírása"— Előadás másolata:

1 A kutatási program leírása
MagyarBrands kutatás 2016 A kutatási program leírása GfK, 2016.

2 A kutatás módszertana Lakossági MagyarBrands márkák mérése Módszertan:
Online önkitöltős (CAWI) megkérdezés GfK Hungária online paneltagjainak körében Célcsoport: 15-69 éves lakosság Kvótás mintavétel: internet használókra reprezentatív minta: nem, kor és régió alapján, keresztkvóták nélkül Minta mérete: n=500 fő / díjazott márka Kérdőív hossz: 20 perc A díjazott márkák mellett márkánként 2 versenytárs márka is értékelésre kerül. A két versenytárs márkát a díjazott márka választja ki a kutatás kezdete előtt.

3 A kutatás célja és felépítése
A kutatás célja, hogy feltárjuk a lakosság véleményét a MagyarBrands programban díjazott márkákról és fő konkurenseikről. 1 Márkák ismertsége, a márkák helyzete a vásárlási döntés folyamatában 2 Elégedettség és lojalitás 3

4 Kutatási program részletei

5 Márkák ismertsége és helyzete a vásárlási döntés folyamatában
A módszer célja, hogy meghatározzuk a MagyarBrands márka, illetve a versenytárs márkáknak mennyire erős a helyzete, szerepe a vásárlási döntés folyamatában, és azonosítsuk azokat a stratégiai feladatokat, amelyek erősítik a márka helyzetét. A módszer egy 4 elemből álló kérdés-sorozatra alapul, amely a következő elemeket vizsgálja: A megadott márkák ismertsége (támogatott ismertség) Valaha használta Használta az elmúlt 12 hónapban Leggyakrabban használja Támogatott ismertség Valaha vásárolta Vásárolta az elmúlt 12 hónapban Leggyak-rabban vásárolja A márka tölcsér: 69% 42% 40% 57% 17% 47% 9% Relatív veszteség Relatív veszteség Relatív veszteség Azon megkérdezettek aránya, akik ismerik az adott márkát, de még nem vásárolták Azon megkérdezettek aránya, akik valaha már vásárolták az adott márkát, de az elmúlt 3 hónapban nem vásárolták Azon megkérdezettek aránya, akik az elmúlt 3 hónapban vásárolták az adott márkát, de nem ezt a márkát vásárolják a leggyakrabban

6 Elégedettség és lojalitás
Egy vállalat eredményessége döntő részben a vevői elkötelezettségének a függvénye. Ennek csak egyik eleme a fogyasztói elégedettség. A fogyasztói lojalitás négy elemmel mérhető: a fogyasztó múltbéli és jelenlegi magatartása; várható jövőbeli viselkedése, végül a fogyasztó és a vállalat közötti racionális és érzelmi kötelékek. A módszer segítségével meghatározható, hogy a vállalat és a fogyasztó kapcsolata szempontjából milyen tényezőknek van jelentőségük. Kérdések: Általános elégedettség Szájreklám (pozitív/ negatív) Múltbéli és jelenlegi viselkedés Ajánlás A jövőbeli kapcsolat fenntartásának valószínűsége a szolgáltatóval / termékkel Várható jövőbeli viselkedés Bizalom Tisztelet: a vállalat értékes vásárlóként / fogyasztóként kezel Nekem való/ illik hozzám: kifejezetten olyan embernek való, mint én Érzelmi kötelék Megéri az árát Többletfizetési hajlandóság Racionális kötelék Fogyasztói hűség - jövőbeli magatartás mércéje Fogyasztói Lojalitás Index

7 A márka és a fogyasztók közötti kapcsolat meghatározása a fogyasztói lojalitás pontszám segítségével
A fogyasztói lojalitás pontszám segítségével meghatározható „a fogyasztók és márka közötti kapcsolat”, amely a gyártóval / szolgáltatóval való jelenlegi elégedettség szintjét mutatja. Ahhoz, hogy széles körben bemutassuk a tipikus vásárlói kapcsolatot, a „kapcsolat” mutató számításához mind a 9 kérdést bevonjuk, mivel mind a 9 tényező szerepet játszik a gyártóval / szolgáltatóval való kapcsolat alakulásában. A szegmentálás során a válaszadókat négy csoportra bontjuk, a teljes átlag alapján osztjuk be őket a „kiváló kapcsolat”-tól a „nagyon gyenge kapcsolat”-ig csoportokba. Az értékelés során bemutatjuk a díjazott márka és a versenytársak eredményeit is. A fogyasztó lojalitás alakulásában szerepet játszó tényezők Általános elégedettség Szájreklám Ajánlás Jövőbeli vásárlás valószínűsége Megéri az árát Többlet-fizetési hajlandóság Bizalom Tisztelet Nekem való/ Illik hozzám Átlag Átlag Átlag Átlag Átlag Átlag Átlag Átlag Átlag A márka és a fogyasztók közötti kapcsolatot leíró mutató 10% Kiváló Nagyon gyenge 50% 30% Gyenge

8 Általános elégedettség
Top2Box elégedettség 25% 26% 24% Low2Box elégedettség Átlag 2% 25% 10% 3,5 4,1 2,5

9 A márkák ajánlási valószínűsége
Promoterek (akik különösen ajánlanák a márkát/szolgáltató) 25% 26% 24% Dectractorok (akik nem különösebben ajánlanák a márkát/szolgáltatás) Bázis: Total 22% 19% 16% n=xx

10 Fogyasztói Lojalitás Index
A Fogyasztói Lojalitás Index értéke: >84,75 Kiváló <42,74 Nagyon gyenge 60,25-84,74 42,75 -60,24 Gyenge Kiváló/ jó kapcsolat : 75% 51% 17% Bázis: Total n=x

11 Fogyasztói Lojalitás Index elemei
MB márka Versenytárs márka 1 Versenytárs márka 2 Fogyasztói lojalitás index Múltbéli és jelenlegi viselkedés Várható jövőbeli viselkedés Racionális kötelék Érzelmi kötelék A Fogyasztói Lojalitás Index elemei

12 Kapcsolat Csillag-Vella Rita Ügyfélkapcsolati Igazgató +36 30 676 6629
Hungary


Letölteni ppt "A kutatási program leírása"

Hasonló előadás


Google Hirdetések