Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaBoglárka Illésné Megváltozta több, mint 6 éve
1
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
Alternatív Gimnázium Hogyan pályázunk mi?
2
Az első lépések A meglévő jó gyakorlataink áttekintése
Igények felmérése – tanárok, diákok Célok meghatározása: - a jó gyakorlat továbbadása, - annak bővítése a partnerek jó gyakorlataival, - egy közös jó gyakorlat kifejlesztése.
3
Jó gyakorlat kiválasztása
- demokráciára nevelés modul (nyelvi előkészítő évfolyam) - multikultúra fakultáció ( évfolyam) - Tolerancia nap Citizenship education
4
Alapvető paraméterek megtervezése
- időtartam, - prioritások, - fő tevékenységek (projekt találkozók, mobilitások, szakkör), - partnerek száma, földrajzi elhelyezkedése, tapasztalatai, feladatai, - projekteredmények, -termékek Határidő: január közepe
5
Dokumentumok tanulmányozása
Erasmus+ pályázati útmutató vonatkozó részei; pályázati kalauz; Citizenship education in Europe (Európai Bizottság, 2012)
6
Introduction to Közgazdasági Politechnikum
Partnerkeresés 1. kapcsolataink felmérése, új partnerek keresése – eTwinning, schooleducationgateway. Szempontok: meglévő jó gyakorlat az adott témában, igény annak továbbfejlesztésére, egyenlő feladatvállalás, pályázati tapasztalatok.
7
Introduction to Közgazdasági Politechnikum
Partnerkeresés 2. rövid projektvázlat készítése a partnerek számára; A partnerektől kért anyagok: az iskola és a jó gyakorlatuk rövid leírása, a témával kapcsolatos és pályázati tapasztalataik, igényfelmérésük, tervezett feladatvállalásuk.
8
Introduction to Közgazdasági Politechnikum
A partnerek bevonása a beérkezett anyagok értékelése, a partnerek kiválasztása, az együttműködés feltételeinek véglegesítése. határidő: február közepe folyamatos kapcsolattartás ( , Google Drive), közös tervezés – az elkészült anyagok közreadása.
9
Tervezés – Gantt diagram
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Tervezés – Gantt diagram 1. Tevékenységek: projektmenedzsment, szakmai anyagok megosztása, diákok bevonása – toborzás, szakkör, felkészítés, projekt találkozók, rövid távú diákcserék, kommunikáció, disszemináció - honlap, média, projekt termék – videokalauz + módszertani segédkönyv. 2. Ütemezés, helyszínek, létszámok
10
Tervezése – költségvetés
E+ költségvetés – egységköltségek - az űrlap kiszámolja (kivéve: rendkívüli költségek) tételes költségvetés – saját használatra Projektmenedzsment és megvalósítás soron – szakmai megvalósítók díjazása, helyettesítések, honlap, irodaszerek, programok a hazai projekt találkozón és diákcserén – külső előadók díjazása, anyagok beszerzése, vendéglátás
11
Introduction to Közgazdasági Politechnikum
Az űrlap kitöltése 1. Word dokumentum (E. – H. pont): kifejtős utasítások, pályázati kalauz releváns részei, pályázati útmutatóból értékelési szempontok, az előző pályázati bírálat. 2. Költségvetés (I. pont) 3. Összefoglaló (J. pont)
12
Nyertes pályázat esetén
1. A szakmai team kiválasztása: legalább 3 fő, az egyik a szakmai vezető szempontok: szakmai kapcsolódás a projekt jó gyakorlatához, angol nyelvtudás 2. A diákok bevonása: felhívás, motivációs levél, szakkör szempontok: motiváció, angol nyelvtudás, a szakköri munka vállalása 3. Együttműködési megállapodás a partnerekkel
13
A projekttalálkozó/diákcsere előtt 1.
Introduction to Közgazdasági Politechnikum A projekttalálkozó/diákcsere előtt 1. A házigazda feladatai: a jó gyakorlat leírásának közreadása, a részletes program összeállítása, közreadása, segítség a szálláskeresésben a tanároknak, fogadó család keresése a diákoknak, dokumentumok előkészítése, adatok összegyűjtése: jelenléti ív, részvételi igazolás, Europass, Crisis Management & Rules of Conduct (a diákoknak)
14
A projekttalálkozó/diákcsere előtt 2.
Introduction to Közgazdasági Politechnikum A projekttalálkozó/diákcsere előtt 2. Az utazók feladatai: az átküldött jó gyakorlat és a program tanulmányozása, beszámoló készítése a partnereknek a projekt előrehaladásáról, az utazó diákok szakmai és interkulturális felkészítése, szerződés az utazókkal + szülői beleegyezés, az utazás, szállás és biztosítás megszervezése.
15
A projekttalálkozó/diákcsere után
a tevékenység rögzítése a Mobility Tool felületen; a tevékenység értékelése projektmegbeszélésen (tanárok) és szakkörön (diákok); beszámoló készítése a projekt honlapra; a megismert jó gyakorlat adaptálása, beépítése a tanórai és/vagy tanórán kívüli programokba; megosztása a tantestülettel.
16
Pénzügyi elszámolás Egységköltség
A Nemzeti Iroda felé: szakmai teljesítés dokumentumai: – a projekttalálkozókon és a diákcseréken való részvételről a fogadó szervezet által aláírt nyilatkozat; - projektmenedzsment: a vállalt tevékenységről és a projekttermékről szóló beszámoló. 2. A NAV felé: az iskola nevére szóló számlák.
17
A megvalósítás nehézségei
Introduction to Közgazdasági Politechnikum A megvalósítás nehézségei eltérések a Nemzeti Irodák gyakorlata között: - a szerződéskötés elhúzódása, - Mobility Tool – a projekt feltöltése, - eltérő igazolások megkövetelése, - finanszírozási megkötések. egyes partnerek gyakorlatlansága, a partnerdiákok nyelvtudása, az időpontok módosítása.
18
Köszönöm a figyelmet, sikeres pályázást.
Varga Adrienne
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.